Even een vraagje.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door MICH18, 26 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MICH18

MICH18 Fanatiek lid

12 apr 2010
    2.667
    658
    113
    Vrouw
    Hallo,
    Ik zit eigenlijk al een tijdje met iets.
    Namelijk:
    3/4 maanden geleden ben ik gestopt met de pil. Voor een maand, daarna heb ik besloten wegens gezondheidsklachten toch weer te beginnen.. Dit heb ik dus die maand erop gedaan.. Alleen was ik de pil 4 a 5 dagen te laat gestart door eigenlijk een stomme vergissing.
    En ik werd toen 1-2 dagen later dan normaal ongesteld, wel had ik hele erge last dagen van te voren van rugpijn, en toen ik ongesteld werd had ik ook erge buikpijn. Ik ben gewoon van vrijdag t/m dinsdag ongesteld geweest. Eigenlijk gewoon hetzelfde als normaal.
    Daarna moest ik zaterdag weer beginnen met de pil, en heb ik tot en met die eerst volgende dinsdag antibiotica geslikt (twee weken lang)
    Ook heb ik in de eerste of tweede week 1 pil vergeten. Maar de rest was heel secuur.. Nu had ik dus 10 december de laatste pil. En verloor ik op 14 december een beetje bruin bloed. Daarna niks meer gezien. En kreeg ik vanaf donderdag avond (16 december) een beetje lichte steekjes ik dacht elk moment ongesteld te worden.. Maar het was wel allemaal veel minder dan normaal.
    Zaterdag avond (18 december) Verloor ik een beetje bloed, Dus ik dacht nou, ik ben dus ongesteld! Vervolgens een tampon ingedaan, maar toen ik deze eruit haalde was ie nog niet eens half vol.. Daarna weer een nieuwe ingedaan, en steeds verloor ik geen bloed..
    Wel bleef ik tampons dragen, aangezien ik dacht dat het wel zou beginnen.. de dag erna verloor ik een paar drupjes bloed. En vervolgens niks meer.. Toen heb ik woensdag 22 december een testje gedaan. Deze was negatief.

Nu is eigenlijk mijn vraag, of ik dit nu moet aanzien als mijn menstruatie ja of nee?

Nu ben ik niet meer begonnen met de pil, en doen we het dus gewoon met condoom.
    Omdat ik dacht dat als ik wel zwanger zou zijn, dan is het schadelijk voor het kindje en dat wil ik niet.

We doen dus nu met condoom, tot dat ik helemaal beter ben.

Ik weet niet echt wat ik er mee aan moet, of ik naar de dokter moet ja of nee.
    Ik ben afgelopen maand al bij de dokter geweest omdat ik pijn had aan mijn borsten. Hij zei dat dit de hormonen wel zouden zijn. Ook had die een testje gedaan. Maar dit was ongeveer 1 week voordat ik eigenlijk ongesteld moest zijn geworden.

Ik hoop dat u mijn situatie een beetje snapt.

Liefs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

voor de zekerheid toch een zwangerschapstest doen vanwege die ene vergeten pil en de antibioticakuur.

Mirjam

Deel Deze Pagina