Weeën vraagje

Discussie in 'De bevalling' gestart door Star87, 14 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Makkelijk gezegd he!
    Had ik ook met baby twee, binnen 15 min van 5 naar 10, maar de wee was nog niet weg of hij kwam al. En dan zeggen ze idd dat je moet ontspannen. Man je zit in totale shock oorlogsmodes. Pffff
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Nou, op zich hielp het wel dat ze het zei. Ik zat namelijk compleet in mijn eigen wereld. Mijn man en moeder had ik al ergens naar de hoek van de kamer gestuurd, wilde niemand om me heen. :D

    Als ze niets had gezegd dan was ik me blijven verkrampen en nu zei ze het en probeerde ik me weer te ontspannen. Niet dat dit echt lukte, maar het besef dat ik me niet moest verkrampen kwam wel binnen.
     
  3. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudste heb ik geen weeën gehad, toen ik de vk belde had ik 7 cm ontsluiting. Bevalling duurde net geen 3 uur (geteld vanaf moment dat ik de vk belde)

    Bij de 2e heb ik hele lichte weeën gehad. Ik had daar vrijwel geen last van. Bevalling duurde in totaal 1,5 uur.

    Dus je vraag wat betreft weeën ging bij mij niet op.
     
  4. brusje

    brusje Fanatiek lid

    26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Geen weeen, hoe weet je dan dat je bevalt?
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Ik had een klein beetje bloedverlies en hiervoor de vk gebeld. Gezien het termijn (39.5 wk) kwam ze langs. Koffie gedronken en toen ze weg wilde gaan stelde ze voor om toch even te lukken of ik al iets van ontsluiting had (iets van onderbuikgevoel ;)). Ik zat op 7 cm en toen is ze dus ook niet meer weggegaan. :rolleyes:

    Het komt niet vaak voor maar het kan wel :)
     
  6. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Ik ben 3 keer bevallen met 'gewone' weeën. Dus die duurden even, hoogtepunt, zwakten weer af en dan even helemaal pijnvrij. Hoewel het bij vooral de tweede snel ging, en de pijnvrij momenten heel erg kort waren was het niet te vergelijken met de vierde. Ik weet nu wat een weeenstorm is. Die pijn ging gewoon niet meer weg. Heel naar. Ik ging ook wel van 5 naar 10 cm in een uur ofzo, logisch dat het pijn deed. Maar geen adempauze vond ik verschrikkelijk. Liever heel lang weeën met rustpauze ertussen. Bij mijn eerste gebeurde er de eerste uren ook weinig qua ontsluiting, maar dat vond ik prima te doen.
     
  7. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Bij de eerste ingeleid na langdurig gebroken vliezen. Heftige weeën maar bleef op 4 cm steken, toen een ruggenprik gehad en ging het sneller. Ik denk door de ontspanning.

    Bij de tweede spontaan begonnen. Deze weeën vond ik trouwens beter te doen dan de ingeleide weeën. In het ziekenhuis al 3/4 cm en de weeën waren te doen. Ik vroeg naar de mogelijkheden van de ruggenprik (met de vorige bevalling in mijn hoofd); er werd gezegd de anethesist gaat nu naar huis, denk maar niet dat hij vanacht voor je terugkomt. Het was dus nu of niet. Het was prima te doen, maar uit angst voor de pijn toch de ruggenprik genomen. Helaas viel het daarna stil. De volgende ochtend weeënopwekkers gekregen en toen ben ik in 2 uur tijd van 4cm naar baby gegaan.

    Bij de derde weer ingeleid. Gelijk heftige weeën van om de minuut. Ik ging van 3 cm naar 5 cm in 3 uur tijd. Ik bleef steken op 5 cm, maar de weeën bleven komen. Ik wilde graag een ruggenprik, maar de hartslag van de baby dipte. Ze wilde wat bloed afnemen om te kijken hoe het met baby ging, alleen mislukte dit door diverse redenen 3 keer. Ik moest al die tijd (50 minuten) op mijn rug met mijn benen in de beugels, eendenbek in en kokertje daarin blijven liggen. En dan bij elke wee zeiden ze, niet je benen bewegen, we moeten het hoofdje blijven zien. Dat was echt heel naar, maar toen kwam het bericht dat alles goed was met de baby en ik mocht een ruggenprik want had nog steeds 5 cm. Toen draaide ik mij op mijn zij en voelde baby zakken en 5 minuten later was ze geboren. Van 5 cm naar baby in 7 minuten tijd.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    1e vrij snel al heftige weeën. Ik stond echt dubbel geklapt. Vingertopje ontsluiting ruggenprik erin en het heeft alsnog 16.5 uur geduurd voordat het volledige ontsluiting was. Toen nog 1.5 uur persen.
    Maar m'n oudste lag verkeerd. Was een sterrenkijker en dan schijnt de druk van onderen ook erger te zijn. Veel druk maar toch minder snel ontsluiting.
    Bij mij werd ook gezegd dat de ruggenprik de ontsluiting kon tegenhouden. Weet niet meer precies hoe en wat.
    Ik had iig een hoop ellende van de ruggenprik. Ik ga koorts en m'n dochter in m'n buik waarschijnlijk ook. Haar hartslag ging omhoog. We moesten antibioticA en langer blijven.
    Deze bevalling deed echt gruwelijk veel pijn.

    Bij de 2e begonnen de weeën s avonds om 10 uur. Ik twijfelde nog of het Weeen waren en de verloskundige dacht ook dat het niet door zou zetten omdat ik nog rustig kon praten. Ik bleek al over de 3 cm te hebben. Ze is toen maar gebleven. Ik ben toen wel een geboorte TENS gaan gebruiken. Plakkers op m'n rug en een kastje met knop zodat ik bij een wee stroomstootjes kon geven.
    Heeft echt super goed gewerkt. Nauwelijks pijn 00.30 uur was de 2e er.
     

Deel Deze Pagina