Vliezen gebroken: wachten, wachten..

Discussie in 'De bevalling' gestart door Boterbabbelaar, 13 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boterbabbelaar

Boterbabbelaar Actief lid

7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Vandaag 38+5 weken zwanger. Baby wordt aan de grote kant geschat, waardoor veel mensen dachten dat hij eerder zou komen. Ik dacht zelf van niet, dus ik was heel erg verbaasd dat vanmorgen om kwart voor 11 opeens mijn vliezen braken. De hele dag een beetje buikpijn gehad, en wat rugpijn, maar niet heel hevig. Nu heb ik soms weeën, af en toe een paar achter elkaar met ongeveer 7 minuten ertussen, maar soms opeens een half uur niets. Schiet niet op dus en ik ben zo nieuwsgierig! Als ik morgenochtend om 11 uur nog geen duidelijke weeën heb moet ik mij melden in het ziekenhuis. Waarschijnlijk als alles dan goed is wachten ze nog 24 uur of het spontaan op gang komt. Maar eigenlijk wil ik zooo graag vannacht bevallen, haha.

Iemand ervaring? Is het spontaan op gang gekomen of moest het toch ingeleid worden?

Liefs

2. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

23 mrt 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    Heel veel succes! Het zal vast niet heel lang meer duren over een dag of 2 uiterlijk je beeb in je handen! ��
    Bij mij begon na t breken van de vliezen (op t toilet gelukkig,scheelt weer troep��)de weeën meteen. Kan dus snel gaan.maar kan ook nog wel effe duren. Zoek afleiding of ga nog een dutje doen. Amders duurt t nog veel langer voor je gevoel! Zet em
    op! ��

3. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Spannend, het zal nu idd niet heel lang meer duren. Heel veel succes!!

4. manouk81

manouk81 Bekend lid

21 mei 2012
    506
    1
    18
    Bij mij begon het ook met breken van de vliezen maar moest uiteindelijk aan de weeenopwekkers omdat het niet goed op gang kwam.
    Succes met alles! Het duurt niet lang meer in elk geval!

5. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ben benieuwd of je de kleine uk inmiddels in je armen hebt! En anders nog veel succes!

6. BlijEi

BlijEi Bekend lid

27 sep 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Bij mij begonnen de weeën ongeveer een uurtje na het breken van de vliezen. Uiteindelijk ook nog aan de weeënopwekkers gezeten om wat meer schot in de zaak te krijgen.

Hopelijk gaat het bij jou nu allemaal voorspoedig? :)

7. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik zou na 48 uur ingeleid worden maar na 36 uur begonnen de weeën om de 5 minuten en 2.45 uur later was onze dochter geboren.

8. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe is het gegaan?

9. Boterbabbelaar

Boterbabbelaar Actief lid

7 jul 2014
    418
    234
    43
    Vrouw
    Zeeland
    Hoi allemaal, ik ben bevallen hoor! Zaterdagmorgen om 11 uur zijn de vliezen gebroken, die nacht begonnen de weeën om half 3. Ging allemaal voorspoedig, tot dat ik volledige ontsluiting had. Ik kreeg geen persweeën, de kleine zat nog heel hoog. Mocht wel met de weeën meepersen, maar het schoot niet op. Harttonen vielen weg, heel eng. Gynaecoloog heeft het overgenomen. Kreeg weeënopwekkers, en moest toen nog anderhalf uur de weeën wegpuffen. Toen de gynaecoloog terug kwam was de kleine wel wat gezakt, maar persweeen had ik nog steeds niet. Toen is hij gehaald met de vacuumpomp. Gelukkig is het mij gelukt tijdens de laatste poging, want de OK was al gereed voor een spoedkeizersnede.

Ik ben nu echt dolgelukkig, al spelen die laatste spannende uren van de bevalling nog vaak door mijn hoofd. Maar we voelen ons zo rijk met onze mooie zoon, Dex, met een mooi gewicht van 3790 gram. Ondanks alles doet hij het super!

10. mnsy

mnsy Bekend lid

8 jun 2009
    811
    0
    0
    Gefeliciteerd!

11. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Pittig laatste stuk, gelukkig kun je genieten van jullie prachtige zoon!

12. VSC

VSC Niet meer actief

Poeh gelukkig is alles toch goedgekomen.
    Gefeliciteerd met jullie kleine Dex, geniet ervan

Deel Deze Pagina