Wederom peuter bevrijd uit bloedhete auto :(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door BLiS, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ashley Rose

Ashley Rose Bekend lid

30 jun 2010
    502
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou ja, het lijkt me opzich logisch dat je de auto dan op slot doet.. ;)

2. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Tink: als je het hele topic hebt doorgelezen hebben wij allemaal, ik zelf ook, al aan gegeven dat ook wij domme fouten hebben gemaakt.

Maar dit is toch bewust je kind in gevaar brengen vind ik. MamaKitty schreef volgens mij al: hier denk je bij na. Ik ga nu de winkel in en laat mijn kind maar even in de auto. Ik snap niet dan je dan kan denken met zulke temperaturen. Echt niet. Ligt mss ontzettend aan mij hoor maar je kind in de auto laten, die ook nog in de volle zon staat, uit het zicht van de auto zijn en niet weten hoe lang het gaat duren is in mijn ogen een onvergetelijke fout. En erg onverantwoordelijk!!

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik maak ook absoluut fouten, zal ik ook niet ontkennen. Maar mijn kind in de auto laten zitten terwijl het buiten 30 graden is? Nee dat gaat mij niet gebeuren. Never nooit niet laat ik mijn kind alleen in de auto zodat ik zelf wat kleren kan scoren (o.i.d.) En daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken.

4. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    @Roeltje: precies!!

En dat is dan ook waar ik zo overval. Hoe is vredesnaam kan je nou je kind in de auto laten met deze temperaturen? Wat denk je dan, hoe komt zoiets in je hoofd op?
    Echt, ik kan werkelijk geen één reden bedenken waarom je dat doet.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Je hebt inderdaad "fouten" maken en "fouten" maken.

O sorry, ik wist niet dat ik een peuter van 2 niet in het water kon gooien zonder dat het kan zwemmen. Of oeps, peuter in coma, ik wist niet dat je een peuter niet hard op zijn hoofd kan slaan. :(

Zo dom is het ook om te zeggen: o ik laat mijn kind even achter in de auto. oeps, bijna dood want ik wist niet dat een kindje van bijna 2 niet tegen 50 graden kan en daardoor dood kan gaan.

Sorry hoor, maar het gaat hier niet om een fout maar om nalatigheid. Dat is echt wel anders. Ik vind het ook echt kindermishandeling.

( vergeten is heel wat anders bijvoorbeeld)

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    Ik snap niet hoe je dit een domme aktie kan noemen, dit is toch meer dan dom?? wat zeg je dan als het kindje dood gaat oeps foutje??

kom op zeg je bent verantwoordelijk voor dat kindje hoor aangezien zo'n kleintje zichzelf niet kan redden

een domme aktie is als je kindje met zijn vingertjes tussen de deur komt of van de bank afvalt maar niet je kindje in een snikhete auto laten zitten, dat doe je gewoon niet dan ben je niet dom maar onverantwoordelijk:x

7. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    o ja dat woord zocht ik ook idd nalatig en dat kan en mag je niet zijn ingeval van je kids!

8. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb als parkeercontroleur gewerkt en het gebeurde nogal eens dat we een auto of camper open moesten breken omdat er een kind of hond in zat.vreselijk.

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja inderdaad. Een hond is ook net zo erg.

10. Tink

Tink Niet meer actief

Maar nogmaals: hoe wéét je dat nou?? Voor hetzelfde ging ze alleen even iets ophalen bij de apotheek. Het woord 'winkelen' dat in de media is gebruikt kleurt het hele bericht.

Iedereen weet ook dat kindjes in 10 cm water nog kunnen verdrinken en toch gebeurt het. Peutertje speelt lief in bad, de telefoon gaat, manlief is aan de telefoon en meldt dat oma is overleden (bijvoorbeeld). Mama blijft door de schrik van dat bericht een minuut te lang weg uit de badkamer. En vindt dan het kindje terug met het hoofdje onder water.
    Moet die ook uit de ouderlijke macht ontzet? Is dat ook een waardeloze moeder? Is die ook niet waard om een kind te krijgen??

Sorry hoor maar ik vind die veroordelingen echt veel te makkelijk! Het kan jou óók overkomen!

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    ik laat mijn kind niet alleen in de auto..ook niet om even de apotheek in te gaan..dat is een keuze die je maakt.

12. Tink

Tink Niet meer actief

Dát zijn voorbeelden van onverantwoordelijk gedrag en van kindermishandeling ja.

13. Tink

Tink Niet meer actief

Waarom is vergeten zo anders? Dat is toch precies even dom?

Vorig jaar was er dat kindje dat de hele dag in een auto had gezeten en overleden was omdat een van de ouders dacht dat het bij het kinderdagverblijf was en niet even achterin de auto keek (let wel die ouder had dat kindje zélf van huis meegenomen). Die was op dat korte stukje van huis naar werk ook vergéten dat het kindje in de auto zat.

Het is een fatale FOUT maar wel een fout!

14. Tink

Tink Niet meer actief

Ja en dat bedoel ik nou: die keuze zal ze met de beste bedoeling gemaakt hebben! En wij weten de reden niet.
    Ik pas er echt voor om daarom die moeder zo genadeloos te veroordelen.

15. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Pfffff.................je hebt toch een verantwoordelijkheid............ik laat hem alleen in de auto als ik ga tanken en hem dus in het zicht heb, als het een station is waarbij ik hem niet in het zicht heb haal ik hem er uit.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @vorig jaar.....als je je werk zo opslokt is er iets niet goed!!!! Ik kan hem altijd zien zitten in de auto. Mijn achteruitlkijkspiegel kan je kantelen, de nachtstand, zo zie je de auto's achter je ook nog en hem........

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Nee niet mee eens.

Niet even dom.

Zie je het verschil niet?

De ene is bewust gekozen "dom"

De ander is onbewust ( door welke omstandigheid dan ook) door een menselijke "fout"

Snap niet dat je het verschil nog niet ziet.
    Die moeder heeft bewust de keuze gemaakt om haar kind in een bloedhete auto te laten zitten.

Dat is GEEN fout.

18. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Maar wat kan een "geldige"reden zijn om je kind zonder toezicht alleen te laten?

19. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Is er niet daarom antwoordt ze er ook niet op.

20. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik neem ook altijd onze dochter mee de winkel in, ook als ik maar 1 of 2 dingetjes moet hebben. Ik zal haar zeker niet alleen in de auto achterlaten. En al helemaal niet met deze temperaturen.
    Tanken doen we meestal bij de Tango, daar hoef je dus niet bij je auto weg als je moet betalen. Maar anders zou ik d'r denk ik ook meenemen.

Vanmorgen zijn we wezen zwemmen. Daarna moest ik nog even naar c1000 om een paar boodschapjes te halen. Hup kind in de winkelwagen en lekker mee de (koele) winkel in, ze vindt het ook nog leuk ook!

Deel Deze Pagina