Eerst keizersnede, tweede een?

Discussion in 'De bevalling' started by butterfly1984, Feb 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

Wie van jullie heeft bij de eerst een keizersnede gehad?
    En ben je bij de 2e normaal bevallen of toch weer een keizersnede en waarom?

Ik heb bij de eerste een keizersnede gekregen omdat ik al 3 dagen weeen had en het schoot maar niet op, ad 6cm ontsluiting maar toen kwam er een dikke bult ofzo voor en toen ging het weer terug naar 4cm.
    Heel zwaar en heftig allemaal, leg het ook niet allemaal uit, want daar draait de vraag immers niet om :)

Nu is mij dus gevraagd wat ik wil: een normale bevalling proberen of een keizersnede?
    Ik heb gezegd een normale bevalling proberen,maar het lijkt me best wel eng, door wat ik met de eerste heb meegemaakt.
    ze hebben me zolang laten wachten dat het met mijn dochtertje niet goed ging na de geboorte.

2. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb bij mijn eerste dochter een keizersnede gehad,want ze was een sterrekijker.Heb wel de hele rit meegemaakt,dus onsluiting persen enz,maar ze hebben me toen zoveel pijn laten lijden dat ik gewoon een trauma had opgelopen,ik wilde dan ook totaal geen kinderen meer,maar goed mijn dochter is nu 8 en mijn huidige vriend wilde graag een kindje en zo raakte ik zwanger van de 2de maar was echt panisch voor de bevalling ik smeekte mijn gync. om een keizersnede ;) maar dat deden ze niet,wat ik ook wel begrijp.Toen de bevalling dichetrbij kwam kneep ik um enorm heb ook gesprekken gehad met mijn gyn.want alles kwam weer naar boven was echt zo bang,en toen dat moment aanbrak kreeg ik nadat de pijn niet meer tehouden was een ruggeprik en daarna ging alles supersnel en ze was er dan ook zo uit en achteraf ben ik blij dat ik het op de natuurlijke manier heb gedaan,weer een ervaring rijker en voordeel is je bent weer supersnel te been en je hebt je kindje direct bij je,bij keizersnede lig je toch paar dagen plat en krijg je je kindje niet gelijk bij je wat ik bij de eerste dus wel erg jammer vond.

3. butterfly1984

nog gefeliciteerd met Luna.

Zijn er nog meerdere mensen met ervaringen?

4. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Hier de eerste een spoedkeizersnede, zonder de rest van de riedel (geen weeen, geen ontsluiting etc)

En was na 8mnd weer zwanger, en de tweede is via de natuurlijke weg gekomen! Ook ik heb gevraagd om een keizersnede omdat ik het zo eng vond, maar mijn gyn vond dat idd niet nodig.
    Achteraf gezien ben ik er wel blij om hoor, je bent zo veel sneller op de been!

5. butterfly1984

ik mocht dus kiezen wat ik wou of een keizersnede of normaal.
    Ik wil dus wel normaal proberen, omdat bij een keizersnede je gewoon eerst niets kan, maar ook omdat je in het ziekenhuis moet blijven en vooral omdat bij een keizersnede kun je je kindje niet direct bij je houden en aan de borst leggen.
    Maar ben alleen best wel bang dat ze mij toch weer te lang laten liggen en dat het dan weer slecht gaat met mijn kindje, dat is mijn angst.

Daarom wil ik graag verhalen van jullie horen dames

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb bij mijn eerste een spoedkeizersnee gehad met 36 weken. Ik had zwangerschapsvergiftiging en de kleine deed het niet goed meer. Bij de tweede moest ik wel in het ziekenhuis bevallen, maar met een gewone bevalling.

Als ik zou mogen kiezen zou ik weer voor een natuurlijke bevalling kiezen, het was heftig en duurde erg lang, maar wat is het bijzonder! Plus dat je na een keizersnee toch wel langer moet herstellen en zeker met al een peuter omlopen hebben is dat niet zo handig. En vaginaal bevallen is zoooo speciaal, ik ben nog steeds ontzettend trots op mezelf dat ik dat heb gedaan.

Kun je niet een geboorteplan opstellen met de verloskundige/gyn dat je het eerst zelf gaat proberen maar als het niet gaat of als het voor jou niet goed voelt je alsnog een ks kunt krijgen? En dat je daar dan niet op hoeft te wachten, maar dat het dan een afspraak is?

7. ilsie

ilsie Lid

Aug 17, 2007
    29
    0
    0
    Heb bij mijn eerste een spoedkeizersnede gehad op 35 weken. Door voetligging en mijn zoontje zat al met zijn voeten door de baarmoedermond met navelstreng tussen de beentjes.

Bij de tweede mocht ik kiezen leizersnede of gewoon bevallen. En ik ben gewoon bevallen. En het viel voor mij hartstikke mee. Heel de bevalling van water breken tot de mijn meisje op mijn buik lag heeft 15 minuten geduurd. Wil het gerust nog een keertje over doen.

8. butterfly1984

nu ik sommige verhalen heb gelezen over wie ook de 1e een keizersnede hadden en de 2e normaal, ben ik toch best wel bang geworden om normaal proberen te bevallen, en helemaal omdat je de statistieken ziet.
    Je hebt 50 keer meer kans dat je baarmoeder kan scheuren en als je overgewicht hebt nog eens weer meer kans op scheuren.

Ik wil graag normaal proberen te bevallen, maar durf nu al bijna niet meer.
    Moet ik me zorgen maken of is die kans gewoon echt miniem?

9. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ben 2 weken geleden middels een keizersnede bevallen van een dochter. Reden van de sectio: niet vorderende ontsluiting, wegens andere hoofdligging van de baby.
    Toen Lisanne werd geboren werd ze heel kort boven het doek gehouden en daarna onderzocht en warm ingepakt. Toen werd ze nog even een paar minuten bij mij gelegen op de OK.
    Op de recovery werd Lisanne door mijn vriend en verpleegkundige na ± een half uur / een uur bij mij gebracht. Ze is de hele tijd op de recovery bij mij gebleven. Ook toen we op de kraamafdeling lagen 4 dagen is ze altijd bij ons geweest. Robert mocht al de tijd bij ons blijven ook 's nachts.

Groetjes Saskia

10. Witte

Witte Lid

Mar 11, 2008
    97
    0
    0
    Mijn eerste kreeg ik met keizersnee ivm stuitligging. En volgende week ga ik bevallen van mijn 2e, wederom met keizersnee. Want deze ligt ook weer in stuit!

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier ook, hoeveel uur was jij bezig voor ze aan de KS begonnen?
    En weet jij misschien of de 2e ook gehaald word?

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik ben thuis om ±00u45 begonnen met weeën. Die kwamen al elke 5 min. Om ± 4uur hebben we de vk gebeld, die was er om 4u30 om 4u25 braken de vliezen, Ik had toen al 4 cm ontsluiting. Naar het ziekenhuis gegaan(eigen vk ging mee). Om ±8 uur had ik 8 cm omtsluiting. Om 10 uur had ik nog steeds 8 cm ontsl. Ben toen overgedragen aan ziekenhuis, infuus met weeën opwekker gehad, mocht niet baten wat om 12 uur had ik nog steeds 8 cm ontsl. Toen is er een gyn. bijgehaald en die heeft besloten dat het een ks zou worden. Dus dit alles heeft zo'n 11 uur geduurt. Ze hebben dus niet nog eens uren gewacht(gelukkig), men vond dat ik al lang genoeg bezig was. Tussen het besluit van een ks en de daadwerkelijke geboorte van Lisanne zat nog geen uur. Dit ging dus razendsnel.
    Bij een eventueel volgende bevalling moet ik/men wel in het ziekenhuis bevallen, maar dit is i.v.m. de buikwond/litteken van de afgelopen ks. We hebben aan de gyn. die de ks heeft uitgevoerd gevraagd of een volgende dan ook middels een ks zou moeten worden gehaald, maar dit hoeft zeker niet zo te zijn. Dit is afhankelijk van de ligging van de baby en vordering van de ontsluiting.

Groetjes Saskia

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

hier 23,5 uur weeen incl het breken van de vliezen en het infuus.

Ben echt huiverig voor een volgende keer...

En binnen een half uur ging ik al richting OK

14. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier de eerste een geplande ks ivm stuit, de tweede een natuurlijke ingeleide bevalling. als ze niet hadden kunnen inleiden was het 3 dagen later een ks geworden.

15. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Eerste was een ks, op dezelfde manier als jou.
    Ik kwam op 9 cm en toen vulde het randje zich met vocht en werd het alsmaar minder. Op den duur zat ik op 6 cm.

De 2e, daar wacht ik nu met smart op. In principe mag ik gewoon bevallen en eigenlijk willen ze dat ook liever. Je bent gewoon slaaf van je lichaam en van de gynaecologen, je hebt geen reet te vertellen.

Ik ben aan het eind van mijn latijn, ik kan niet meer, ik wil niet meer, ben op en weet toch dat het op een ks uitdraait gezien de hele familie bij ons niet vorderende ontsluiting heeft. Maar ja... die ks plannen ze nog niet.

Dus als jij echt een ks wilt, laat het echt overduidelijk vastleggen en hamer erop zodat je niet met de ellende zit waar ik nu mee zit. Er wordt me van alles beloofd maar als het erop aan komt gebeurd er niets!

16. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Even een korte update... bij mij is de 2e dus wel op de natuurlijke manier geboren. Het kan dus echt!

17. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

Sep 14, 2006
    2,356
    0
    0
    Bij de eerste zou ik een geplande ks krijgen op 3 aug 2007, dat werd 22 juli 2007 omdat mijn vliezen in de ochtend rond 7.00 uur braken,
    maar niet nadat ik 3,5 uur ontsluitingsweeen en een 1 uur persweeën had weg gewerkt. De gyn en anesthesist waren er gewoon nog niet :evil:
    Toen ze binnen gerend kwamen was het dus dikke paniek en Isa werd geboren op 12.06 uur 5 minuten daarvoor kreeg ik de ruggenprik.

Nu zwanger van de 2de ligt onze jonge heer in stuit, oke het kan nog draaien maar dat hoorde ik vorige keer heel de zwangerschap en toen gebeurde er niets. Als de volgende controle de kleine nog in stuit ligt word er een ks gepland ruim voor de uitgerekende datum want het bovenstaande verhaal wil ik niet nog eens over doen en ik ben niet het type dat het kaas van d´r brood af laat eten.

En omdat toen het zo´n chaos was heb ik gekozen voor een ander ziekenhuis, het had namelijk heel fout kunnen aflopen ze hebben me gewoon te lang laten liggen met weeen en dat terwijl geen van de 3 gyns een natuurlijke bevalling aandurfde. Bij het na gesprek werd hier heel laconiek over gedaan en werden al mijn bezwaren zo van tafel geveegd, tja .... fouten toegeven valt niet mee natuurlijk.

18. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

Jul 13, 2005
    15,340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Bij de eerste een sectio gehad vanwege verkeerde ligging.
    Tweede en derde vaginaal bevallen.

Kwebbel

19. Kiki

Kiki Fanatiek lid

Jul 8, 2005
    4,364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Alle 3 via de buik naar buiten. Al bij de 1e kwam de medische staf erachter dat ik nooit een baby zo eruit zou kunnen poepen.

En nu is het klaar, geen kids meer voor Kiki

Share This Page