Bij wie zijn eerst vliezen spontaan gebroken?

Discussion in 'De bevalling' started by GewoonGezellie, Apr 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GewoonGezellie

Aug 29, 2011
    42
    0
    0
    huisvrouw
    omg. Groningen
    Ik las laatst dat maar bij 10% de vliezen spontaan breken voordat de weeen/bevalling op gang komt. Bij de andere 90% van de vrouwen breken de vliezen pas bij heftige ween of moeten kunstmatig gebroken worden (lijkt me niet fijn) ...
    Nu ben ik zelf dus ruim 40 weken en mijn vliezen zijn nog niet gebroken.
    Vraag me af bij wie het "volgens het boekje" ging en dus eerst de vliezen braken en daarna de rest op gang kwam...v

Zit er eigenlijk een beetje op te wachten, maar het gebeurd maar niet. :)

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    hier braken de vliezen bij de eerste de avond voordat ik ingeleid zou worden met 39+4. Het was heel raar ik draaide me om in bed en hoorde echt een plop eerst dacht ik dat sem zo hard schopte ik voelde nog wel maar het was niet nadtdus draaide me om en toen flats.....

Bij de 2de zat ik dus ook een beetje op dat moment te wachten maar toen hebben ze de vliezen pas met 8 cm gebroken met 39+1 beide bevallingen zijn wel zelf begonnen.

3. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

hier een scheur in de vliezen op 39 weken en pas gemerkt op 39 +2
    uiteindelijk volledig gebroken in het ziekenhuis

4. lauraa

lauraa Actief lid

Nov 17, 2010
    230
    17
    18
    Ik dacht dat ik vast niet bij die 10% zou horen, dus was er ook niet op voorbereid!
    Bij mij braken 's avonds spontaan mijn vliezen bij 41w1d. Waar na 10min een heftige weeenstorm losbrak! 2u25min na het breken van de vliezen ben ik bevallen.

5. GewoonGezellie

Aug 29, 2011
    42
    0
    0
    huisvrouw
    omg. Groningen
    Als ik zo lees dan lijkt het toch meer dan 10% ;)
    Maar het gebeurd dus echt plotseling? Ik verlies wel veel vocht, maar de VK heeft met testjes (wattenstaafje dat verkleurd) vastgesteld dat het geen vruchtwater was maar meer urine en afscheiding :( Had er zo op gehoopt omdat ik begreep dat alles dan snel op gang kan komen. Vind het inleiden en het doorprikken door de Gyn toch nog wel een eng idee namelijk...

6. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Ik hoor niet bij die 10%...maar als je vliezen worden gebroken voel je niks van hoor :)

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn beide bevallingen zijn begonnen met het spontaan breken van de vliezen.

Het voelde beide keren als een elastiek wat knapte. Bij mijn dochter (de oudste) kwam er vervolgens gelijk een hele golf vruchtwater, bij mijn zoontje waren de vliezen hoger gebroken en verloor ik niet gelijk vruchtwater.

8. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Bij beide zijn de vliezen spontaan gebroken. Bij zoonlief keurig op de wc (handig) en dat merkte ik dus heel goed. Daarna nauwelijks weeën activiteit tot een uur of 10 later.
    6:00 vliezen gebroken > 00:13 kind geboren (maar in de tussentijd dus niet veel actie)

Bij dochter zijn de vliezen ook spontaan gebroken maar daar heb ik nauwelijks wat van gemerkt. Kind lag heel diep in gedaald (werkte dus als een soort stop) en ik lag op bed. Pas toen de VK ging voelen en gelijk haren voelde, wisten we dat de vliezen gebroken waren. Vliezen waarschijnlijk gebroken rond 8:00 > 12:14 kind geboren.

9. GewoonGezellie

Aug 29, 2011
    42
    0
    0
    huisvrouw
    omg. Groningen
    De baby ligt hier ook al extreem laag... dus kan zijn dat ik het nieteens merk... Zal blij zijn als ik dinsdag in het ziekenhuis ben want wordt gewoon gek hier thuis omdat ik nergens meer zeker van ben.

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Niet echt spontaan want was al twee dagen bezig met inleiden.. Maar mijn vliezen braken wel eerst uit zichzelf voordat de weeen begonnen..

11. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Een week voor de geplande keizersnee dacht ik in m'n broek te plassen, waren het m'n vliezen die spontaan braken :D

12. Alita

Alita Niet meer actief

Bij de eerste braken mijn vliezen om 23uur....en om 1uur begonnen de weeën goed door te zetten....

13. juffie29

juffie29 Actief lid

Apr 10, 2009
    280
    0
    16
    Bij de 1e begon de bevalling met een schop van mijn dochter en gelijk waren mijn vliezen gebroken.
    Bij de 2e zijn ze in het ziekenhuis gebroken door de verloskundige..

14. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Bij mij zijn beide bevallingen begonnen door het spontaan breken van de vliezen.
    Voordat ze braken had ik nergens last van en zodra ze braken kwam ik in een weeenstorm terecht.
    Bij de eerste duurde de bevalling 4,5 uur en bij de 2e 2 u 22 min vanaf het breken van de vliezen.

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou dan heb ik 3x bij die 10 % gezeten.:D

Bij de oudste en de 2e spontaan gebroken, maar geen weeen dus na 24 uur ingeleid.
    Bij de 3e ook spontaan gebroken en begonnen na 4 uur de weeen op gang te komen.

16. Flowergirl23

Flowergirl23 Fanatiek lid

Oct 22, 2010
    1,358
    0
    0
    Rotterdam
    Bij mijn dochter braken de vliezen spontaan een half uur na de uitreken datum.. om half 1 dus.. uurtje later begonnen de weeén echt goed vanuit niks, nooit voorweeen gehad niks... om 18.40 geboren met keizersnede, Julia paste er niet uit.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Hier braken mijn vliezen met 36+6 zonder enige aanleiding. Het duurde even voordat het kwartje viel, want ik dacht dat ik plotseling hevig incontinent was geworden.

Achteraf bleek ik al vanaf ongeveer 32 weken een scheurtje te hebben en vruchtwater te verliezen. De tenaladies maxi waren niet aan te slepen :D.

Overigens geen weeen en ik ben na een dag ingeleid.

18. blinky

blinky VIP lid

Feb 11, 2010
    8,249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    bij mij zijn de vliezen wel "spontaan" gebroken, maar was wel na inleiden en een hele dag weeen

19. Kwek

Kwek Fanatiek lid

May 16, 2009
    3,217
    1,282
    113
    Centrum België
    Bij de eerste zijn mijn vliezen spontaan gebroken om half 8 's ochtends. Weeën om 9 uur heel lichtjes begonnen en om half 4 's middags is onze oudste geboren.

Bij de tweede waren er eerst weeën (half 1 's nachts) om iets na 2u braken de vliezen en een klein halfuurtje later was m'n jongste er!

20. C78

C78 Niet meer actief

Bij mijn vorige bevalling zijn de vliezen niet gebroken. De VK heeft ze bij 8 cm ontsluiting gebroken met een haakje. Je voelt hier echt helemaal niets van. Het enige dat je voelt is een enorme golf warm water. Maar omdat je toch al op een matje ligt kan ze die makkelijk weghalen en lig je weer lekker droog!!
    Ik zou me zeker geen zorgen maken dat iemand je vliezen moet breken, je bent op dat moment juist op de goede plek om die golf water op te vangen :)

Share This Page