Inleiden 38 weken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sammie1, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Dinsdag wordt er gekeken hoe ik het beste ingeleid kan worden.
    Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringen van inleidingen met 38 weken.

Hoe was de inleiding? Duurde dit lang/kort?
    En hoe was de start van je kindje?

Begin nu best wel een beetje zenuwen te krijgen :)

2. Lilian2016

Lilian2016 Actief lid

15 mrt 2016
    137
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ingeleid bij eerste bij 38 wk reden zwangerechaosvergiftiging.
    Moest me vroeg in ochtend melden had al 3
    Cm ontsluiting dus konden gelijk vliezen breken.
    Anders krijg je een ballon.
    Weeën werden opgewekt masr bij mij is na 17 uur besloten tot keizersnede lvm niet vorderen van ontsluiting.

Met 39 wk word ik weer ingeleid dus over 3 weken en mocht kiezen keizersnede of natuurljk kies voor 2e keizersnede. Ook als bevalling eerder komt krijg ik het. Reden is medicatie zr willen t liefst voor kind en mij alles gereguleerd hebben. Kindje komt ook 2
    Dagen op kinderafdeling.

Bij eerste bevalling was start van dochter goed! Ze was wel vrij groot voor de duur zwangerschap.
    Geen aanwijsbare reden wegens medicatie en alle
    Complicaties ging ze wel direct met d'r kinderartsen mee en werd ze onderzocht.
    Later wel een vernauwing aan d'r hart aders ontdekt maar hiervoor zijn we doorgestuurd en is goed gekomen.
    Ze lag 3 dagen op kinderafdeling en dronk goed reageerde goed etc.

3. suuuus

suuuus Actief lid

21 dec 2010
    244
    2
    18
    Ik Ben 2 keer ingeleid 1 keer 37 weken en 1 keer 38 ivm hoge bloeddruk, heb eerst gel gehad sochtends, daar kreeg ik beide keren wel krampjes van, alles zat nog dicht sochtends maar na de gel konden de vliezen worden gebroken, bij mijn eerste kreeg ik toen steeds sterkere krampen, ik had toen na 2 uur 3 cm ontsluiting ik kreeg toen een infuus en binnen 30 minuten was mijn zoon geboren, ging dus heel snel, bij mijn tweede is ze spontaan 1 uur na het breken van de vliezen geboren, hier was het dus beide keren snel en goed gegaan, veel succes!

4. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ik ben ingeleid bij de eerste met 38 WK en wordt dat nu ook. Bevalling duurde 8 uur waarvan 1,5 uur persen. M'n kind deed het super. Meteen goed drinken en temp regelen. Hoop nu weer dat het goed gaat.

5. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Oke, fijn om te horen dames!

Hier had ze het over pilletjes die je gewoon kunt slikken ipv een ballon. Maar we zullen zien hoe rijp het is dinsdag..

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik ben met 36+5 ingeleid ivm cholestase. Ik kreeg met 36+4 een ballonkatheter om de ontsluiting te laten vorderen (had toen al 2cm). Na 12 uur met die ballon had ik 3cm en konden ze de vliezen breken. Daarna aan een infuus met weernopwekkers, dat werkte als een tierelier. Ik bleef wel een tijd hangen op die 3cm, maar ging toen ineens van 3 naar 10 binnen een half uurtje (met ruggeprik).

Dochter had een prima start! En ik was vrijwel meteen verlost van de jeuk door de cholestase.

7. Knuffie85

Knuffie85 Niet meer actief

Ik word morgen ingeleid met 38+1 ook met pillen idd. Vind het toch best spannend. Weet ook niet of ik al ontsluiting heb.

Bij eerste ingeleid bij 39 weken. Masr toen had ik al 3 cm ontsluiting en konden ze vliezen prikken en infuus. Nu moet ik in totaal ander ziekenhuis bevallen. Dus ben benieuwd morgenvroeg

8. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    O succes Knuffie!!
    Spannend zeg. ik ben benieuwd hoe het bij jou zal gaan.

9. Knuffie85

Dank je wel. Ja ik ook.
    Als ik er vanavond aan denk laat ik het weten :D

10. Knuffie85

Van mijn reactie word je hoogstwaarschijnlijk niet echt vrolijk. Maar uiteindelijk bij mij geen pillen gebruikt maar toch infuus.

