1e bevalling ingeleid, 2e wel spontaan?

Discussion in 'De bevalling' started by nadia1981dunja, Nov 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nadia1981dunja

nadia1981dunja Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn 1e kindje ingeleid in het ziekenhuis doordat ik 24u gebroken vliezen, zonder weeen had. Gel gehad en daarmee kwamen de weeen goed op gang.

Nu ben ik zwanger van de 2e en ik vraag me af of dit keer de weeen spontaan op gang zullen mogen komen.

Heeft iemand hier ervaring in? Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen.

2. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Geen ervaring, bij mij was het andersom (eerste spontaan bij 41+3 weken, tweede bij 39 weken ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes), maar ik zie geen enkele reden waarom deze keer jouw bevalling niet spontaan kan beginnen. Elke zwangerschap en bevalling is toch weer anders toch?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Bij de 1ste ingeleid omdat ze er met 42 weken nog niet was, alles zat ook nog helemaal dicht. Bij de 2de bij 39,3 wk is de bevalling spontaan begonnen, ik had er niet op gerekend en het was een grote verrassing. ik wist meteen dat het zover was.

2de bevalling vond ik veel fijner.

4. nadia1981dunja

Ja dat kan ik me voorstellen. Ik geloof dat ik het ook fijner zou vinden om zelf te beginnen. Ik moest bij de 1e ook de middag en heel de nacht afwachten of er weeen zouden komen, niet geslapen dus (ook mijn man niet) en dan met klamme handjes richting het ziekenhuis zo van "nou daar gaan we maar dan". Hoop dit keer toch wat minder spanning te hebben.

5. dds

dds Fanatiek lid

Jan 1, 2009
    3,936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Ja hoor. Bij de eerste ingeleid (39w 4d) De baby had te weinig vruchtwater.
    Bij de tweede ging het spontaan (39w 6 d). Ik wilde eigenlijk ingeleid worden omdat ik zooo'n fijne eerste bevalling had. Helaas (???) ging alles spontaan.

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,422
    447
    83
    Limburg
    hier ook 1e ingeleid ivm langdurig gebroken vliezen, 2e spontaan

7. nadia1981dunja

Fijn te lezen dat er daadwerkelijk mensen zijn die bij de 2e spontaan zijn bevallen. Geeft me weer een beetje hoop.

Ik heb ook echte "gelweeen" gehad, kort, hevig en snel achter elkaar. Heeft wel geresulteerd dat Thijmen er in een kleine 5 uurtjes was (10 min persen).:D

Ben ook erg benieuwd of de weeen bij een spontane bevalling anders aanvullen als dat je bent ingeleid.

Thanx meiden!

8. beertje1234

beertje1234 Actief lid

Apr 4, 2011
    109
    0
    0
    Eerste ingeleid met 41+4, tweede spontaan met 38+2, derde gestript met 37+6 volgende dag 3cm, toen vliezen doorgeprikt.....

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier wel bij de 2de bevalling begon het heel rustig en nam het toe, bij de 1ste (ingeleide) bevalling ging ik van niets naar level 10 ;). Er zat geen tijd tussen om bij te komen en ik kon het niet opvangen, ik lag ook verplicht in bed terwijl ik bij de 2de kon en mocht rondlopen (kon ze staand veel beter opvangen dan liggend in bed).

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,177
    35,852
    113
    Bij de eerst bevalling ingeleid met 42 weken en de tweede bevalling is spontaan begonnen met 41+1. Het kan dus zeker!

11. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

Sep 10, 2009
    2,358
    6
    38
    hier ook 1ste ingeleid met 38 weken ivm PE en op het randje van HELLP.
    Waren nog geen tekenen van beginnen van bevallen ( geen verstreken bmm of iets dergelijks)

2de braken spontaan mijn vliezen met precies 38 weken en met 2 uurtjes weeën en 8 min persen was ze geboren.

Moet zeggen dat ik spontaan bevallen veeeeeeel fijner vond als inleiden.
    Nu kon ik lekker onder de douche en in het ZH kon dat niet.

12. nadia1981dunja

Wat heerlijk te lezen dat het spontaan kan! Ik maakte me toch wel een beetje zorgen. Ik had met inleiden inderdaad ook echt om de minuut weeen die steeds heftiger werden.
    We zullen zien hoe het gaat. Maar het heeft me weer wat gerust gesteld! Thanx!

Share This Page