aaargh die nestdrang!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fietwordtmama, Dec 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij de eerste nooit last van gehad. Heb ook een hekel aan poetsen. Maar sinds gisteren irriteert ineens elk rommeltje in huis. En met een 4-jarige in huis en een man met een weggooi-fobie ontstaan er nogal wat 'rommeltjes'.

En gisteren ook nog es totaal geen energie. Kon de hele dag wel slapen. Maar daartussen dus toch nog de was, de strijk en de keukenla van binnen en buiten gepoetst en opgeruimd.

Vandaag wil ik de badkamerkast leegmaken en het teveel aan flesjes en potjes (al dan niet open) uitzoeken en een heleboel weg gooien. (flesjes parfum of lotion die we jaren geleden eens van de lieve goede sint hebben gekregen en sindsdien 1 keer zijn gebruikt bijvoorbeeld)

En de koelkast nog eens goed uitsoppen.
    En de voorraadkast leegmaken en uitsoppen en opruimen.
    En de inloopkast leegmaken en opruimen.
    en de servieskast leegmaken en uitsoppen en een heleboel spullen wegdoen.
    En de slaapkamer helemaal opruimen.
    En....

eeehm... mss een beetje veel voor 1 dag voor een hoogzwangere met bekkenpijn en zeer laag energieniveau :(

2. Hysterisch

Hysterisch Bekend lid

Aug 24, 2013
    760
    0
    0
    Ik ben nu 38 weken en heb het helemaal niet meer gehad sinds mn verlof :D
    Maar ik zou een lijstje maken met wat je t belangrijkste vindt en dan zolang je kan elke dag 2 dingetjes doen bijvoorbeeld.

3. Mimime

Mimime Niet meer actief

Ja hier helpen lijstjes ook goed om al wat minder chaos in mijn hoofd te hebben, en dan van daaruit rustig weg werken.
    Ik heb ook veel pijn en een extreem laag energie niveau, dus ken je gevoel!

4. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

haha. Ja lijstjes, daar ben ik dol op :D

Ik heb mezelf de limiet van max 1 kast er dag + 1 wasmachine. Dan loop ik me niet te hard voorbij. En tussendoor zoveel mogelijk rust.

Zou willen dat mijn man er ook een beetje last van had, maar die is nog herstellende van zware verkoudheid en voorhoofdholte ontsteking. Ook niet echt handig dus. Hoop maar voor hem dat de hoofdpijn helemaal weg is voor de bevalling start. Lijkt me geen pretje (en ik ga op dat moment echt niet druk maken over zijn welbevinden)

5. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

May 13, 2010
    11,413
    2,718
    113
    Ja! Ik word deze week ingeleid en ik word gek van mezelf. Ik heb HG dus kan erg weinig, maar wil heel erg veel.

Vandaag moest mijn man bedden verschonen, koelkast soppen enz. Arme vent;) Maar ook met een 2,5 jarige blijft het niet opgeruimd, zucht...

Morgen komt mijn moeder ook nog poetsen hihi

6. Arr

Arr Actief lid

Aug 24, 2012
    249
    3
    18
    Geef alsjeblieft een beetje nesteldrang aan mij... Vind schoonmaken verschrikkelijk. Ben 2 weken terug vol goede moed begonnen aan de zolder, maar 't is er nog steeds een zooi. Begin dan altijd met de dingen die 't minst nodig zijn, niet slim dus! :(

Ben wel van plan om deze week veel te gaan doen, wil het gewoon netjes hebben in huis... ;)
    Sterkte er mee!

7. sunshine92

sunshine92 Fanatiek lid

Feb 11, 2013
    2,227
    1
    36
    Pff of ik heb er al last van of ik ben gewoon een Pietje precies!! Ik hoop het eerste anders word het waarschijnlijk nog erger sterkte ermee

8. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Ik heb er nu al last van!! Idd koelkast poetsen, kasten leeghalen en alle onnodige dingen weggooien. En t gekke is dat ik totaal geen kracht heb en manlief er uiteindelijk mee opgescheept zit.. arme man :)

Wil in januari al met de babykamer aan de slag! Dat wordt nog een hele klus... ;) alle kasten moeten eruit, vloer en muren worden aangepast en babyspullen erin

9. miss84

miss84 Bekend lid

Oct 2, 2013
    943
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh die nesteldrang ja!
    Ik heb elke keer zoooooo de behoefte aan de geur van chloor!!!
    Er gaan soms 2 flessen per week doorheen...
    mn vriend komt thuis die zegt woon ik in een zwembad??!!
    hahahaha

10. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het begint hier ook te komen... Zo had ik van de week ineens zin om te strijken en het moest en zou gebeuren....

11. nlovesn

nlovesn Actief lid

Oct 10, 2011
    437
    0
    16
    Geef maar wat nesteldrang aan mij :-D kan het goed gebruiken hihi

12. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

Feb 24, 2010
    1,372
    3
    38
    Hier ook nesteldrang!!! Maar eigenlijk al weken….

Het zit in mijn hoofd wat ik allemaal wil doen.. In principe ALLES van boven naar beneden.. Hou momenteel alles heeeeel erg goed bij qua stofvrij houden.. ramen.. Etc.. En ook de tuin moet er aan geloven!!!!

Share This Page