Wat hadden jullie in jullie vluchtkoffer voor; Jezelf De baby Je man En wat zijn dingen waar je niet snel aan denkt maar toch beste mee kan nemen?
Kleren voor als het ziekenhuis verlaat Pyama Shampoo douche gel Voor de baby 2 rompers en 2 pakjes Ik zou dextro in je tas doen!
Hij staat klaar, hoop dat ik alles heb; Baby: - 2 mutsjes voor meteen na de geboorte - pakje maat 50 incl sokjes, romper en mutsje - pakje maat 56 incl sokjes, romper en mutsje - extra shirt, romper en broekje - 2 jasjes bij ieder pakje bijpassend - 2 wikkeldoeken - 2 hydrofielen en washand - eigen verzorgingsproducten om eventueel te wassen - thermometer - eigen luiers en luierdoekjes - eigen flesje, voeding en speentje - muntje voor rolstoel - trouwboekje en opgeschreven info voor geboorteaangifte manlief - telefoonnummers familie - wat geld - random reader - fototoestel en oplader - ponsplaatje ziekenhuis - map voor de kraamzorg Voor mezelf; - jurkje voor de bevalling - pyama jurkje - dikke sokken - dik vest - setje kleren voor naar huis met mooi weer - setje kleding voor naar huis met slecht weer - schone bh - schone onderbroeken 2 x - slippers - tandenborstel en tandpasta - douche spullen, reisföhn en beetje make-up - bril en lenzenspullen pak ik laatste moment in Voor manlief: - setje schone kleding, broek, onderbroek, sokken, shirt en vest - koekjes - pakjes drinken - dextrose energy (ook voor mezelf maar in zijn tas) Volgens mij heb ik nu alles ingepakt
de lijst van mowgli lijkt me aardig compleet extra aanvullingen/suggesties: - evt nog een spelletje, ipad, boek of tijdschriften (voor als het allemaal toch wat langer duurt dan gehoopt ) - een cd-tje met fijne muziek (of i pod) - extra warme sokken, wollen of ski sokken!, met warme voeten beval je beter! - een hittepitzak of warmwaterzak of gel packing o.i.d. (hebben ze nl niet in elk zh op de afdeling) - als je medicatie gebruikt, je eigen medicatie niet vergeten - eigen washandjes om aan te zuigen als je een droge mond hebt maar niet wil drinken (die van het ZH zijn wel gewassen, natuurlijk, maar "het idee" om die in je mond te steken...!!?) - doekjes make-up remover, zodat je niet met doorgelopen mascara op alle eerste foto's met je baby staat - haar elastieken/knipjes om haren uit je gezicht te halen - evt wat blikjes red bull/ cola in de auto vast een celstofmatje of vuilniszak klaar leggen, voor als je met weeen naar zh moet, en onderweg je vliezen breken!! ook een extra plastic tas voorin, voor als je moet braken onderweg is een idee evt extra tasje in de auto met wegwerpbordjes en rollen beschuit met boter en muisjes, zodat je al je bezoek kunt voorzien van beschuiten (in zh geven ze vak wel jou en je partner, maar niet al het andere bezoek)
Opladers telefoons! Ik had een briefje op de tassen gelegd met wat er last minute nog gepakt moest worden, heel handig voor manlief!
Vergeet de borstcompressen niet! Ook al ga je geen borstvoeding geven. Het gaat toch allemaal 'werken' Verder neem ik geen hydrofielen doeken, washandje, thermometer mee. Dit hebben ze in het ziekenhuis. Oke ik ben een lijstjes freak maar ik had ook een lijstje met belangrijke tel. nummers bij me (kraamzorg, verloskundige, afdeling verloskunde van het ziekenhuis...stel je bent onderweg en er gebeurt wat) en de familie in de volgorde dat we ze wilden bellen En ik had twee kopietjes van mijn bevallings 'wensen' (waarom kan ik nu niet op de naam komen?) in mijn tas om aan de verpleging/verloskundige te geven. Hing er niet vanuit dat ze tijd hadden in het dossier alles te lezen. Verloskundige gaf me de tip ze het in de handen te drukken. Dan nemen ze wel de tijd.
