Wederom peuter bevrijd uit bloedhete auto :(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door BLiS, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

@Rozemarijke: Ken jij de persoon in kwestie of ben jij de persoon in kwestie ?

Niet aanvallend bedoeld, is gewon een vraag

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind het gewoon verschrikkelijk als je je kind 20 minuten in de auto achterlaat. ik voel me al schuldig als ik snel een parkeerkaartje ga halen ;)

maar rozemarijke, ook al is ze niet gaan shoppen maar alleen even snel iets halen, ze bleef lang genoeg weg om haar kind bewusteloos te laten raken!!!!! dat is met geen mogelijkheid goed te praten.

en over dat de ambulancemedewerkers het kind teruggaven, ze moeten wel, zij mogen het kind niet zomaar achterhouden hoor. ze hebben melding bij jeugdzorg gemaakt en meer mogen ze gewoon niet.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dat heb ik ook! Daarom zet ik L. eerst in de wagen en gaat hij mee, zeker met dit weer van de afgelopen dagen..

Vind dat er absoluut geen (geldig) excuus is om je kindje zo lang alleen in de auto te laten.. 30 graden of 20 graden, het kan niet..

En elk jaar worden we er voor gewaarschuwd en élk jaar vliegen deze berichten je om de oren. Aanpakken die moeder (of vaders, kan natuurlijk ook).. Dat de ambulancemedewerkers het kindje hebben meegegeven snap ik wel, zij kunnen niet anders. Melding maken is het enige wat ze kunnen doen.

Sorry heb er geen goed woord voor over. Je kindje in de auto laten om zelf te kunnen winkelen en het maakt dan geen reet uit hoe groot of hoe klein het winkelcentrum is. Punt.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan neem je je kind mee. Been there, done that.
    Dan verwacht ik ook dat iedereen zegt dat ik stom was en ik zou dan ook dondersgoed weten dat ik stom ben geweest. Ik heb mijn man ook wel eens een hele preek gegeven toen hij wegliep bij de commode. En andersom mag hij mij ook op mijn flikker geven als ik iets stoms doe. Het liefst al vóórdat het mis kan gaan.
    Ik denk dat ze óf haar mond houdt uit schaamte (dat hoop ik nog, want dat betekent dat ze wéét dat ze fout is geweest) of ze gaat in haar omgeving beklag doen over die mensen die de politie hadden gebeld of zo. Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar er zijn echt mensen die zelfs nadat er ingegrepen is door omstanders/politie/jeugdzorg vinden dat ze niet verkeerd gehandeld hebben.

5. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik denk dat de meesten het wel eens zijn met elkaar..wat je ook moet doen, je neemt je kind gewoon mee..klaar! ZEKER met deze belachelijk hoge temperaturen! Dat parkeer je niet je auto in de volle zon, laat je kind erin en wandelt weg.

Met spoed medicijnen halen of wat dan ook, zal me een worst zijn..er bestaat GEEN enkel excuus om je kind achter te laten in een bloedhete auto! Ik vind het al erg om Kyra in een hete auto te proppen als ik boodschappen moet doen, dan gaan als de sodemieter de ramen open en rijden maar! Eenmaal stil, hop..gelijk eruit!

Gister was het ook warm. Ik moest naar de apotheek voor m'n medicijnen. Ontzettend druk daar, dus niet met buggy gegaan, maar kind op de arm. Die natuurlijk ook wat weegt. Sta daar bijna een half uur met kind op m'n arm, die lekker druk begint te worden en gaat hangen en stoeien en die me vervolgens nog eens hard in m'n schouder bijt ook (niet met opzet, ze wilde in m'n truitje bijten) :) Maar echt niet dat ik denk van: je bent lastig, blijf maar in de auto wachten!!

Maar goed, ik denk dat die discussie altijd zal blijven. Mensen die denken dat het wel "eventjes" kan om je kind alleen te laten en mensen die het absoluut niet vinden kunnen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    "Je kind had wel dood kunnen gaan!"
    "Och, dat valt wel mee. Zó warm was het niet. Overdreven gedoe allemaal".
    "Maar je kind is buiten bewustzijn geraakt van de hitte!"
    "Dat is niet waar. Ze/hij was gewoon moe en in slaap gevallen. Doet ie/ze wel vaker in de auto."

Sommige mensen hebben echt een bord voor hun kop.

Overigens... als het BUITEN 30 graden is, kan het in de auto wel 60 graden worden...

7. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik woon in Assen en werk op een kdv er kwam vandaag een moeder en die vertelde het hele verhaal en dat zij het kindje uit de auto heeft gehaald. Het kindje was op dat moment levenloos ademde amper meer en de oogjes draaiden weg. Ze hebben haar toen onder de kraan gehouden. Het kind lag er ong. 20 minuten in en de moeder kwam pas een kwartier later :S Belachelijk. Maar ik heb ook van haar gehoord dat de politie haar de huid vol heeft gescholden en dat ze dit zeker niet laten rusten dus misschien dat ze het kind nu nog heeft maar er wordt zeer zeker wel actie ondernomen.

