En ik zeg dus ook helemaal nergens dat je dit soort dingen moet accepteren, Chantal 1984! Goed lezen!
Ik lees goed Rozemarijke ! Je zegt dat je het een stomme actie vind maar daarintegen zeg je ook weer dat we niet mogen oordelen omdat we de situatie niet kennen, met die zin geef je dus aan dat er bij jou dus wel redenen zijn die je wel zou accepteren, had jij het wel normaal gevonden als ze even snel medicijnen was gaan halen ? ( om maar even je eigen vb te gebruiken ) .. dan had je het dus minder erg gevonden ? Dus ik lees goed ik zou als ik jou was het gewoon eens anders formuleren ...
No way in hell dat mijn kind alleen in de auto blijft. Al is het 15 graden. Nooit! weet jij veel, met allemaal gekken tegenwoordig die rondlopen? Of er zou maar een vrachtwagenchauffeur onwel worden tijdens het rijden en vol in jouw geparkeerde auto jagen......misschien allemaal ver gezocht, maar het zou maar gebeuren. En als het zo warm is....dan al helemaal niet toch! 20 min heeft dat kindje sowieso alleen in de auto gezeten....das niet snel iets halen! Das gewoon een domme domme domme moeder!
@Rozemarijke: ken je misschien de vrouw uit het verhaal of ben je het toevallig zelf? Sorry, maar ik heb echt idee dat je het enorm voor die vrouw opneemt terwijl het een enorm stomme en domme actie is. Hoe groot of klein het winkelcentum ook is je laat je kind NOOIT 20 minuten in een auto zitten terwijl die auto ook nog in de brandende zon staat. Zelfs 1 minuut is dan al teveel. Ik vind dan zeker dat je een onverantwoordelijke moeder bent. Ja, dan oordeel ik en eigenlijk veroordeel ik deze vrouw ook omdat ik het totaal onverantwoordelijk vind. Ik doe ook wel eens domme dingen. Mijn jongste is ook een keer van mijn bed gevallen en de oudste is met kinderwagen en al omgevallen. Er had van alles echt fout kunnen gaan. Maar dat dit kindje nog leeft is een wonder en ik ben heel blij dat omstanders dit kindje hebben gered. Wat als ze 10 minuten later waren geweest?????? Toen mijn dochtertje viel met de kinderwagen kon ik zelf gelijk actie ondernemen en met haar naar de HA. Dit kindje heeft alle geluk van de wereld gehad dat men haar heeft gered. Je moet er toch niet aan denken dat de auto op een plekje had gestaan waar niemand het kindje had gezien. Dan was het een afschuwlijke dood tegemoet gegaan. ONVERANTWOORDELIJK!!!!
waarom altijd dat gemopper?? peace als is het even dat je iets moet hallen! haal je kind met dit warme weer uit de auto. en ik ben nooit binnen 5 min uit een apotheek!
ze doelt op mij .. Dus jij wilt zeggen dat ik niet kan lezen ? nou ik zal even wat van je quoten dan kan je het zelf miss nog even goed terug lezen Volgens mij zeg je in het onderstaande stukje dat je het OOK een stomme actie vind maaaaaaar dat je niet weet wat de reden is en er dan niet over wilt oordelen, miss ligt het aan mij hoor maar zo geef je wel aan dat er voor jou redenen zouden zijn die je goed zou keuren ... .. Dus ik lees goed meis Ja, ook ik denk: Wat een stomme actie! En dat is het ook. En dat mag ook gezegd worden: als ik zoiets zou doen en mensen zouden me dat zeggen, zou ik ze groot gelijk geven... Ik stoor me enkel aan het feit dat dan gelijk gezegd wordt: egoistisch, dat zo iemand nog moeder mag zijn, dat ze haar kind nog terugkrijgt zeg.., die moet uit de ouderlijke macht gezet worden.... Dat is gewoon buiten proportie als je het hele verhaal niet kent. Mogelijk dat deze moeder idd niet goed voor haar kind zorgt, maar ook heel erg goed mogelijk dat ze echt gewoon met haar stomme hoofd een hele stomme actie heeft uitgehaald en zichzelf nog veel harder veroordeelt dan al die meiden hier al doen.... en dus ook van haar leven dan niet weer zoiets stoms zal doen, omdat ze haar lesje wel heel hard geleerd heeft ook.
oh het arme kind Ik voel me helemaal misselijk als ik eraan denk!! :x En tuurlijk iedere ouder maakt fouten...zo is mijn dochter een keer van de commode gevallen en mijn zoon uit bed. Sja.......dat gebeurt...maar bewust je kind in een snikhete auto laten? Das geen fout meer, dat vind ik kindermishandeling!
juist dat precies hoe ik er ook over denk! wie denk je wel niet dat je bent om je kind achter te laten in een onbewaakte auto met die hitte? hitte of niet, je bent gewoon onverantwoordelijk als je dat doet, als ik zoiets zie tik ik je autoruit kapot en breng ik je kind persoonlijk naar bureau jeugdzorg.
Sja, er zullen er wel mensen zijn die dat overdreven vinden, maar ik vind dat echt kindermishandeling...gelukkig een medestander
Al jaren wordt er gewaarschuw door allerlei instantie. Laat je kind nooit alleen in de auto bij zulke hoge temperaturen. En elke keer lees en hoor je het weer. Ik kan daar werkelijk niet bij. Je laat je kind opzettelijk gevaar lopen en dat vind ik idd kindermishandeling. Toen mijn dochter viel met de kinderwagen kwam dat door mijn onoplettendheid mbt de losse stoeptegen in het winkelcentrum. Ik heb die tegel niet gezien waardoor het voorste wiel vast bleef zitten en de wagen kantelde. Maar dat heb ik niet opzettelijk gedaan. Dan kan gebeuren. Net als die keer dat je net de ander kant op kijkt en je kind van de commode valt. Dat is ook zeker dom en stom etc etc. Maar je kind 20 minuten of langer in een auto laten zitten met zulke temperaturen kan ik gewoon weg niet dom of stom noemen. Dat noem ik overantwoordelijk en je kind opzettelijk gevaar laten lopen en zelfs kindermishandeling.
Nou ik vind het ook kindermishandeling hoor, er gewoon niet 1 reden wat dit goed praat .. Kom op zeg .. @Rozemarijke: Het is al gezegd maar het lijkt net alsof je het helemaal goed wilt praten wat die vrouw heeft gedaan ... Hoe kan je het opnemen voor zo iemand ? Of ben je die vrouw zelf en kan je niet tegen kritiek ? Weet je wat me ook zo pissig maakt in die opmerkingen van je dat je aangeeft dat het maar een klein Winkelcentrum is, als het zo klein is als wat jij zegt waarom heeft deze vrouw dan 20 hele lange minuten nodig om ZONDER haar kind te gaan shoppen ? Dat vind ik nog erger !!!
Nou sorry oordeel of geen oordeel!! Je snapt toch zelf wel dat als jij in een stilstaande auto al dood gaat van de hitte. Laat staan een kind! Dus sorry stomme actie vind ik nog een net woord Dat mens heeft gewoon geen hersens!
hoe wil ze dat trouwens thuis gaan uitleggen aan haar man? Aan haar ouders? Aan haar vrienden? "ach ik wilde ff wat boodschappen halen, en ben minimaal 20 minuten weggebleven" HOE wil ze dat gaan verantwoorden?