Vanmorgen ingepakt! ik neem niet zoveel mee hoor, als ik onverwacht langer moet blijven na de bevalling stuur ik manlief nog wel een keer naar huis (voordeel is dat we op 5 min van t ziekenhuis wonen..) Ik neem gewoon bevalshirt, pyjama, voedingsshirt, trainingsbroek, genoeg schoon ondergoed, tandenborstel, make up en douchespul mee. Ik ga gewoon in hetzelfde kloffie naar huis als ik aankwam.. Verder een paar setjes kleren voor de baby (ik kon niet kiezen..), wikkeldekentje, maxicosi. En dan nog telefoonoplader en fototoestel. Ik ben van plan nog wat koeken en dextro te halen. Manlief krijgt geen aparte spulletjes Vorige keer ben ik onvoorbereid in t ziekenhuis beland (vroeggeboorte) en bleken we helemaal niet zo veel nodig te hebben. In t ziekenhuis zelf hebben ze ook genoeg aan luiers, compressen, kraamverbanden, zeep, eten.. Ik heb alleen geen zin om m'n haar daar te gaan wassen, dus ga dat binnenkort maar wat vaker doen zodat ik altijd schoon haar heb Muntje voor rolstoel is wel een goeie nog! Die heb je echt nodig
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zoveel heb ingepakt kleren voor mij en de kleine, fotocamera en oplader, wikkeldeken, kraampakket spullen wat mee moet naar het geboortehuis, kraamzorg boekje wat mee moest, sokken (op sterk aanraden van 2 vriendinnen die bevallen zijn), dat is het volgens mij.. last minute pak ik de maxi cosi, portemonnee, telefoons en opladers. mijn man haalt daar maar wat te eten voor ons (restaurant is altijd open) en we wonen niet zo heel ver weg dus hij kan tussendoor wel even op en neer als het echt nodig is.. kan zelfs nog altijd mijn moeder bellen om iets te brengen ofzo, zou me ook nog niet zo uit maken.
Geboorteplan Alvast ingevroren colostrum 2 setjes baby pyjama mezelf Schoon shirt man + schone boxer Wiegenkaartje (staat duidelijk op enkel borstvoeding enzovoort) Hypnobirthing cd's Schoon ondergoed Kraamverband dextro energy fotocamera Oplader telefoon En man mocht t bevalbad sjouwen en de radio enzovoort haha
Ik heb beide keren heel veel gehad aan een waaier, het was zo benauwd op die verloskamer en zo had manlief ook wat te doen
incl 5 dagen kraamhotel: baby: -kleertjes maat 50/56, complete setjes 5 stuks (met broekjes met sokjes eraan vast, heel handig!) -3 mutsjes -eerste kleertjes in een apart vakje gestopt hihi -flesje mocht het nodig zijn -kolfset -wikkeldoek -spuugdoekjes 2x -speentje + koord mocht ze me weer om 'op te vreten' vinden hihi luiers, creme en voeding e.d. worden daar verzorgd. voor mezelf: -2 Bigshirts met 2 pyjamabroeken -mijn huispakbroek -wat shirtjes -gewone positiebroek die ook past met een minder grote buik -veel onderbroeken (stuk of 8, vorige keer was ik de eerste paar dagen zo incontinent als maar kon geloof ik... je blaas werkt dan voor geen meter mee als je pech hebt) -bh's die open kunnen (geen voedingsbh's maar van die losse bandjes zeg maar) -sokken, vooral lekker dikke voor de bevalling Los spul: -mijn haakwerkje, oplader voor de telefoon, camera met opgeladen accu (moet ik nog ff doen bedenk ik me net hihi) -verzorgingstas met de meest noodzakelijke dingetjes, shampoo, douchegel, borstel, tandenborstel/pasta, klein beetje makeup om niet als een zombie eruit te zien hihi. -mijn complete kraampakket staat ook al klaar incl draagdoek en maxicosi. alleen nog wat te knabbelen voor mijn mannetje meenemen denk ik en dan is het wel weer goed hihi
@tweekids Waarom heb jij besloten alvast te kolven en mee te nemen? Ik begrijp dat je geen kunstvoeding wil, maar als er iets is kun je toch ook direct na de bevalling gaan kolven?
Je kunt toch niet kolven voor de bevalling? Misschien een enkele wel maar kan me niet voorstellen dat er dan al zoveel uitkomt ondanks dat mijn bed iedere nacht nat is
Jawel hoor je kan zelfs borstvoeding geven als je nooit zwanger bent geweest Bijv aan je adoptiekindje. Bij de eerste drukte ze er ongevraagd een fles in met een veel te grote hoeveelheid (20cc) de eerste dagen is het druppeltjes werk en i die hoeveelheid dus veel te groot daar kan je productie niet tegenop in t begin. Ik ben vast begonnen omdat ik wilde dat ik direct mijn eigen melk kon geven mocht dit nodig zijn. Ik had 5 spuitjes van 10 cc mee Direct na de bevalling komt er niet direct 10 cc uit dit duurt zeker 3/4 dagen (na de stuwing)
Bizar zeg, dat verwacht je toch niet meer tegenwoordig! Moest bij zoon direct gaan kolven, gelukkig blijken mijn borsten en ik daar heel goed in te zijn, dus altijd voldoende gehad Maar ik snap je overwegingen goed hoor. Laten we hopen dat t niet nodig is
Ooit van birth rape gehoord? Gebeurd ook nog dagelijks met onnodig medisch ingrijpen enzovoort erg jammer.. Haha fijn dat je er zo goed in ben