Een aan de voorkant liggende placenta

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Flamingo, 14 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    #1 Flamingo, 14 dec 2009
    Laatst bewerkt: 14 dec 2009
    Hoi allemaal,

Ik zit me de laatste week al een beetje te piekeren zeg... :)
    Wordt er best onzeker door merk ik.... :(

Ik heb een aan de voorkant liggende placenta,

daardoor zou ik de baby wat later kunnen voelen dan normaal. Nou prima, dacht ik toen ik dat hoorde (wel een beetje jammer) maar ach, komt vanzelf!

Nu ben ik 20 weken zwanger en ik voel de kleine nog steeds HELEMAAL NIET!! Ben best onzeker daardoor of nu wel alles goed is.... :(
    Gelukkig hebben we as vrijdag de 20 weken echo, even weer zien of alles goed is. Maar tot aan nu voel ik me knap onzeker! Verder heb ik ook helemaal geen zwangeschapskwaaltjes (normaal zou je daaraan kunnen voelen dat alles nog gewoon goed gaat en door groeit...). Aan de andere kant ben ik blij hoor dat ik me zo goed voel, maar nu is ieder teken eigenlijk welkom!!

Zijn er hier nog meer met een aan de voorkant liggende placenta en wat zijn jouw ervaringen???
    Met hoeveel weken voelde jij iets?

2. flip

flip Actief lid

10 jun 2009
    174
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je placenta aan de voorkant ligt? De term voorliggende placenta wordt gebruikt voor een placenta die voor de uitgang ligt namelijk...

Anyway; ook ik heb de placenta aan de voorkant liggen. Voelde de baby 'aan de binnenkant' met 18 weken, maar door de buik heen pas met 22 ofzo. Even doorbijten dus tot de 20-weken echo. Snap dat je graag iets wil voelen, maar al die kwaaltjes zijn ook maar niks (en ik spreek helaas uit ervaring).
    Reken er maar op dat je straks nog genoeg voelt. Mijn flip kan me flink pijn doen nu!

3. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Ik heb het onderwerp even aangepast! ;)

Ik voel van binnen ook nog helemaal niets...
    Nog wachten tot vrijdag dan zekerheid... maar vind het wel vervelend zo.
    Normaal ben ik absoluut geen piekeraar, maar nu toch wel ;)

4. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Geen zorgen maken! Ik voelde de tweeling pas met ruim 22 weken. Bij hun had ik ook een placenta die aan de voorkant lag. Ik voelde ze toen pas van binnen. Met een week of 26/27 kon je ze pas aan de buitenkant voelen.

5. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    mijn placenta ligt ook voor vanaf 23 weken voelde ik regelmatig iets, daarvoor stelde niks voor en bij de 20 weken nog zeker niet.

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Bij mijn vorige zwangerschap had ik het ook.
    Voelde bij 16 weken voor het eerst iets maar absoluut nog niet dagelijks. Ook vrij laat was het aan de buitenkant te voelen.
    Nu ligt de placenta bij mij netjes aan de achterkant en echt, het is een wereld van verschil!!!
    Veel plezier/succes met je echo!

7. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    :) Fijn om jullie ervaringen te lezen dames!!!

pfff wat kun je je toch druk maken om misschien wel niets....
    Het is dan ook onze eerste zwangerschap en best spannend allemaal! En nieuw....!!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij Eva lag mijn placenta aan de voorkant, ik voelde haar met 19 weken en met 20 weken ook aan de buitenkant. Ik had het juist veel later verwacht, de echoscopiste had het over 22-24 weken, maar toen voelde ik haar een paar dagen later al! Maar Eva was ook erg druk in mijn buik. Nu ik zwanger ben van haar zusje ligt mijn placenta aan de achterkant en hoewel ik haar veel eerder voelde (14 weken) voelde ik Eva toch echt een stuk duidelijker en vaker!

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    heel normaal hoor dat je nog nix voelt met de placenta aan de voorkant. Komt vanzelf: geloof dat je pas met 23-24 weken wat moet voelen en de placenta aan de voorkant maakt dat het nog wel eens later is.

veel plezier en suc6 met de echo!

ps. kan goed zijn dat er nog een tijd komt dat je wilde dat je je ukkie niet voelde omdat hij/zij zo druk is ;)

10. Mimi85

Mimi85 Actief lid

13 jul 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn vk zei ook... als je nu al iets voelt is het prima maar van mij hoef je pas iets te voelen met 22 weken, en zelf dan kan zo een kleintje je nog laten wachten op de eerste bubbeltjes en bewegingkjes.

Komt goed! Geen zorgen maken

11. Lovelylonnes

Lovelylonnes Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.208
    1
    0
    Nagelstyliste en incassomedewerker.
    Bij mijn eerste lag de placenta ook aan de voorkant. Hierdoor was het soms een beetje lastiger om een goede echo te maken. En nu ik weer zwanger ben een de placenta aan de achterkant logt, kan ik ook vergelijken dat ik dit kindje wel vaker voel.
    Maar 20 weken is helemaal niet zo vreemd hoor, 1e kindje en placenta aan de voorkant.
    Nog een klein beetje geduld!!

12. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Herken je verhaal, was erg ongerust voor de 20 weken echo omdat ik er vlak voor nog niet echt iets voelde (en dat is toch een bevestiging dat alles nog leeft daarbinnen!) Tijdens de echo bleek de placenta aan de voorkant te liggen...

Voelde af en toe wel iets borrelen maar niets concreets, begon paar weken later pas te ploppen en nu zijn het wel redelijke schoppen. Maar had het eigenlijk wel harder verwacht, misschien het voordeel van die placenta; absorbeert het ergste dus kan nog lekker doorslapen!
    Wel mooi om te zien hoe mijn buik heen en weer gaat...

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ook hier een placenta aan de voorzijde. Ik ging er vanuit dat ik het pas met een week of 22 zou gaan voelen, mede omdat het de eerste was.
    Met 18 weken voelde ik het aan de binnenzijde en met 20 of 21 weken voelden we het ook van buitenaf.

Mbt kwaaltjes: ik heb helemaal geen kwalen gehad, voelde hooguit mn kindje.... en maagzuur!!!!! En we hebben toch echt een heeeleeee gezonde dochter gekregen!

14. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hier ook een aan de voorkant liggende placenta. Ik voelde de baby het eerst op 20 weken, maar niet echt duidelijke schopjes, eerder precies een luchtbel. Ik voel hem ook niet echt vaak. Ben nu echt aant wachten tot ik eindelijk eens een duidelijk schopje voel en hem dagelijks kan voelen, want tot nu blijft het maar bij dat luchtbel gevoel. En volgens de gynaecoloog is de baby toch heel beweeglijk.

Deel Deze Pagina