Hallo dames, Wat ik mij nou afvroeg of je bij elke bevalling dezelfde weeën heb. Ik ben bij mijn zoontje ingeleid en had hele heftige buikkrampen die niet veel ontsluiting zorgden. Kan ik dat nu weer verwachten of is het bij iedere bevalling anders. Ik ben er erg benieuwd naar en hoor het graag Groetjes snelly
Ligt er denk ik wel aan hoe je bevallen bent. Inleiding, weeënopwekkers, aparte ligging (sterrenkijkertje oid). Als alles helemaal normaal en natuurlijk was, dan denk ik dat het wel op elkaar zal lijken. Anders is het een wat vertekend beeld.
Ik had bij alledrie weeen onder in mijn buik. Precies hetzelfde. Hoop er nu weer op, maar ik weet niet of het bij iedereen altijd hetzelfde is.
Beide keren natuurlijk bevallen, zonder hulp of wat dan ook, kindje lag in zelfde positie, 2e had iets kleiner hoofdje dan 1e. Maar de weeën waren heel anders. 1e keer: weeën volgens het boekje, met een rustige aanloop en een duidelijke piek, die over de hele dag sterker werden en langer duren. Beetje in de rug, maar wel te handelen (tot laatste cm) 2e keer: onduidelijke overgang van voorweeën naar echte weeën, weeën duurden heel kort en waren hevig, echte rugweeën, erg moeilijk op te vangen. In beide gevallen zorgden de weeën wel voor een vlotte ontsluiting, van 3 naar 10 cm was bij mij snel gebeurd.
Ik ben bij beide kinderen ingeleid en bij mijn zoontje had ik alleen maar rugweeën en bij mijn dochter buikweeën, dus beide totaal verschillend.
2 totaal verschillende bevallingen (1ste ingeleid en een sterrenkijker, de 2de spontaan en geen idee hoe hij lag was ook niet ingedaald), maar wel dezelfde weeen. Ik had beide keren rug en beenweeen, maar de 1ste keer lag ik in bed en kon er niets mee, bij nummer 2 liep ik rond en dat was een stuk fijner met die beenweeen.
Bij de eerste veel rugweeen, tweede keer minder rug en meer buik. Ben benieuwd straks naar deze keer!!
Bij de eerste krachtige rugweeen die netjes voor een cm in het uur zorgde wel ingeleid. Bij de 2e ook ingeleid maar hele korte heftige weeen die amper voor ontsluiting zorgde. Ook weer rugweeen.
hier bij alleen rugweeen gehad.... (ongesteldheidspijn heb ik ook altijd in mn rug.... (3 snelle bevallingen) Toch waren het qua gevoel heel verschillende bevallingen... bij eerste meer opbouw... bij tweede echt gelijk weeen storm... bij derde.... och wat heftige ongesteldheidspijn.. op het moment dat ik het moeilijk kreeg (half uur later) had ik 9cm ontsluiting... tja dan mag het onderhand wel...