Hoe vonden jullie de persweeen ik vond het zelf vreselijk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 18 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Bij mijn eerste kindje had ik persweeen nadat ze de ruggenprik hadden uitgezet, ze noemde het persweeen maar ik vond het gewoon heftig weeen die achter elkaar kwamen en niet eens tijd had om op adem te komen.

Ik heb de persweeen niet gevoeld ze zeggen dat je dan 'moet gaan poepen' een druk voelt maar dat heb ik echt niet gevoeld kan het zijn doordat ik in paniek ben geraakt....

Groetjes,

orchidee

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.815
    19.111
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik vond de persweeën duidelijk minder erg dan de ontsluitingsweeën. Daar kon ik teminste wat mee, zeg maar.

Ik zie nu ook je andere topic, dus ik vul even aan: de volgende bevalling kan heel anders zijn dan de vorige. Maar daar heb jij op dit miment niks aan, want jij zit nu met die angst. Ik snap dus dat je wilt proberen om de ruggenprik aan te laten. Ik hoop voor je dat dit lukt.

Maar als het niet gaat: staa je dan niet blind op je vorige bevalling. Elke geboorte is weerr anders. Veel vrouwen ervaren de tweede bevalling als makkelijker.

3. happymama

happymama Niet meer actief

ik vond dat reuze meevallen omdat je de pij dan weg perst vond ik dan he

4. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    ik vond de pers weeën heerlijk eindelijk de ontsluitingsweeën weg en ik hoefde het niet alleen te doen mijn lijf deed mee, bij de eerste geen perwee gehad had helemaal geen weeën meer bij de uitdrijving

5. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Om eerlijk te zijn heb ik er niet veel van gevoeld... Ik voelde een opkomende druk en wist dat ik met die druk mee moest persen, maar van pijn kan ik niet spreken. Ik heb pethidine en een ruggenprik gehad. Die ruggenprik is 3 kwartier er voor uitgezet, ik weet niet hoe lang het duurt voor je de persweeën weer voelt, maar die pethidine zal misschien ook nog wel doorgewerkt hebben?

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    had niet hele sterke persweeen....ik vond mn rugweeen 100x erger in ieder geval

7. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik vond de persweeën een zaligheid!! Het einde in zicht, en minder erg als de ontsluitingsweeën.

8. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Ik vond de persweeeen totaal niet pijnlijk. Alleen het uitrekken van de opening voel je wel natuurlijk. Het enige vervelende moment is als het hoofdje staat, maar verder.. ik vond het pers-gedeelte echt geweldig! (ik heb er zelfs extra lang over gedaan, omdat ik dat graag wilde, heeeel rustig geperst en daardoor ben ik ook niet gescheurd).

Ik zou het zo morgen weer doen (alleen wil ik er nog even geen kind bij :) )

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Totaal niet pijnlijk. Wel heftig.

Omdat mijn zoon in 1x persen is geboren was de drang wel heeeeeeel sterk en gilde ik keihard, niet van de pijn maar puur van de kracht waarmee het gepaard ging. Bij mijn eerste was het veel minder sterk. Dus blijkbaar zit daar ook nog verschil in.

Maar pijnlijk, nee.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik vond de persweeen een opluchting. Ik moest uuuuren wachten totdat het zover was. En toen was ik blij dat ik eindelijk iets mocht doen.:)

11. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Ik vond de ontsluitingsweeen veel erger!

Vond de persweeen vooral erg vermoeiend!! Ben 55 minuten aan het persen geweest, waarbij ze ook achter mekaar bleven komen. Had echt spierpijn in mijn nek en armen de volgende dag.

12. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Ik vond ze vreselijk omdat ik ze een uur lang weg heb moeten puffen. Mijn hele lichaam wilde nora eruit hebben maar mocht nog niet hahaha! Was wel blij toen ik eindelijk wel mocht persen, toen was ze er ook zo uit!

groetjes Ylona

13. babyproject

babyproject Niet meer actief

De weeën zelf voelde ik helemaal niet. Echter waren ze niet lang genoeg (waarschijnlijk na-effect van de ruggenprik), waardoor het persen zelf niet goed lukte. De derde keer persen op een wee deed me toch pijn!! Ik heb nog nooit zoveel pijn gevoeld. Maar dat was inderdaad het oprekken vd opening en waren niet de weeën.

Na 1,5 uur was ze er nog niet... Heb op meerdere momenten geschreeuwd dat ik niet meer wilde ;) Het bleek dat ze het hoekje niet om kon, toen hebben ze haar gehaald met de pomp. Uiteindelijk bleek ze 4 kilo, dus mssn niet zo gek dat het zo'n pijn deed ;)

Ik heb dus al mijn hoop gevestigd op het gegeven dat het bij een 2e makkelijker en sneller gaat.

14. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.214
    1.277
    113
    Centrum België
    Best te doen eigenlijk... Enige moment dat ik dacht "dit moet niet te lang duren" was toen het hoofdje stond. Maar bij de 3e keer persen was ze er...

15. Vash

Vash Bekend lid

24 nov 2008
    889
    0
    0
    Amsterdam
    Ik had al persdrang tijdens de ontsluitings weeen, en dat was erg vervelend. Toen ik eindelijk moest persen was ik wel blij. Ik vond ze ook niet meer pijnlijk. Ik vond het alleen erg saai het duurde anderhalf uur voordat ze besloten een knip te zetten. Er zat best wel lang tussen twee pers weeen en dan zat je daar maar. Toen ze de knip gezet hadden was ze er met twee weeen. Ik was zo blij.

Bij nummer twee heb ik denk ik twee keer geperst in totaal en toen was ze er.

16. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik vondt ze het vreselijkst van de hele bevalling...
    Ik vondt de gewone weeen wel meevallen, ik wist pas met 7 cm dat ik aan het bevallen was! De laatste 2 cm vond ik het moeilijk om de weeen weg te puffen en vooral niet te persen! Ik heb 35 minuen persweeen gehad maar vond ze vreselijk, ik kon er helemaal niets mee;)

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij de eerste geen (pers)weeën gehad dus geen mening. Bij de tweede wel ontsluitingsweeën en persweeën gehad. Ik vond ze geen van allen erg behalve de eerste perswee. Deze overviel me en daar schrok ik een beetje van. Daarna was het prima. Het enige echt vervelende aan de bevallingen vond ik het staan van het hoofdje

18. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wat een opluchting om te persen als je persweeen hebt.. Vond de druk alleen erg toen ik al volledige ontsluiting had maar d assistente vanaf een afstandje zei dat ik nog geen persweeen had. Nou echt wel! Drukte toen stiekem mee en nadat ik volledig mocht persen was het echt een opluchting, je hele lichaam doet mee.

19. mrs B

mrs B Actief lid

5 jun 2010
    176
    3
    18
    Vrouw
    secretaresse
    Noord Brabant
    Ik vond de persweeen ook vreselijk, zeker in vergelijking met de ontsluitingsweeen. Ik raakte een zelfs een beetje in paniek en durfde niet te persen. Ik zie nu ook echt tegen de bevalling op:(

20. jomidi

jomidi Bekend lid

13 okt 2010
    904
    1
    0
    ben al 2x bevallen en 2 x vond ik de persweeen het ergste van de bevalling. scheelt dat dit stukje bij mij niet zolang duurt, maar jeetje, wat een drama. ontsluitingsweeen vind ik dan wel weer te doen.

Deel Deze Pagina