scheiden, en dan?

Discussion in 'Alleenstaande moeders' started by odet, Feb 28, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. odet

odet Niet meer actief

ik heb hier al vaker gepost, maar ik kan me nu hier binnenkort toch bij jullie aansluiten.

na veel wikken en wegen en ruzieen hebben we besloten uit elkaar te gaan.
    ik zal jullie een lang verhaal besparen, maar als je zoekt, dan kan je wel wat topics vinden van mij.

nu zijn we vanavond samen bij zijn moeder gaan eten en daar kregen we weer ruzie.
    ik wil nu eigenlijk zo snel mogelijk weg hier.
    ik heb al een advocaat ingeschakeld (vorige week maar dat duurd allemaal zo lang.
    moeten eerst een hoop stukken hebben (bank, hypotheek, belasting e.d.)
    dat duurd me te lang.

kan ik (ik zit in de ww voor 2 dgn, ik werkte maar 2 dgn) nu een huis gaan huren, getrouwd zijn en toch bijstand krijgen?
    of moet ik hier nog maanden in dit huis samenwonen voordat ik weg kan?
    want dat trek ik niet.

2. odet

odet Niet meer actief

en hoeveel uren werken jullie?
    en verdienen jullie met dat aantal uren genoeg om rond te komen?
    ikzit erover te denken om 16 of 24 uur te gaan werken, puur voor de sociale contacten, anders raak je zo ge-isoleerd denk ik.
    en wat voor werk doen jullie?

ik heb nl papieren voor manager in een winkel, maar dat zijn alleen full-time banen en dat wil ik echt niet.
    ik wil niet mijn kids 4 of 5 dgn naar de opvang brengen.
    dus dan krijg ik ongeschoold werk (denk ik) en dat verdiend niet veel meer dan het minimum.

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hoi,

Ik zit in een soortgelijke situatie! Zie mijn topic papa zet eigen kids op straat.

Maar bij ons gaat het om een huurhuis, die op zijn naam staat. Maar we zijn er via de rechter mee bezig om het om mijn naam te krijgen.

Ik werk zelf als zzper (thuis) Ik verdien niet elke maand hetzelfde bedrag. Naar mijn weten krijg je dan bijstand aangevuld. Maar natuurlijk hebben ze wel liever dat je full time aan de slag gaat.

Ikzelf wil geen bijstand aanvragen, want alle inkomen wat je krijgt (alimentatie) wordt gekort op de bijstand, dus in principe hou je niks over.

Ik ben van plan om doordeweeks in de ochtenden te gaan schoonmaken (15 uurtjes per week) en de rest van de dag werken als zzper thuis.

Misschien voor jou een optie, om thuiswerk te zoeken of om een paar uurtjes per dag gaan schoonmaken bij mensen thuis. Als je zo'n 15 uurtjes per week zou schoonmaken, heb je alles bij elkaar ook een inkomen van bijna 800 euro. Daar bovenop komt dan nog de alimentatie en nog alle kortingen van de belastingdienst waar je recht op hebt. Dan hou je meer over als een bijstand hoor.

Natuurlijk werk je dan als freelancer, als je zou schoonmaken. Dus deze verdiensten moet je dan wel zelf opgeven aan de belasting. Maar als je als freelancer werkt heb je wel recht op huurtoeslag en kinderopvangtoeslag.

Veel succes!

4. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    zoekende.. maatschappelijk werk of jongerenwerk.
    ergens in t Noorden.
    vervelend man, bah. Om bijstand te krijgen moet je echt alleenstaand zijn, dus als je nog getrouwd bent, krijg je t niet. Ik kreeg t ook niet toen ik aan het afstuderen was. Gelukkig 3 maanden daarna wel omdat ik toen mijn diploma had gehaald.

Ik heb gesolliciteerd op een baan van min 20 en max 32 uur. Ik zou graag rond de 28 uur maken. Maar weet je wat zo scheef is.. als je net boven het minimum verdiend, korten ze je wel op de huur en zorgtoeslag.. dat scheelt bij mij zoveel, dat ik dan nog minder overhoudt dan wanneer ik in de bijstand zou blijven zitten.

Ik wil ook graag werken en ik ga t ook zeker doen. Mocht ik net onder t minimum verdienen, dan krijg ik aanvullende bijstand idd. Ik hoop dat je snel alles geregeld hebt, dat geeft een boel rust.
    Hoe doen jullie het met de kids? Ik heb co-ouderschap en dat is nu in mijn geval wel handig, want zo heb ik meer dagen om te kunnen werken.

sterkte.

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

Ik werk 32 uur per week verdeeld over 4 dagen. Werk als pedagoog dus verdien daarmee voldoende om alles zelf te betalen. Krijg geen huurtoeslag etc. wel alleenstaande ouderkorting. Mijn zoontje gaat die 4 dagen naar de opvang.
    Moet erbij zeggen.... ik moet 32-36 uur werken ivm schuldsanering. Als ik een dag minder zou kunnen en mogen werken of halve dag zou ik dat wel doen, maar de komende 2,5 jaar zit dat er dus niet in helaas.

6. odet

odet Niet meer actief

zoveel wil ik mijn kids dus niet naar de opvang brenegn.
    als ik net rond kan komen vindt ik het voor de komende 4 jaar goed (totdat ze allebei op school zitten)
    als zelfstandige werken daar heb ik geen zin in.
    mijn man doet dat nu en er komt eenhoop administratie bij kijken e.d.
    co-ouderschap zie ik ook niet zitten aangezien hij soms zijn handjes niet thuis kan houden van de kinderen.
    thuiswerk zou ik nog eens kunnen proberen.
    maar wat doe jij dan thuis? mamavan3bengels?

