Placenta preavia

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marente, 31 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    #1 Marente, 31 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
    Iemand ervaring met placenta preavia?

Ik ben nu 14 weken zwanger en heb een paar dagen geleden helderrood bloedverlies gehad, dat was even schrikken maar gelukkig de volgende dag over.
    Vandaag kreeg ik tijdens een controle een echo waarop te zien is dat de placenta geheel voor de baarmoedermond ligt, wat volgens de gyn ook de oorzaak is van het bloedverlies dat ik een paar dagen geleden had. Dit wordt ons 4e kindje en de kans is groter als je al meerdere kindjes hebt gehad. Gelukkig kan het nog helemaal goedkomen doordat de placenta kan gaan verschuiven naar de achterwand, maar het geeft sowieso meer kans op risico's en bloedverlies, zeker als de placenta blijft zitten. Wij hopen nu dat het de komende weken verschuift en verder alles goed gaat, maar de angst dat het anders gaat lopen zit er natuurlijk ook een beetje in.
    Ik vraag me af of iemand hier ook ervaring mee heeft en hoe het toen verlopen is.

2. Juul84

Juul84 Niet meer actief

Bij mij zag de gynaecoloog ook met 13 weken dat de placenta volledig over de baarmoedermond lag. Omdat mijn placenta ook nog aan de achterwand lag, zei de gynaecoloog dat er minder kans was dat de placenta voldoende omhoog zou trekken (aangezien de baarmoeder meer aan de voorkant groeit dan aan de achterkant).

Toch is mijn placenta nu voldoende omhoog getrokken en lag met 31 weken ca. 2,5cm van de baarmoedermond af. Ik heb zelf helemaal geen bloedingen gehad gelukkig.

Met 20 weken zagen ze overigens al dat er nog maar een klein stukje van de placenta over de baarmoedermond heen lag.

3. cybi

cybi Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.324
    0
    0
    Randstad
    Bij mij lag ie ook voor de uitgang maar is helemaal goed gekomen! :)

4. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Bij mij ligt hij ook voor de uitgang, met 20 weken en nu nog steeds maar ik krijg sowieso al een ks, heb ik bij alle kids gehad en nu dus helemaal ;)
    Nooit bloedverlies gehad overigens, wel gezegd in het zkh dat als ik bloedverlies had ik het moest melden omdat de placenta voor de uitgang ligt, dan willen ze toch altijd even checken.

5. Meijke

Meijke Niet meer actief

:$Bij mij ook volledig voor de uitgang. Helaas tot nu toe 2x opgenomen geweest, maar aangezien we goed geinformeerd waren, viel de schrik mee. Keizersnee staat ingepland!

6. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    Meijke, ben je niet bang voor complicaties e.d.? Ik bedoel niet van de keizersnede maar door als de bevalling eerder begint?

7. Meijke

Meijke Niet meer actief

KS doen ze met 37 weken om dat voor te zijn mochten de weeen eerder beginnen moet ik wel gelijk komen ja.

Die 2 opnames waren 2 1/2 dag per keer, dus viel mee. Vervelend natuurlijk, maar niet gevaarlijk voor de baby. En qua hoeveelheid was het ook niet gevaarlijk voor mij. Het zou nog wel weer kunnen gebeuren, hoop van niet :).

Gaan ze bij jou met 20 weken weer kijken?

8. Marente

Marente Actief lid

26 okt 2010
    271
    0
    0
    ja dan wordt dat ook bekeken, ik ben heel benieuwd!

9. Meijke

Meijke Niet meer actief

En gisternacht voor de derde keer opgenomen :(. Met 27 wk 5 dagen, 31 weken en nu dus met 33 weken 6 dagen... Nog 3 weken tot de KS, hoop zo dat dit de laatste keer was!

Het was deze keer flink wat meer ook en de weeen leken op gang te komen :$. Maar gelukkig is het gestopt, misschien morgen naar huis :)

10. Meijke

Meijke Niet meer actief

Marente, wanneer heb je je 20 weken echo? Hoop dat ze dan al weer wat kunnen zeggen over je placenta!

11. Meijke

Meijke Niet meer actief

30 april (36 wk 1 dag) voor de 4e keer opgenomen. Nu niet meer naar huis tot de KS volgende week :(

12. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi.
    Bij mij lag de placenta ook voor de uitgang.
    Hier kwamen ze met de 20 weken echo achter.
    Toen ze me dit vertelde ben ik eigenlijk gelijk info gaan opzoeken.
    Niet zozeer omdat ik me er druk over maakte maar omdat ik me daarbij prettig voelde.
    Ook had ik gelijk rekening gehouden dat het eventueel een kz zou kunnen worden,en ook hier info over opgezocht.
    Bij de 30 weken had ik opnieuw een echo gehad en toen bleek mijn placenta mooi verschoven was.

13. Meijke

Meijke Niet meer actief

Onze prachtige meis is dmv een KS gehaald met 37 weken. Afgelopen week in het zkh nog een paar keer een bloeding, maar we maken het goed :)!

Deel Deze Pagina