Weeën stoppen iedere keer..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Truelove, 22 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Klopt zeer zeker, wel zijn de protocollen in het ziekenhuis heel anders met 36 of 37 weken.

Bijvoorbeeld:
    Moeten blijven ter observatie - direct naar huis mogen.
    Nagekeken door kinderarts - nagekeken door vk voldoende
    bloedprikken om bloedwaardes te bepalen - geen bloedprikken
    Op na controle bij de kinderarts - geen nacontrole kinderarts

Dat is onafhankelijk hoe het kindje zich gedraagt met 36 weken, dit gebeurt bijna overal standaard, terwijl het met 37 weken vaak alleen gebeurt als daar directe aanleiding toe bestaat.

2. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    We zullen het allemaal zien :) ik heb er geen invloed op wanneer ons kindje geboren gaat worden dus wachten het gewoon af

3. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hoe gaat het nu met je?

4. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Krampen blijven een beetje dus kan nog niet echt zeggen dat het rustig is..
    En heel onrustig in mijn lijf..

5. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    Klinkt het zelfde als bij mij. Alleen begon het hier al vanaf 20 weken. En viel het gelukkig steeds rustig en heb ik bij 34 weken weeenremmers gehad en ben ik op genomen maar net 35 weken als nog weeën en 4 cm toen was het 1,5 week stil en toen ineens was ze er met een paar uur.

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Wat beangstigend missemuis, zeker al met 20 weken.

TL: ben benieuwd wanneer het door gaat zetten, kun je 's nachts wel een beetje slapen?

7. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn jongste werd met 36+5 geboren, kerngezond, 3340 gram, maar volgens protocol moest ze tóch worden opgenomen ondat ze randprematuur was. Vond dat echt vreselijk, want ze mocht dus niet bij mij op de kraamafdeling liggen.

8. miessemuis

miessemuis Actief lid

16 aug 2011
    205
    12
    18
    Noordholland
    Maantje ja was echt een hel iedere dag was er weer 1

Purk die van mij werd bij 36,4 geboren en woog 2560 en lag gewoon naast mij.

9. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, het verschilt per zkh. Als ze bij een eventueel volgend kindje weer puur protocolair willen opnemen, ga ik er een atokje voor steken, want ik vond dit echt nergens op slaan. Ze lag op neonatologie in een bedje, niet aan een monitor niks, alleen haar bloedsuiker werd iedere 3u gecheckt en dat kan ook prima op de kraamafdeling. Van mijn part rij ik iedere 3 uur naar Neonatologie om te komen prikken, maar bij de jongste was ik zo overrompeld door dit beleid! Ben op de dag dat ze 37wkn zou zijn ook uitgevallen tegen de arts, daarna kreeg ik haar gelukkig mee en mochten we naar huis. Hij gaf toe dat zij een geval was waarbij het protocol eigenlijk te ver ging.

10. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Slapen is zoiezo al weken een drama ivm BI :)
    Ben zelf meer onrustig in mijn lijf omdat als het nu weer gaat beginnen het heel erg snel kan gaan..
    Gaat van alles door mijn hoofd ben ik dan wel op tijd in het ziekenhuis enz..

11. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Toen mijn zoontje met 36,5 geboren werd mocht hij gewoon bij mij op de kamer.. Ondanks dat ik suiker had hielden ze dat in de gaten.. Daardoor moesten we een nachtje blijven en daarna mochten we ook lekker naar huis.. Dus het is idd heel erg verschillend overal merk ik

12. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Oh Purk wat verschrikkelijk! Ik mocht mijn dochter wel bij me houden tot ze het bilibedje op de couveuse afdeling in moest. Ik was ook erg verdrietig..
    Als het niet perse medisch noodzakelijk is, is er niemand die mijn baby bij me wegneemt, desnoods zou ik ook naar huis gaan. :(

13. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Jij bent naar huis gegaan met een zwangerschapsduur van 36,6 dagen.. Ik ook, maar ik beviel 5 dagen eerder met 36,1. volgens de kinderarts moesten we rekening houden met het blijven tot wat anders 37 weken zwangerschap was geweest, dat is bijna altijd het geval met een geboorte vanaf de 34 weken. Dus in dat geval verblijf je nog 3 weken ziekenhuis, komt de baby nog eerder moet je rekening houden met tot de uitgerekende datum te blijven is mij vertelt.
    Hoewel het natuurlijk per kind zal verschillen afhankelijk van hoe het gaat. Maar in die zin snap ik wel dat je de dag erna thuis was, ik denk dat het bij jou misschien ook anders zou zijn gegaan als je met 36,0 zou zijn bevallen, dan zou je misschien een week lang zijn gebleven. Maar dat is achteraf speculeren natuurlijk.

Als je met 37 weken nog steeds rondloopt met weeën gaan ze dan wel ingrijpen? Of pas met 38 weken?

14. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ik hoop het eigenlijk wel :)
    Mijn baarmoeder is erg prikkelbaar dit zei mijn vk een paar weken geleden al..

15. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hoe gaat het vandaag met je, de nacht goed doorgekomen?

16. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Buik blijft vrij onrustig.. Gisteravond erge rugpijn.. Vannacht erg slecht geslapen.. Maagzuur.. Dus het is nog steeds afwachten :)

17. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hopelijk kun je je rust een beetje overdag pakken.
    Zie dat je alweer 36,4 bent.. morgen de dag dat je andere zoontje geboren werd, spannend.
    Vrijdag dus 37 weken? Denk nog je dat je dat gaat halen?
    Ik ben benieuwd! :)

18. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Ja dat klopt!
    Ik heb echt geen idee of ik dat ga halen of niet..

19. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Hoe gaat het vandaag met je? (blijf je even volgen, ben benieuwd! ;) )

20. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Ik las in een ander topic dat je inmiddels bevallen bent.

Hartelijk gefeliciteerd met jullie zoontje!!

Hopelijk mogen jullie snel naar huis. Geniet samen!

Deel Deze Pagina