Wederom peuter bevrijd uit bloedhete auto :(

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door BLiS, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik vind het ook nog een rotgezicht,kids alleen in de auto...

2. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    uh er staat toch of iets dergelijks achter;) was dus een voorbeeld.. Ook een apotheekbezoekje vind ik onacceptabel als reden eigenlijk..

Weet niet meer wie het voorbeeld gaf, maar als mijn man telefoon zou krijgen dat oma is overleden en ik ben L. aan het badderen zal mijn man vragen of ik beneden wil komen zonder te zeggen waarom.. been there done that, alleen lag L. dan op de commode (had dus zo weg kunnen lopen;)) en was het niet mijn oma..

Idd het woord nalatigheid komt erg dicht in de buurt..

3. Dana

Dana Niet meer actief

helemaal niet mee eens, het overkomt mij niet omdat ik NIET de keuze maak om mijn kindje met die hitte (ook zonder hitte) in de auto te laten zitten terwijl ik de winkel in ga, winkelen of niet, je loopt weg en laat je kindje in de auto, dat is een KEUZE, en dat overkomt mij niet, een fout kan iedereen overkomen maar wat deze moeder heeft gedaan is bewust haar kind achterlaten in een bloedhete auto.

dat jij het bijna voor haar opneemt begrijp ik werkelijk niet.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Het arme ding!:(:(
    Volwassenen hebben al moeite met dit weer, laat staan een kleine uk.
    En dan ook nog die brandende zon op het raam, en na 20 minuten gevonden worden.
    Om maar te zwijgen over 15 minuten na het vinden van het kindje pas terug komen bij je auto.
    20 plus 15 is al 35 minuten...:(

Echt hartverscheurend,en op geen enkele manier recht te praten.
    Wat zal die moeder gedacht hebben toen ze de auto op slot deed, en die kleine uk erin liet zitten?
    Pfff, warm zeg.....

5. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik ben het volkomen met je eens.
    Dit is inderdaad geen fout maar een bewuste keus.
    Ik zal mijn kind in nog geen mogelijkheid alleen in de auto laten zitten, nog geen minuut.
    Vorige week bv moest ik tanken, ik ging dus betalen, en neem dus mijn dochtertje mee.
    Dus een vrouw zei tegen mij? Jeetje neem jij je dochter iedere keer mee? Ik zei ja hoezo.
    Je kan ze toch gerust dat ene minuutje in de auto laten zitten.
    Ik zei nee, dat doe ik niet.
    Ik heb altijd tegen mezelf gezegt, ik laat mijn kind nog geen minuut alleen in de auto zitten.
    Kleine moeite om je kindje even mee te nemen.

6. Tink

Tink Niet meer actief

Ik hoop het voor je. En mocht er ooit iets doms gebeuren, dan hoop ik dat je niet met dit soort veroordelende reacties te maken krijgt.

Het heeft helemaal niets te maken met opnemen voor, ik zeg alleen dat niemand weet wat, hoe en waarom. Voor hetzelfde had ze zelf een halve zonnesteek door de warmte. We wéten het niet!

En dan vind ik dat het dan heel makkelijk oordelen is vanuit de verte. En vanuit een soort van comfortabele positie van 'dat overkomt mij niet'.

Echt waar, ik hoop het! Voor iedereen, want het lijkt me afschuwelijk om mee te moeten maken.

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ooh, nou in dat geval kan ik mijn kindje ook wel in de auto laten morgen ;) "Kan gebeuren"

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Waarom maak je daar geen melding van?
    Kans is groter dat ze je kind uit je armen rukken... Ik doe de auto dan altijd op slot én houd hem in het oog.
    Nee, dit zal mij écht nooit overkomen.
    De enige die die woorden heeft gebruikt is Rozemarijke. :D:D:D
    Heel goed!
    Ik ook... Weet niet of ik haar er op aan zou spreken, zelf dan, maar ik zou heel nieuwsgierig zijn wat voor type het is en of ze bang zou zijn en zich zou schamen, of kwaad zou worden vanwege de bemoeienis.
    Man, als Trotsemama1 al zomaar het raampje open kon maken en de deur, dan kon iedere engerd dat ook! :$

Een paar seconden lang? :$:( Ja, een beslissing kan maar een paar seconden duren, maar daarna is ze 20 minuten weggebleven. In die tussentijd had ze óók kunnen denken: Ik heb de verkeerde keuze gemaakt, ik ga mijn kind alsnog halen.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    100% mee eens!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Niet waard weet ik niet, maar wel te dom om goed voor een kind te zorgen. Nee, ook weglopen uit de badkamer als je kind in bad zit, als is het maar naar de gang om een handdoek te pakken, is net zo stom als je kind in de auto laten zitten met warm weer. Of je baby onbeschermd in de volle zon leggen. Dat zijn geen foutjes. Dat is domheid en nalatigheid en een goede reden om jeugdzorg aan de deur te krijgen.
    Met de beste bedoeling voor zichzelf, ja. Egoïsme of egocentrisme. Maar die keuze is niet gemaakt met de beste bedoelingen voor het kind.

11. Tamale

Tamale Niet meer actief

Ik denk dat jij eens met een psych moet gaan praten.
    Want een bewuste keuze is geen foutje!!!
    Komop zeg!

Kindje van de comode laten vallen, verdrinken etc DAT zijn ongelukken.
    Ik zit hier echt met mn oren te klapperen dat jij dit incident vergelijkt met echte ongelukken!!!

Bah!!!

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dan had die moeder moeten denken: vind het echt zielig voor je schat maar hup even snel een boodschapje doen en dan mag je straks verder slapen in je bedje. Dan maar even gekrijs aan je hoofd, gaan ze beide niet dood van.

Verder had ze dan wel wat aan haar inschattingsvermogen kunnen doen. Ben het er sowieso niet mee eens dat het kind achtergelaten is maar goed, is nu eenmaal gebeurd. Wat die moeder dan had moeten denken was: jemig, duurt wat langer dan ik dacht, laat ik maar gauw terug gaan want het wordt anders wel gruwelijk heet in die auto!

Dit is dus echt geen fout geweest want een fout overkomt je en doe je niet expres. Hier was echter over nagedacht dus is het, zoals velen al zeiden, niets anders dan een achterlijke bewuste keuze geweest.

En als laatste dit: nee ik ben niet foutloos, alles behalve dat zelfs, maar ik weet wel 100% zeker dat mij zoiets NIET zou kunnen gebeuren.
    Dat weet ik omdat ik nooit haar zo bewust in een auto zou laten zitten. En daar durf ik mn leven wel om te verwedden hoor.

13. Tink

Tink Niet meer actief

#173 Tink, 7 jul 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jul 2010

Nee, dat zijn net zo min ongelukken.
    Kindje van de commode vallen --> je had geen seconde bij 'm weg moeten lopen.
    Kindje dat verdrinkt in bad --> dito.

Over je opmerking over een psych zal ik het maar helemaal niet hebben, wat een nare manier van op de man spelen :x

Ik vind het opmerkelijk dat er zoveel mensen zijn die het zich niet kunnen voorstellen dat ze een onvergeeflijk domme fout kunnen maken. Dat dacht die moeder uit het artikeltje tot gisteren vast ook...

14. Tink

Tink Niet meer actief

Nee, je laat je kind niet bewust 20 minuten in de auto achter. Deze moeder zal het anders ingeschat hebben. Ja, fout, hártstikke fout en dom en weet ik wat nog meer. Dat weet zij zelf ook als de beste hoor.
    Tijdsbesef is bovendien een raar iets. Nooit meegemaakt dat je dacht maar 2 minuten te hebben staan praten met iemand, en dat er toch meer dan 10 voorbij bleken te zijn? Ja, ook al fout, maar NIET expres!

Zijzelf is waarschijnlijk degene die hier het langst van wakker ligt. En nee, ook dat wéét ik niet, maar dat kan ik me zomaar indenken.

15. Tink

Tink Niet meer actief

Ik neem het voor haar op omdat niemand anders dat doet (Rozemarijke uitgezonderd). Iedereen sabelt haar hier de grond in en ze kan er zichzelf niet tegen verdedigen, daar kan ik slecht tegen.

Het lijkt me al genoeg straf om te bedenken dat je kind dood had kunnen zijn door je eigen stomme fout, daar zou ik persoonlijk geen nacht meer rustig door slapen.

En daarnaast blijf ik bij mijn mening dat iedereen een stomme fout kan maken!

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zijn we het toch nog ergens over eens;);)

Een persoonlijke aanval is niet nodig, dat slaat nergens op.

Ben het met je eens dat het vallen van de commode en zeker verdrinken in bad geen 'ongelukjes' zijn. Ik ben nog nooit bij de commode weggelopen en zeker niet tijdens het badderen. Nu hebben we een badzitje en zelfs dan laat ik hem geen seconde alleen. Van de commode vallen snap ik nooit zo goed hoe dat kan gebeuren (niet verkeerd bedoeld hoor;)), je weet dat je kindje elk moment kan gaan draaien (uitzondering van baby'tjes van een week oud;))

17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.107
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vraag me alleen wel af hoe iedereen hier ervan overtuigd is dat ze haar kindje bewust in de auto heeft laten zitten. We hebben al eerder verhalen gehoord van mensen die gewoon echt niet in de gaten hadden dat hun kind nog in de auto zat. (werkdruk, depressie, whatever). Je kunt nergens uit het persbericht halen of deze vrouw bewust haar kind in de auto liet of dat ze ook in zo'n situatie verkeerde.

Begrijp me niet verkeerd: in beide gevallen moet er onmiddelijk ingegrepen worden door de hulpverlenende instanties.
    Bewuste keuze = 'moeder' definitief uit ouderlijke macht ontzeggen, aanklagen voor poging tot zware mishandeling en doodslag & preventief steriliseren.
    Maar in het geval van In geval van 'vergeten' (hoe stom dit ook klinkt!) bijv. door emotionele problemen, denk ik dat intensieve begeleiding om moeder weer op de rails te krijgen beter is.

Hoe dan ook: dit kind moet in bescherming genomen worden, zodat dit niet nogmaals gebeurt!

18. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Yep mijn mening ook hoor........al ga ik alleen brood halen en ik kan de auto niet pal naast het raam van de bakker zetten, haal ik hem eruit.

19. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Gek he dat niemand het voor haar opneemt, ik snap werkelijk niet dat je haar fout ( fout is nog zacht uitgedrukt ) goed probeert te praten ...

Een normaal iemand laat zijn kind niet gewoon in de auto zitten om zelf even te gaan shoppen !

Tuurlijk kan iedereen een foutje maken, fouten maken is menselijk maar wat zij heeft gedaan is niet menselijk en zeker geen foutje, dit is gewoon schandalig en totaal niet goed te praten.. Punt !

20. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Ik begrijp het ook werkelijkwaar niet....
    dit is geen OEPSIE FOUTJE nee dit is gewoon willens en wetens ervoor kiezen om je kind minimaal 35 minuten in een bloedhete auto te laten zitten!

Deel Deze Pagina