Ik schrok echt toen ik het verhaal hoorde, je hoort wel eens dat ouders hun kind 'vergeten' ook dit vind ik echt niet kunnen maar deze moeder heeft haar kind bewust in de auto laten zitten in de hitte zonder raam of wat dan ook open. Het kind mag van geluk spreken dat er nog mensen rondlopen die wel om het kind geven :S Ik werd er echt misselijk van...

@Rozemarijke: ik respecteer je mening maar dit is toch wel even iets anders dan van de commode weglopen... die moeder heeft bewust haar kind in een snikhete auto laten zitten en is dus iig 35 minuten weggeweest terwijl het ongelooflijk warm is buiten...

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Wat ik ook nog dacht trouwens, als die vrouw dat kind uit de auto kan halen kan iedereen dat doen. Je moet er toch niet aan denken dat je terug komt en je kind is weg :S meegenomen door iemand die niet zulke goede bedoelingen had :S

9. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Aaaah, dat arme kind! Bah, kan er weer kwaad om worden :x Ik mag hopen dat die moeder de volle laag gehad heeft en dat ze een dikke aanklacht krijgt! Dat kindje had geen minuut later gered moeten worden. Als ik dat kindje uit die auto gehaald had, dan hadden ze me ook echt moeten tegenhouden bij die moeder...:x

10. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    iedereen heeft het al gezegd maar kan het niet laten. ;)
    NEVER nooit niet dat ik mijn kind in de auto laat zitten in dit weer of in welk weer dan ook om even boodschappen/medicijnen te halen.

Moet wel eerlijk zeggen dat als ik ga tanken, de kleine wel in de auto blijft.
    Ik tank altijd bij zo'n pintankstation, dus ik hoef niet naar binnen.
    EN er is altijd een raampje open als ik tank, zodat we kunnen kletsen.

Soms komt het wel eens voor dat ik iets vergeten ben en hij zit al in de auto, maar dan blijft de autodeur wagenwijd openstaan en spurt ik naar binnen!!!!!

11. femmy

femmy Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    ik zou ze ook nooit ergens alleen laten, stel dat er iets met je gebeurd waardoor je niet terug kunt, genoeg redenen! onvoorstelbaar hoor!

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    oh mij hadden ze niet kunnen tegenhouden dan hoor....

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oe, goed dat je dat zegt... ik zat me net te bedenken hoe ik dat zou doen... Ik denk dat ik hem wél in de auto zou laten zitten... Tot nu toe nog nooit voorgekomen, want ik tank altijd nadat ik hem naar het KDV heb gebracht, of als we met z'n drietjes onderweg zijn (en dan blijft één van ons ook in de auto).

Sowieso is een tankstation altijd overdekt... tenminste, die ik bezoek. Ik tank trouwens meestal op rustige momenten. Ik heb nog nooit langer dan 2 minuten in de rij gestaan om te betalen. Behalve op vakantie langs de Autobahn of zo :)

14. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    mijn kids blijven in de auto vast in hun zitjes.
    Ik kijk continue naar de auto als ik aan het betalen ben én tank idd ook op rustige momenten.

15. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    Ik laat 1 van de 2 ook even zitten als ik ze naar het kdv breng; ik kan ze niet beide tillen tegelijk, ook niet met de Maxi cosi (veeeel te zwaar)..
    Ik ben dan wel in 2 minuten weer terug bij de ander (ene snel afgeven bij de leiding, terug naar buiten rennen en de ander pakken)

tanken doe ik nooit met de kids erbij, maar zo wel ,zou ik ze ook laten zitten.
    Om dezelfde reden als hierboven, maar ook omdat een paar minuten geen kwaad kan.

16. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Zullen we wel ontopic blijven??

LisetteV: maar dat is dan een ander verhaal dan het verhaal in de telegraaf neem ik aan? Jij hebt het over Assen. En Rozemarijke geeft aan dat ze het winkelcentrum ken maar die woont in Brabant?

Ik kan de link niet meer openen nl.

17. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Nynke, het gaat om het winkelcentrum in Assen

18. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Misschien heeft Rozemarijke familie daar wonen?

19. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Wat maakt het uit waar rozemarijke woont? Ze kent dat winkelcentrum gewoon. Nou en?
    Trust me, zij was het niet hoor! ;)

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    ik las het ook en dacht ook meteen dit is verschrikkelijk! hoe kan je zoiets doen? Zelf gaan shoppen en je kind in een snikhete auto achterlaten? Ik zie het hier ook wel eens bij het winkelcentrum, altijd dezelfde persoon die haar kind laat zitten in de auto en zelf boodschappen gaat doen... ik haal mijn zoon altijd uit de auto als ik boodschappen doe en hij gaat met mij mee naar de winkel, dan maar wat langer werk maar dat is beter dan in een snikhete auto zitten!

Deel Deze Pagina