hallo, heeft er iemand en idee of hetzelfde meegemaakt. Een paar maanden geleden had mijn dochter vreselijke dorst. ze wou de hele dag door drinken hebben. Het was ongeveer 2 liter of meer per dag. De huisarts vond het normaal. ook hefet hij in de middag de suiker gecontroleerd en deze was iets van 4 nog wat. Ik was gerustgesteld. maar nu het volgende. Mijn dochter is de fagelopen anderhalve week elke nacht wakker. ze schrikt wakker en schreeuwt om mamma of pappa. Ze is klaar wakker dan. we leggen har teriug en slaapt weer verder. Overdag is ze juist de hele dag moe. Ze loopt de hele dag op haar mouwtje te sappelen. Gisteren ook. Ik deed haar dus maar wat eerder op bed. Om kwart voor twaalf. Om half twaalf nog wat laten eten. Een broodje met appelstroop en een beker melk. Ook hefet ze in de ochtend een doosje rozijenen gehad. na anderhalf uur werd ze in paniek wakker. ze is ontroostbaar en neem haar op schoot. Ze wordt rustiger en ik dacht nu is het over en zet haar neer. Ze liep net alsof ze droneken was ene stukje en viel zo op de grond. Ik vertrouw het niet, pak haar weer op en kijk naar haar en ze zite erg witjes. Nu heb ik thuis en suikermeter en heb haar gerpikt en het gemeten en had ze 12.2. De huisarts gebeld en vandaag dus in het lab laten prikken op nuchtere maag. Ik heb haar daarvoor thuis ook geprikt en ze had 4.6, volgens mij dus goed. De 12.2 was trouwens de hoog, want ze had al meer dan 2 uur niet gegeten. Nu ben ik erg benieuwd of het suikerziekte zou kunnnen zijn of misschien wat anders? Groetjes Gaby
Gaby hoop dat mensen het een beetje herkennen kan je jammer genoeg niet helpen .. liefs yvonne en dikke kus voor elina
Die nuchtere bs van 4.6 is goed, zeker niet te hoog. Maar die 12.2, en als het dan 2 uur is geleden dat ze wat heeft gegeten is wel een beetje aan de hoge kant. Maar of ze nu direct diabeet is? Even het bloedonderzoek afwachten en anders een bs curve prikken. Dat hangerige, wat wit zien, dorst kunnen symptomen zijn. Wanneer krijg je de uitslag?
ze plast nog in haar luier, heb dus geen idee hoe vaak ze plast, maar haar urine stinkt wel heel sterk. maandag krijgen we de uitsla van het bleod prikken. groetjes Gaby
nee ik had geen zwangerschapssuiker. Maar mijn suikerspeigel schommelt enorm. Ik heb daar een dieet voor. Ik mag alleen natuurlijke suikers hebben en de andere soorten zoveel mogelik vermijden. Mijn suikerspeigel kan na een kwartier na het eten al weer gedaald zijn tot 4 of lager. Groetjes Gaby
Heeft ze ook vaak luier uitslag? Bij mij kwamen ze er achter toen ik 10 was. Maar achter af had ik het al veel jonger. Ik had altijd schraal van ondere, dorst, driftig en deed ik dingen was ik het later vergeten, altijd moe en vaak ziek dan hield mams me thuis en gaf ze me thee en beschuitje suiker en was ik er na in eens beter.
Hallo, nee ze hefet niet vaak luieruitslag, maar rond haar schaamlipjes is et wel altijd rood gerimpeld. Groetjes Gaby
Ik weet niet of het rood hoort te zijn daar.. britt heeft niet echt dat het rood is. Ja kan nu niet meer dan het bloedonderzoek afwachten. Sterkte!
Hallo, Ik ben bij de huisarts geweest. Hij wou Elina toch evne zien. Hij kon zo op het hoog niets afwijkends zien. De suikerspiegel was op nuchtere maag 4.0 dus erg netjes. Elina krijgt nog anderhalve week om zich weer normaal te gaan gedragen en anders even terug komen. Elina valt af en toe weg dan is ze niet te bereiken. En niet wakker te krijgen. daar maak ik mij nu wel zorgen om. Ik wacht rustig af. Groetjes gaby
Kan het niet zo wezen dat ze misschien nog "vieze" vingertjes had toen jij het prikte. M.a.w dat er suiker (door d'r vieze vingers) op die manier teveel aangaf? Of had ze echt schone handjes?
hallo. Ik had haar handen van te voren gewassen. Smerig is dan haast niet mogelijk. Ik heb de test nog ene paar keer gedaan na twee en half uur eten en toen zat ze op 6.9 en 7.0 dus dat was goed dacht ik. groetjes gaby
was twee weken gelden bij de huisarts geweest. We mochten het even aankijken en het lijkt nu weer wat beter te gaan. groetjes gaby
Tjonge zeg, ik lees dit nu pas. Dat is vreemd zeg, bij zo'n kleintje. Maar 12 is zeker te hoog, dat is een feit. Hopelijk was het eenmalig en valt het mee. Succes ermee hoor.