Ik wil heel graag onze inkomsten en uitgaven precies op een rijtje zetten om meer inzicht te krijgen in hoe of wat. Maar mijn man krijgt elke 4 weken salaris, terwijl alle vaste lasten maandelijks zijn. Dit is zo lastig! Ik zou natuurlijk het maandelijks gemiddelde kunnen uitrekenen maar dat is door overwerk, toeslagen die elk kwartaal komen en verschillen etc etc eigenlijk niet te doen. Iemand ervaring en/of tips?
Man beurt ook per 4 weken, maar zie het zo: Alle vaste lasten komen 12x per jaar, maar je man beurt 13x per jaar 1x per jaar heb je dus een overlapping en heb je je hypotheek/gas/Electra/telefoon enzo over
Hier krijgt mijn man het ook per 4 weken en rekenen we ook vaste lasten per maand. Dus hier ook een maand over (al is er soms wel wat af omdat we dan niet helemaal uitgekomen zijn door extra lasten bijvoorbeeld)
Bij ons was het ook begin dit jaar omgezet naar 4wk ipv maand. Omdat we vorige week periode 10 al uitbetaald hebben gekregen zet ik dit tijdelijk even op de spaarrekening, en eind oktober (zelfde als maandsalaris) stort ik het terug. Zo is het net of hij een maandloon heeft. En zitten we nu niet aan het geld voor de vaste lasten van aankomen maand. Vanaf zijn periode 13 ga ik ieder slaris 200 euro pinnen en verdelen over 4 envelopjes voor ons budget, rest gaat naar de spaar en verder zoals wij het nu doen. 1 verschil boodschappen gaan niet meer via de pinpas en hopelijk besparen we hier nog meer mee.
Bedankt voor jullie tips . Zal me er nog eens in verdiepen. Ik vind het vooral lastig dat bijna alles aan het begin van de maand wordt afgeschreven. Dat is handig als je aan het einde van de maand je salaris krijgt, maar niet, zoals bij ons dan, op een vaste dag elke 4 weken. Soms komt het echt heel erg onhandig uit.
en das precies de reden dat ik het tijdelijk op de spaarrekening overboek. geen gedoe rond de maandafschrijvingen
Mijn man en ik krijgen beide ons salaris elke week. Ik zet elke week het grootste gedeelte op de spaarrekening tot ik de kosten van de vaste lasten erop heb staan. Eind van de maand boek ik dat terug naar de lopende rekening. In principe hou ik elke maand hetzelfde over, dus dat is makkelijk uitrekenen. Alles wat eind van de maand overblijft op de lopende rekening zet ik op onze andere spaarrekening. Op zich wat omslachtig maar dit is de enige manier om het overzichtelijk te houden voor ons.