En jij weet dat ze dit niet bewust gedaan heeft want..?? Wij 'mogen' niet over haar oordelen want we kennen volgens jou de feiten niet, maar blijkbaar ken jij ze wel?? Ik vind het op zich wel heel nobel van je dat je het voor haar opneemt, dat siert je, echt. En normaal gesproken probeer ik zelf ook niet snel te oordelen over iemand zn doe en laten maar sorry, dit gaat me net iets te ver.
Ik zeg toch zelf ook (door jou mede gequote) dat ik het evenmin weet? Allemaal speculaas... Maar ik vind het afschuwelijk om iemand die zich niet kan verdedigen zo neer te sabelen. Sorry, ik verval in herhaling geloof ik...
En ik begrijp niet dat jullie iemand na 1 stomme fout zo enorm de grond inboren. Het lijkt wel of jullie dit een zwaarder vergrijp vinden dan mensen die hun kind jarenlang stelselmatig mishandelen (en dat gebeurt willens en wetens, al is ook daar vaak iets te vinden in het verleden van de ouders waardoor het veroorzaakt wordt - en dat is iets anders dan goedpraten!) Hebben jullie de posting van Tupp gelezen?
Helemaal mee eens. Niet een domme fout van dit kaliber. Nu doe je zelf een aanname. Ja, dat hoop je dan maar. Er is ook een kans dat ze, zoals ik al eerder zei, het alleen de mensen kwalijk neemt die aan de bel hebben getrokken en dat ze zelf de ernst er niet van inziet. Ik snap waar dat vandaan komt. Dat doe ik vaak ook, ook als ik het niet helemaal eens ben met wat er is gebeurd... Maar in dit geval kan ik écht geen begrip voor haar opbrengen. Dito voor water-incidenten. Goed bericht. Helemaal mee eens.
Volgens mij had ik uit het artikel gehaald dat ze het bewust had gedaan dus ja dan vind ik het erg .. en ik vind het persoonlijk niet minder erg als ze het per ongeluk zou hebben gedaan, hoe kan je nou je kind vergeten doe ff normaal zeg .. en je kind 20 min in de auto laten zitten en bewusteloos laten worden vind ik idd net zo erg als mensen die hun kinderen stelselmatig mishandelen ... Dit vind ik ook kindermishandeling !! En ik hoef die gene niet te kennen om deze mening te hebben, als een vriendin van mij dit zou overkomen dan zou ik precies de zelfde mening hebben ... Klinkt hard en dat is het ook maar dit kan je gewoon niet goed praten ...
Ik quote ff uit het artikel: De 26-jarige moeder was even gaan winkelen en had haar kindje aan de Nobellaan in de auto in de brandende zon achtergelaten. Zoals ik het lees staat er dat ze het kind heeft achtergelaten en niet is vergeten, en het komt bij mij over dat ze dat bewust heeft gedaan ... Kan het miss hebben hoor maar blijf het dan nog steeds enorm erg vinden
Als ze het niet bewust gedaan en was het een "foutje", dan was ze niet zo boos geworden toen ze ontdekte dat mensen haar kind uit de auto hadden gehaald en de politie hadden gebeld. dan had ze zich namelijk schuldig gevoeld en gezworen dat ze het nooit meer zou doen, en had ze die mensen bedankt voor het redden van het leven van haar kind. dit is géén fout!!! dit is gewoon grove nalatigheid. je bent verantwoordelijk voor het leven van je kind zodra je zwanger raakt. neem die verantwoordelijkheid dan ook.
Van de comode af vallen: Hoeft niet te gebeuren wanneer je helemaal bij een kindje weg loopt! Weet je hoe snel die van mij is? Daarvoor hoef ik alleen maar een la ONDER de comode open te trekken in die paar seconden KAN ze mij al van de comode afmieteren. Verdrinken: Ik noemde niet alleen verdrinken in bad. Maar alle soorten van verdrinking bij kinderen. Dat zijn ongelukken! Maar je kind achterlaten in de SNIK hete auto, waar je het zelf nog geen 10 minuten in vol houdt, is egoistisch en niet te vergeten: EEN KEUZE DIE JE MAAKT!!! Een slechte keuze die je als verantwoordelijke moeder never nooit niet hoord te maken.
En over mijn psych opmerking: dat was inderdaad niet netjes. Maar ik kan er gewoon niet bij dat je het zo voor haar op neemt! Bij andere topics waar het over gaat dat ouders hun kind vergeten, wat vaak in het nieuws is geweest. Dat vind ik ook héél erg, MAAR daarvan zou ik nooit zeggen: Wat dom en mij zal dat nooooit gebeuren! Maar je kind achterlaten omdat je zelf even wil winkelen: belachelijk! kotsmisselijk word ik daar van. En als ik dan zie dat jij het voor haar opneemt, kan ik me niet voorstellen dat dat normaal is.
Precies! Was ze trouwens echt boos geworden omdat ze het kind uit de auto hadden gehaald? Pfff, nou dat zegt genoeg toch..
Ik zeg: zet die moeder een hele dag in de auto ramen dicht, in de brandende zon...........zonder water oid......kijken hoe leuk zij dat vind! :x
Ik begrijp niet dat je zelf het verschil niet ziet? Je laat je kind toch ook niet 20 minuten alleen op de commode liggen terwijl je zelf lekker naar beneden gaat om koffie te drinken? Dan kan je als je heel logisch nadenkt weten dat de kans ontzettend groot is dat er ongelukken gebeuren. Het verschil is dat je in een fractie van een seconde de andere kant op kijkt terwijl je kind op de commode ligt bijvoorbeeld en je daadwerkelijk bewust de auto DICHT DOET en je kind achterlaat en wegloopt. Je hoeft geen master mind te zijn om het verschil te zien denk ik zo.
Hey, waar staat dat dan?? Heb daar nog niks over gelezen. Stond niet in het oude artikel toch?? Nou, dan vind ik het helemaal belachelijk en mijn oordeel ook terecht :x Wat een domme doos zeg!
Ik vraag me af waar jij hebt gelezen dat de boos werd, want dat heb ik in het krantenbericht absoluut niet terug kunnen vinden. En wat betreft een andere reactie: uit het woord 'achterlaten" kan ik niet halen of het opzet of iets anders was. Nogmaals: er moet hier absoluut iets gedaan worden. Maar wat er precies in deze situatie gedaan moet worden, is in mijn ogen wel degelijk afhankelijk van 'bewust' of 'onbewust'. En dat kan ik uit het bericht niet opmaken. Hoe dan ook: applaus voor de mensen die dit kindje hebben gered! En ik hoop van harte dat het nooit meer zal gebeuren!
Van dit soort topics komt meestal ruzie van. Ik vind het niet kunnen dat je met hitte je kind zo lang in de auto laat zitten, ongeacht je met spoed naar een apotheek moest of weet ik veel wat. Geen excuus punt.
Ik heb het gelezen in volgens mij de reacties onder het artikel, was iemand die er bij was op dat moment ... Maar of ze nou boos werd of niet het blijft absurd dat dit kan gebeuren