Begin tekens bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by leutjj, Jul 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. leutjj

leutjj Niet meer actief

Wat waren bij jullie de begin tekens dat de bevalling er aan kwam?
    Opzich is het bij mij nig rustig. Wel harde buiken en ook pijn onderin de buik, maar te doen.
    Vooral als ik het vergelijk met de eerste, met haar had ik al steeds weeën wat niet doorzette en moest steeds naar het zk. De laatste welen bij dl waren niet zo leuk. Terwijl ik nu in die zin bijna niets verneem.
    Ben dus wel benieuwd wat bij jullie de begin tekens waren.
    Dl is ingeleid om minder leven, dus weet ook niet hoe het precies begint een bevalling.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Niks, mijn water brak plots op een onverwacht moment.

3. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Niks.. Werd snachts uit het niets wakker met weeën

4. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    Werd 's nachts wakker met lichte ongie krampjes. Naar het toilet gegaan en superveel vloeibaar maar toch dik slijm bij het afvegen. Het bleef maar komen. De krampjes zakten niet af na een nachtelijk bad :D en in een groot uur tijd gingen ze van om de 5 à 6 minuten naar om de 2 à 3 minuten.

5. BlijEi

BlijEi Bekend lid

Sep 27, 2014
    657
    0
    16
    Where the heart is
    Mijn vliezen braken 's nachts in bed. Dus tja. Duidelijker kun je het haast niet hebben ;)

6. manouk81

manouk81 Bekend lid

May 21, 2012
    506
    1
    18
    Eerst slijmprop verloren, steeds wat voorween. Paar dagen later strippen en half uur na het strippen braken de vliezen.
    5 uur later was hij er. Was tweede kindje

7. Banana

Banana Fanatiek lid

Jun 29, 2014
    2,045
    621
    113
    Woensdagochtend slijmprop verloren. Vanaf toen af en toe krampjes. Nacht van donderdag op vrijdag echte weeen gekregen en onze zoon is vrijdag ochtend om 11.30 geboren!

8. Elsbeth82

Elsbeth82 Actief lid

Dec 1, 2013
    116
    3
    18
    NULL
    NULL
    Harde buiken die maar bleven komen, opvliegers...

9. Fiora

Fiora Bekend lid

Jun 28, 2011
    932
    0
    0
    Helemaal nergens last van tot de dag zelf, ineens weeën zonder pauze ertussen...
    Nu bij de tweede heb ik wel af en toe een pijnlijke harde buik maar dat lijkt dan 1 keer kramp te zijn en dan is het weer weg.

10. Anouk89

Anouk89 Actief lid

Jun 15, 2014
    172
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hele zwangerschap nergens last van gehad. Ook aan het einde geen harde buiken, geen voor weeën, niks. Was nog mega mobiel en druk met van alles toen m'n vliezen spontaan braken met 38+5. Totaal niet op gerekend want ik dacht wel tot 42 weken te lopen haha.
    Dus in mijn geval: geen voortekens

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bij de eerste verloor ik 3 dagen ervoor mijn slijmprop. De nacht ervoor werd ik wakker met zachte weeën (3u 's nachts). Om 12u naar het ziekenhuis gegaan, daar rond 13u opgenomen met 6 cm ontsluiting en doenbare weeën. Om 17u geboren.
    Bij de tweede had ik niets van tekens tot de uitgerekende dag aankwam en ik die avond ineens een straaltje voelde vloeien in mijn broek. Even gewacht tot het nog eens gebeurde, dan naar het ZH waar de vroedvrouw van wacht me zei dat het geen vruchtwater was maar wss gewoon incontinentie. Weer naar huis. Volgende dag had ik een afspraak ter controle bij de gyn en die zei me dat ik een scheur had in mijn vruchtzak en de bevalling moest opgewekt worden en ik aan de antibiotica moest want de scheur was al meer dan 12u geleden veroorzaakt en bacteriën konden aan het kleintje komen. Dus bij de eerste echt tekenen gehad en bij de tweede totaal niets. Gewoon een stomme scheur (waarschijnlijk omdat ik de ganse dag een kleintje van 2 jr moest pakken die echt geen rekening met zijn zwangere mama hield, hehe).

Share This Page