Wederom teruggezet, ongerust, ervaringen?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Julie84, 30 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julie84

Julie84 Lid

27 mrt 2012
    13
    0
    0
    Gisteren naar het WKZ geweest voor mijn termijnecho. Ben onder begeleiding van een gynaecoloog en krijg daar nauwkeurige echo´s ivm triploidie en mislopen van mijn vorige zwangerschap in Juni. Gisteren hebben ze drie keer inwendig en drie keer uitwendig gemeten om het zo zorgvuldig mogelijk te kunnen doen.

Ik heb een hele regelmatige cyclus van 28 dgn. Zou vandaag 10.6 moeten zijn.
    15 oktober 1e echo: in plaats van 8.5 teruggezet naar 8.2.
    29 oktober 2e echo: wederom 5 dagen teruggezet naar 9.4

Ben in totaal 8 dgn teruggezet.

Gynaecoloog uitte zijn zorgen dat het kleintje de laatste 2 wkn zo slecht gegroeid is. Dat is volgens hem geen goed teken. Het hartje klopt overigens goed.
    Hij vertelde ons rekening te houden met wederom een chromosoom afwijking. Het kan twee kanten opgaan. Ik ben nu zo bang en ongerust geworden. Alle zorgen van de vorige keer komen ook weer boven. Toen werd ik ook bij iedere echo een aantal dagen teruggezet. :(
    Moet nu twee weken wachten tot nieuwe echo, gyn zegt tot die tijd weinig te kunnen zeggen.

Ik baal zo enorm, probeer zo goed voor mezelf te zorgen, rook niet, drink niet, eet mega gezond, beweeg en sport met regelmaat, maar dat zegt soms gewoon blijkbaar niets. Iemand tips?

Heeft iemand misschien ook zoiets meegemaakt? Hoe is dat afgelopen?

2. Julie84

Julie84 Lid

27 mrt 2012
    13
    0
    0
    Echo foto 29-10

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      32 KB
      Weergaven:
      137
  3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Ach meid, wat een zorgen.....:(
    Hoop echt dat het niets ernstigs is..........

Ikzelf ben trouwens ook deze zwangerschap 2x terug gezet (voor de 12 weken) en was ruim een week "minder lang" zwanger dan ik zelf had berekend.
    Op de eerste echo was ook geen kloppend hartje te zien en de keer daarna was het wel goed.
    Hoop echt dat het niets betekent en je straks een mooie beeb mag verwelkomen!

4. Lappie

Lappie VIP lid

27 aug 2012
    5.599
    1
    0
    Ik vind het heel erg voor je! :(
    Wat een zorgen....
    Wanneer heb je je volgende echo?
    Heel veel sterkte en hopelijk is alles toch goed.

5. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Geen ervaring maar veel sterkte gewenst en probeer positief te zijn

6. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Wat naar, die onzekerheid! Veel sterkte!

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ik hoop dat het meevalt meid. wat ik wel vind op de echo is dat t kleintje behoorlijk in elkaar ligt. en elke mm kan zo een hoop schelen.
    maar de toekomst kan dat natuurlijk pas zeggen.

sterkte met alle onzekerheid.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

deze meting lijkt mij als leek zijnde echt niet goed gemeten
    kindje ligt helemaal in elkaar gedoken, dan zou het logisch zijn dat het dagen kleiner is bij deze meting

kindje moet van kruin tot stuit gemeten worden, maar dan niet als het helemaal in elkaar ligt

sterkte meid, ik hoop dat er niks aan de hand is met jullie kindje

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ik ken je gevoel een beetje. Ik ben bijna 2 weken teruggezet. In het begin heel veel echo's ivm bloedverlies en vanishing twin en het leek gewoon niet vooruit te gaan. Bij mij is alles nu in orde, maar ik heb geen negatieve eerdere ervaringen. Ik kan me goed voorstellen dat je nu helemaal gek wordt van de spanning.
    Heel veel succes, ik hoop dat het allemaal goed komt.

10. Julie84

Julie84 Lid

27 mrt 2012
    13
    0
    0
    Allereerst erg bedankt voor jullie steun en lieve woorden!!! Dat helpt me wel. :)

Ik krijg pas over twee weken weer een echo, 12 nov, duurt lang, pfff.:)

Betreft de houding van het kleintje, het ligt inderdaad een beetje in elkaar. Maar daar maak ik me ook wel een beetje zorgen over. De vorige keer toen het mis ging in Juni lag het kindje ook erg in elkaar gedoken en dat werd steeds erger, het strekte ook niet uit, had ook tekort aan vruchtwater en dus ook geen ruimte toen, kwam door de chromosoomafwijking volgens de gyn. De gynaecoloog zei toen ook dat de kromme houding een slecht teken was. :(
    Och, ik zal ook vast wel beren op de weg zien nu, bang voor alles wat er enigszins anders uitziet of overeen komt met de vorige keer.
    Jullie hebben gelijk, moed houden!

Nog iemand ervaringen met terug gezet worden na eerdere echo's?

11. frummelk

frummelk Fanatiek lid

2 okt 2012
    2.309
    0
    36
    in het midden...
    dat was ook mijn gedachte. Het scheelt zoveel in deze eerste weken...

Sterkte!

12. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    wat naar.... is er ook gezegd hoeveel kans er is dat het nu weer gebeurd? of zou de gyn je gewoon op de worst case scenario aan t voorbereiden zijn?
    echo's dat een kleintje in elkaar gedoken ligt zie je wel vaker.
    ik hoop gewoon dat hij er naast zit.
    wens je echt onwijs veel sterkte. kan me voorstellen dat wachten zo erg lang duurt.

13. Julie84

Julie84 Lid

27 mrt 2012
    13
    0
    0

Heb eerlijk gezegd geen idee wat de gyn wilde bereiken, misschien is het inderdaad een voorbereiding op slecht nieuws. Hij en zijn collega konden me niet geruststellen. (hij had er nog een collega bij geroepen om mee te kijken tijdens de echo's.) Hoop ook zo dat hij er naast zit! :)

Wederom veel dank voor jullie sterkte wensen!

14. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Hoe gaat het nu? wanneer weet je wat meer?
    moest even aan je denken.

15. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik ben ook benieuwd!

16. Julie84

Julie84 Lid

27 mrt 2012
    13
    0
    0

Nog steeds spannend, was afgelopen weekend zo ontzettend zenuwachtig en verdrietig dat ik gebeld heb en afgelopen maandag eind van de middag langs mocht komen. Kreeg een snelle vage echo, ze wilden het in zo´n korte tijd (slechts een week na de laatste echo) niet opmeten want dat was volgens hen te kort tijd, ging trouwens ook niet want ze kon het alleen maar in beeld krijgen van boven af. We zagen het hoofdje van bovenaf en dan de armpjes en beentjes bewegen. Ik was zo bang dat het kindje helemaal zou stoppen met groeien en misschien zou overlijden. Maar het hartje klopte nog fier en ik zag armpjes en beentjes zwaaien. De laatste echo die week ervoor leek het kindje te slapen en bewoog helemaal niet dus dit was wel een verschil. Jammer dat ik niet echt kon zien hoe het erbij lag omdat we het kleintje niet horizontaal in beeld kregen. Ik heb maandag ook meteen bloed laten prikken voor de combinatietest.

Ik vond het fijn te zien dat het hartje klopte en het bewoog maar dat zegt verder nog niet zo veel, ben nog steeds flink zenuwachtig. A.s. maandag hebben we een uitgebreide echo bij een gynaecoloog. Dan krijgen we hopelijk de uitslag van de bloedtest, een nekplooimeting en het allerbelangrijkste natuurlijk dan zien we of het dit keer wel goed gegroeid is en er goed ontwikkeld. Blijft nog even super spannend.:(

Ik zal laten weten hoe de echo was en wat er uit is gekomen maandag.

17. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Jeetje, wat een spanning meid! Heel veel sterkte de komende dagen!

*knuffel*

18. Elynada

Elynada Bekend lid

12 jan 2011
    502
    0
    0
    België
    Veel sterkte! Ik bij eerste zwangerschap ook een week terug gezet in tijd. En nu een flinke zoon van 18 maand. Maar denk dat je gewoon de echo moet afwachten. Het kan echt nog beide kanten uitgaan.

Veel sterkte!

19. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Heel veel sterkte! ik hoop dat het bewegen een goed teken was. en ik kom maandag even kijken hopend goed nieuws te lezen.

liefs

20. nbroen

nbroen Fanatiek lid

22 okt 2009
    1.785
    0
    0
    in de verstandelijk gehandicaptenzorg
    Lelystad
    spannend hoor...hoop voor je dat je maandag goed nieuws te horen krijgt.

Deel Deze Pagina