van eisprong of nod uitgaan?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Debstertjuh, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien dat jullie mij hier een antwoord op kunnen geven?
    Ik heb een korte luteale fase. Maar moet ik nou uitgaan vanaf mij nod of juist tellen vanaf de eisprong?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debstertjuh,

als je weet wanneer je eisprong is geweest, kun je beter vanuit daar rekenen. Dat is dan betrouwbaarder. Voor de correctheid wordt altijd wel je laatste menstruatie ingevoerd, maar voor jezelf kun je rekenen vanaf de eisprong. De termijnecho zal hier tzt duidelijkheid in brengen.

Groetjes Brigitte

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord!
    Vroeg het nl ivm testen. Rond m'n nod bleef ik nl erg licht testen, op 14 dgn na eisprong (3 dagen overtijd dus) testte ik met de clearblue zwanger 1-2. Maar daar blijft hij nu nog steeds op staan (4.3 wk zwanger). Maak me hier er veel zorgen over. Weet ook dat bij iedere vrouw de hcg waardes kunnen wisselen... Maar kan je bij je huisarts om een bloedtest vragen? Wordt hier erg onzeker van! Of moet je zoiets bij je verloskundige aanvragen? Of kan het om die reden misschien helemaal niet???

4. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Debstertjuh,

nee, een bloedtest wordt neit om die reden gedaan. Je zult toch moeten afwachten komende tijd. Je kunt wel op tijd een vk bellen voor een intake en een vroege echo (bij 7-8 weken). Mocht het niet goed zitten, kun je intussen bloedverlies krijgen. Dan kun je altijd met de vk overleggen wat te doen. Ik snap je ongerustheid hoor, maar we weten inderdaad dat vrouwen allemaal verschillend het hcg opbouwen en het kan ook per zwangerschap verschillen. En die indicator op de test heeft het ook niet altijd goed. Ik duim met je mee hoor! Niet gelijk wanhopen...

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina