Nu ik aan het aftellen ben begonnen, ben ik ook aan het nadenken over de bevalling. Bij mijn andere twee kinderen heb ik volgens mij geen persweeën gehad. Ze waren allebei sterrenkijkers, en zijn beide met de vacuumpomp geboren. Beide keren had ik wel gewone weeën, maar wist ik niet waar ik naar toe moest persen. Daarom denk ik dat ik geen persweeën heb gehad. Dus mijn vraag, wat is het verschil tussen persweeën en gewone weeën? Ik heb gehoord dat je het gevoel hebt dat je moet poepen. Dat gevoel ken ik dus niet. Moet je dan echt doen alsof je moet poepen, of moet je druk zetten op je vagina?
Ik had persweeen en tegen de tijd dat ik eindelijk mocht persen en iemand een keer tijd voor me had in het ziekenhuis waren ze weg. Bij de persweeen golfde mijn hele lichaam mee. Het was ook heel moeilijk tegen te houden en dat lukte alleen maar door heel zachtjes mee te persen. Het leek wel alsof mijn lijf een eigen leven leidde. Toen ik mocht persen leken het hier meer op gewone weeen. Gewoon pijnlijk, maar geen druk gevoel meer en mijn buik golfde ook niet meer. Ik had echt het gevoel alsof ik op eigen gevoel moest persen, wat trouwens prima ging. Ik vond zelf het verschil heel duidelijk.
Als je twijfelt of je persweeën hebt gehad, dan heb je ze niet gehad. Persweeën zijn echt zo ontzettend sterk, die vergeet je niet. Het is echt een oerdrang om te persen, je kan het gewoon niet tegenhouden. Ik had niet het idee dat ik moest poepen, wel dat ik moest persen. Ik heb gewoon geperst en blijkbaar werkte het, want iedereen riep dat ze dr hoofdje zagen, dus ik ben op die manier verder gegaan.
Ik heb ze ook niet gehad, bij beiden niet. Bij beiden drukte de VK de vingers erin zodat ik wist waar ik heen moest persen. ik deed maar gewoon alsof ik moest poepen. Daarmee was het wel gelukt! De eerste was ook een sterrekijkertje, de tweede niet maar waarom ik dan geen persweeen had???
Bij de eerste geen persweeën gehad en bij de tweede wel.. nou dan weet je het verschil wel. Persweeën dat is oerkracht die laten je dingen doen! hahaha. Bij de eerste alles op eigen kracht gedaan en dat duurde lang maar het ging gelukkig heel goed. Na bijna 2 uur is zoon toen geboren. Dochterlief was een sterrekijker maar dus wel persweeën en flink ook. Ik heb 20 min persweeën weggepuft (heel lastig) om haar nog een beetje te draaien en daarna aan de bak: 20 min later was ze er.
Dan heb ik ze ook niet gehad! Ik voelde wel een hevige pijn en toen ik het niet meer hield bleek ik volledige ontsluiting te hebben en mocht ik gaan persen. Ik deed wat de vk zei. Dat gevoel dat ik moest poepen wat ze bij zwangerfit vertelden heb ik echt niet gehad. Ik heb gewoon geperst tot ze er na 17 min al was...