Na een zware lange nacht waarbij ik dood maar dan ook echt doodziek ben geweest. Is vanmorgen om 07.08 ons kleine meisje Neva geboren.
    Met mij gaat het nu goed. Vanacht totaal niet. Alle alarm bellen rinkelde bij de zusters en ze moesten geregeld vlug binnen komen rennen ivm wegzakken van mijn bloeddruk, hartslag en zuurstof in mijn bloed.
    Uiteindelijk had ik ook 39,5 graden koorts met flinke rillingen die niet tegen te houden waren. Heb verscheidene keren overgegeven. Zelfs water hield ik niet binnen.
    Toen ik antibiotica kreeg en paracetamol via infuus zakte uiteindelijk alles af en werd ik weer een beetje mens.
    Kon weer lachen en grapjes maken met de zuster en vk.

Moet nu zowiezo nog 2 dagen blijven ivm antibiotica.

11. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!

Wel heel hefftig zeg Knuffie!
    Kwam dat je zo ziek werd door het infuus weeenopwekkers?

En hoe is het met je meisje? Moet ze geopereerd worden?

Heel veel sterkte met herstel gewenst! Hopelijk voel je je snel beter, en heb je wel een fijne kraamtijd!

12. sneeuwklokje22

sneeuwklokje22 Niet meer actief

Ik ben ook ingeleid met 38 week. Ik kreeg een infuus omdat ik langdurig gebroken vliezen had. Ik moet zeggen dat ik het op dat moment heel heftig vond, het ging heel snel en de weeën volgden elkaar heel snel op. Ik ben op vrijdag nacht rond 04.00 ingeleid en zaterdag om 14.06 was ze er. Ik ben er ook goed ziek van geweest, veel overgeven en soms totaal van de wereld. Nu ik er achteraf op terug kijk viel het allemaal wel mee hoor!
    Succes!

13. Nemo2

Nemo2 Niet meer actief

ingeleid met 37.5,
    Ik kreeg een infuus omdat ik langdurig gebroken vliezen had, ik heb wel een ruggenprik gekregen dus van de weeën heb ik niet veel mee gekregen. Ik ben in de ochtend om 08:00 ingeleid en om 15:00 uur is hij geboren.

In het begin wel moeite gehad met mijn zoontje
    Hij kon zijn temp helemaal niet regelen, en weinig kracht om te drinken, dus hij is naar een paar dagen weer opgenomen. Naar een week ging het gelukkig beter :)

Hij was met de geboorte 2700 gram en 47 cm, dus hij had echt wat prematuur gedrag.

Inmiddels is hij alweer ruim 13 maanden hihi

14. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij alle vier zou ik met 37 weken ingeleid worden

Bij de eerste spontaan gebroken vliezen met 36.3 maar de weeen kwamen niet dus toch nog ingeleid ( wel diezelfde dag nog )

Tweede hetzelfde als de eerste maar dan met 36.5

En bij de derde met 37 weken ingeleid

Alle drie is mij heel goed bevallen, pijn deed het wel maar geen weeen stormen de pijnlijke weeen kwamen pas rond de 7 cm en dat duurde een goed uurtje voor ik kon persen en ze waren er ook binnen 12 8 en 8 minuten

De vierde had ik juist weeen eerst, met 36.0 al flinke weeen, met 36.1 bleek ik 3 cm te hebben, uur later 4 en twee uur later 6 en daar ben ik 7,5 uur op blijven hangen, elke 5 minuten moest ik spugen ik had flinke weeenstorm maar voor verdere ontsluiting zorgen deed het niet, ik was misselijk van de pijn, na dat stagiaire van de gynaecoloog per ongeluk mijn vliezen brak had ik binnen 20 minuten volledige ontsluiting ( vliezen mochten niet breken omdat hij niet ingedaald was, haar vingers moesten toen als kurk fungeren en twee anderen drukten de baby naar beneden)

Ik heb ruim 20 minuten moeten persen en zijn schouder zat vast, deed down under ook allemaal veel meer pijn als bij de eerste drie

Mijn ervaring is dus dat de ingeleide bevallingen mij beter afgingen :p

15. Mamaaa1988

Mamaaa1988 Actief lid

2 mei 2016
    195
    4
    0
    Ik ben ingeleid met 38+6 (gebroken vliezen maar de weeën kwamen niet vanzelf). 9.30 de weeën opwekkers aan, 9.45 eerste wee en 12.17 is onze zoon geboren...

16. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Beide keren ben ik rond de 38 weken ingeleid. Bij mijn oudste heb ik ivm zwangerschapsvergiftiging met 38w2d een 's ochtends vroeg een ballonnetje gekregen en is de dag erna de bevalling begonnen. Met 38w4d is mijn zoontje geboren (lange bevalling).
    Met de jongste kreeg ik toen ik 38w2d was te horen dat ze dachten dat ik hellp aan het ontwikkelen was, half uur later lag ik in de verloskamer met 4 cm ontsluiting en hebben ze mijn vliezen gebroken en 7 uur later was ons kleine mannetje er.

Deel Deze Pagina