7. odet

odet Niet meer actief

pfff, weet je wat ik ook niet snap, waar ik met mijn pet niet bij kan?
    wij zijn nu 10 jaar bij elkaar.
    krijgen na 7 jaar ons 1e kindje, na 10 jaar de 2e en 3 mnd later ligt de hele relatie op z'n kont.

we komen er al 10 jaar elke keer weer uit (we hebben een redelijk moeilijke relatie) en nu hebben we 2 kinderen waarvan er 1 nog geen half jaar is en nu lukt het niet meer :(
    ik snap het echt niet.

nou hoor ik ook net dat mijn schoonmoeder mij de schuld geeft van dat hij bij een psych loopt :(
    nogal zoiets....
    hij hoeft niet naar de psych, hij moet van haar af.
    pfff, wat een gedoe allemaal zeg.

nou staat ook dit huis nog op mijn naam, dus ben ik er helemaal mee klaar.
    ik kan volgens mij niet eens huursubsidie of iets aanvragen voordat dit huis van mijn naam af is.

ik heb ooit gehoord dat er zoiets bestaat als koopsubsidie?
    iemand enig idee?

8. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    Wij waren 8 jaar samen. Altijd ging het goed, na de komst van sem onze oudste, ging het minder. En hij heeft in die tijd al afscheid van mij genomen en toch ging hij met mij voor demi. toen ik 12 wk zwanger was kwam alles er pas uit en vertelde hij dat ie niet gelukkig met mij kon worden. Was ie al een jaar!!?? mee bezig. Mij nooit ingelicht en nooit over gesproken.. dus tja heeeeel herkenbaar.

je komt er wel.. als alle vervelende regeldingen maar af zijn, en wanneer je alles weer op de rit hebt, dan komt de rust ook weer.
    sterkte met alles.

9. odet

odet Niet meer actief

ja, klinkt l*lig, maar kinderen drukken op je (mijne in elk geval) relatie.
    blijkbaar waren we (zijn we) hier niet tegen bestand ofzo.
    ik kan het gewoon niet begrijpen.

10. odet

odet Niet meer actief

kan ik nu niet al een woning gaan huren?
    krijg ik dan huursubsidie e.d.?
    of moet ik echt wachten totdat alles rond is?
    dat kan nl nog wel even duren

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Hoe wil je een woning gaan huren? Woon je ergens waar er geen wachtlijsten zijn of wil je vrije sector (via makelaar ofzo) gaan huren? Je krijgt volgens mij geen huurtoeslag (vervanger van huursubsidie) omdat jullie nog getrouwd zijn. Je kan wel gewoon verhuizen en je ergens anders inschrijven, omdat je tegenwoordig niet meer verplicht bent tijdens huwelijk samen te wonen.

12. odet

odet Niet meer actief

ik sta (gelukkig) al 7 jaar ingeschreven.
    toen wij zijn gaan samenwonen heb ik me voor de zekerheid ingeschreven.
    kon geen kwaad dacht ik.
    zonder huurtoeslag red ik het echt niet van 3 dgn werken.
    wat een gedoe zeg.

13. odet

odet Niet meer actief

en heeft hij nooit gezegt waarom of waardoor?
    dus jij bent "alleen" bevallen van de 2e?

hier in huis wordt dus blijkbaar ook nergens over gesproken, amders had het nooit zo fout kunnen lopen.

ik voel me alsof ik echt gefaald heb.
    ik had zo'n andere toekomst voor mijn kindje in gedachten.
    mijn ouders zijn gescheiden, zijn ouders zijn gescheiden.
    dit is nou net wat ik voor mijn kids niet wou. :(

14. fontana

fontana Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,288
    0
    0
    ergens in t Noorden.
    ik heb nu nog steeds weleens t gevoel dat ik gefaald heb hoor..mijn ex kwam uit een gebroken gezin. Hij had altijd t grootste woord dat ie dat nooit zou willen voor zijn eigen kids.. nou neuh vast niet. En wat doet ie? Zodra die niet gelukkig is, laat ie alles achter zich liggen en gaat er als een haas vandoor. Naar een ander wijf, waar ie t 3 wk mee volgehouden heeft en nu issie bezig met nr 2. Nou wens hem heel veel geluk toe.. maar ik zal de gene zijn die t laatst lacht. let maar op.

Vind t jammer dat ie nooit heeft willen vechten voor ons. En hij zegt dat ik hem dat kwalijk mag nemen. oke uitgepraat.

hij is bij de bevalling geweest.. stomste beslissing ooit. Maar ja ik ben veeeeel te goed en te lief. Dat is nu echt klaar. Nu ben ik aan de beurt en de kids altijd op nr 1.

15. odet

odet Niet meer actief

pffff, het is hier carnaval en meneer heeft besloten om vanavond/vanacht carnaval te gaan vieren en bij een vriend gte blijven slapen.
    dat heeft ie nog nooit gedaan....
    ik heb echt de neiging om zijn spullen buiten te gooien.
    oo, wat voel ik me klote nu zeg.:(
    de raarste dingen gaan nu door mijn hoofd.

Share This Page