Ik heb in januari en deel van februari WW ontvangen, toen echter zelf baan gevonden, alleen in proeftijd ontslag gekregen. Meteen dezelfde dag herleving WW aangevraagd. Mijn vraag is nu: krijg ik nu hetzelfde aan WW als de eerste keer, aangezien mijn salaris bij laatste werkgever anders was als bij de vorige en verandert er nog iets aan de duur van de uitkering? 1e keer was mij toegezegd tot juli 2012 (uit mijn hoofd gezegd) maximaal, alleen nu dus inmiddels zwanger en zal dus straks ook nog een tijdje WAZO krijgen. Hoe zit dit allemaal?
Beste Inez01, Je wilt graag weten hoe lang je nog recht hebt op de WW-uitkering. Wanneer de herleving van je WW wordt toegekend dan blijft het oude uitkeringsbedrag gelden. Het aantal maanden WW waarop je nog recht had op het moment dat je aan het werk ging, blijven staan. Dit betekent dat de einddatum van je WW-uitkering opschuift met de gewerkte periode. Je geeft aan dat je recht had op WW tot juli 2012. Heb je in de tussentijd bijvoorbeeld twee maanden gewerkt? In dat geval schuift de einddatum op naar september 2012 bij een herleving van je WW-uitkering. Ook wanneer je de WAZO-uitkering gaat ontvangen zal je WW-uitkering beëindigd worden. Stopt de WAZO dan kan je weer een herleving van je WW-uitkering aanvragen. Actuele informatie vind je hier. Met vriendelijke groet, Mariëlle UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare