Wederom peuter bevrijd uit bloedhete auto :(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door BLiS, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan maar TE zuinig op mijn jongens, maar ik laat ze helemaal nergens achter, nooit!

2. Fairy11

Fairy11 Fanatiek lid

14 dec 2008
    1.227
    0
    0
    Ik lees "even tanken" kind in de auto laten...
    Leuke auto denkt een gek, rijd weg met jou kind....

In ieder geval, wij laten de kids nooit alleen in de auto.

3. Tink

Tink Niet meer actief

Ben het helemaal met je eens Rozemarijke.
    Alleen al dat er over 'stomme actie' wordt gepraat. Alsof ze het bewust zo heeft gepland: ik zal mijn kind eens lekker even in een hete auto laten zitten zodat ie bewusteloos raakt door oververhitting.

Misschien was dat kind wel na een hele dag krijsen eindelijk even in slaap, en heeft zij (doodmoe als ze was door het huilen, de warmte en weet ik wat nog meer) gedacht: ik haal snel die ene boodschap en laat die kleine lekker even zitten, zo zielig als ik 'm nu alweer moet wakker maken. En dat duurde toen wat langer dan ze had ingeschat. Kan maar zo gebeuren...

Ik zeg niet dat het zo gebeurd ís, maar het kán. We weten het stomweg niet! En dan is het wel heel makkelijk oordelen over een ander.
    Ik vind uitspraken over uit de ouderlijke macht ontzetten en geen kind verdienen daarom ontzettend buiten proportie.

Ik denk dat zijzelf er nog het hardste over zal vallen en zichzelf eindeloos verwijten zal maken (net als de mensen die dit overkwam en bij wie het helaas veel minder goed afliep).

Let wel: ik zeg niet dat het niet dom was. Maar ik noem het geen domme actie maar een domme fout. En die maken we allemaal..... ik heb echt niet de illusie dat ik die perfecte moeder ben die zoiets nooit zal overkomen! Ik hoop van harte van niet en zal daar mijn alleruiterste stinkende best voor doen uiteraard. Net als de moeder uit het berichtje...

4. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Domme fout? Wel een héle domme fout dan;)
    Vind het meer weg hebben van een onverantwoordelijke actie

Ja misschien had ze idd wel een krijsend kind wat haar het bloed onder de nagels vandaan haalde de hele dag.. Dus? Is dat een 'geldige' reden om je kindje in de auto achter te laten met 30 graden? Vind ik niet, sorry. Dan neem je maar een krijsend kind mee, ja ik weet het, het is ronduit kl*te om met een krijsend kind je boodschappen te doen.. Maar lijkt me nog altijd beter dan een kindje in een hete auto te laten zitten;)

5. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik was alleen maar benieuwd of het verhaal van LisetteV en die van de TS hetzelfde waren verder niets hoor.;)

Maar ik vind het toch echt geen foutje maar een mega domme actie. Al had het kindje de hele dag gekrijst, gegild, niet geslapen etc. Dan nog laat je je kind niet alleen in een auto die pal in de zon staat nog niet voor 5 minuten. Dit kindje heeft gewoon weg ontzettend geluk gehad dat omstanders zo verstandig waren om het kindje uit de auto te halen. Het kindje is zelfs even bewusteloos geraakt.
    Zelfs met tanken zou ik mijn kind nu niet alleen in de auto laten. De temperaturen lopen gewoon heel hard op nu.
    Ieder wel denkend mens kan bedenken dat het zelfs 5 minuten in een auto die ook nog pal in de zon staat teveel kan zijn voor een kind. Zelfs al ben je moe, etc etc. Sorry maar hiervoor kan ik geen 1 excuus verzinnen.

6. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik zal jullie is wat vertellen
    ik heb ook een baby moeten bevrijden uit een snik hete auto op vakantie
    kwam terug van boodschappen op vakantie
    en ik stap in de auto en rij achteruit
    en kijk op zij zie ik een baby slapend in de auto
    ik meteen me auto uitgepleurd
    en een medewerker van de jumbo erbij gehaald
    en die heeft meteen de auto open gemaakt
    raampje stond op een kiertje
    en het kind is er accuut uitgehaald
    ik stond letterlijk te shaken op me benen
    het babytje lag helemaal te zweten

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    och arme :( :(

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    auto gaat altijd op slot als ik tank en ik kijk altijd naar de auto als ik binnen sta (tank altijd op dezelfde plek) en als het ergens anders is, is vriendlief erbij dus zit er iemand in de auto.
    Anyway, op de plek waar ik tank dus de auto op slot, sleutels met me mee, ik houd de auto in de gaten en de medewerkster van het tankstation ook.

9. Trotsemama1

ik had er niet aan willen denken als ik die baby niet had ontdekt
    kon het ook niet over me hart krijgen om door te rijden
    stel het babytje leefde niet meer dan had ik het op me geweten dat ik niks had gedaan

10. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    ja idd. Ik was ook niet weggegaan. Had een raampje ingetikt...

11. Trotsemama1

het raampje stond op een kiertje maar dan alsnog laat je baby niet in de auto
    helemaal vorige week niet met die hitte

12. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    nee natuurlijk niet...een kiertje..het arme kind :( :x

13. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Die arme babytje.:( Goed gehandelde Trotsemama. Heb je de moeder nog gesproken?

Ik kan er gewoon echt niet bij dit dit soort dingen nog steeds gebeuren. Er wordt zoveel over gepraat etc en dan nog gebeurt het bijna wekelijks. Gelukkig gaat het meestal allemaal goed maar wat als...........

Ik bleef het echt onverantwoordelijk gedrag van ouders vinden. Dit soort actie's zijn een foutjes maar grove nalatigheid van ouders.

14. Trotsemama1

nee heb de moeder niet gesproken
    de medewerker van de jumbo heeft de baby meteen mee naar binnen genomen in de jumbo waar het lekker koel was
    en toen ben ik weggegaan

15. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    hmmmm ik was toch even gebleven tot mamalief kwam......

16. Trotsemama1

achteraf dacht ik dat ook maar die medewerker van de jumbo liep met de baby weg en kwam niet meer terug
    was zelf ook nog best in shock
    stond te trillen op me benen

17. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    dan nog was ik bij de baby gebleven....DENK IK

18. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Ik was ook bij baby gebleven denk ik. Al was het alleen maar om de moeder even te kunnen spreken.:x

19. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    jeetje zeg!!!!!!!!!!!!!

was laats nog in de auto met mijn vriend en de kleine, me vriend moest even visdingen halen, hij was 10 min weg maar in die tussentijd heb ik mijn dochtertje al uit de auto gehaald en ben ik buiten de auto gaan staan zo heet en dat nog in geen 10 min,.

Wat bezielen die moeders toch bah !!!

En dan ook nog is om te gaan winkelen kan heleboel zeggen, maar bij zoiemand mogen ze van mij hun kind afpakken.

20. Tink

Tink Niet meer actief

Ieder weldenkend mens, ja. En dat is zij vast ook. Maar om de een of andere reden heeft ze een paar seconden lang niet 'wel' gedacht en een verkeerde beslissing genomen omdat ze op dat moment dacht dat dat het beste was voor haar kind.

Ik ben blij voor jullie dat jullie allemaal zo zeker ervan zijn dat zoiets je nooit zal overkomen. Ik zal dat niet beweren. Ieder mens maakt (heel) domme fouten en doet (heel) domme acties. Ook ik, ook jullie.

Deel Deze Pagina