Kijk, ik snap dat ze dan niet allemaal even groot zijn en verschil moet er ook zijn. Maar ik kwam van de week wel hele extreme verschillen tegen tussen alle "van-week-tot-week"-overzichtjes voor 18 weken. De ene site gaf zelfs maar 6 cm. aan, en een ander zat op 25 cm. Ik ben dus erg benieuwd hoe groot mijn beebje straks ongeveer zal zijn bij de 20 weken-echo. Bij jullie????
Heb pas een echo gehad was bijna 18 weken en de baby was toen 17 cm Ook kleiner dan ze zeggen op sites Ben benieuwd hoe ze gegroeid is met de 20 weken !
Geen idee, heb de uitslagen hier voor me liggen maaf de totale lengte staag er niet op. Alleen het geschatte gewicht: 322 gram.
Met de pretecho (17 weken precies) 17 cm. Gisteren de 20 weken echo gehad (was toen 19+6) en kindje is nu 24 cm.
Onze dochter (geboren met 4040 gram) was 402 gram. Dit kindje was op dezelfde termijn (20+1) 340 gram.
bij ons en het gaat om een tweeling...25cm en ong 500 gram!!Wel redelijk groot maar onze dochter is ook met 4186gr en 53 cm geboren!! Zolang hun zeggen dat het goed zit zal dat vast zijn!!Succes!
Hoe kan dat dan?Ik vindt het toch wel wat verschil!!Maar net wat ik zeg!De 20 weken echo wordt deskundig gedaan!Dus tzal er allemaal wel goed uitzien haha!
onze kleine was bij de 20 weken echo 460 gram maar gemeten kon nietmeer want ze paste nietmeer helemaal op het scherm ahhaha. ze hebben wel de hoofdomtrek buikomtrek en bovenbeen geloof ik gemeten om bij het gewicht te komen
Hier is niet eens een poging gedaan tot opmeten? Alleen de gewichtsschatting (bovenbeenbotje, buikomtrek, hoofdomtrek) en dit was bij 19w5d 301gram. Volgens de richtlijnen is dit conform 19w3 dagen. Ik weet niet hoe het is met de lengte maar qua gewicht vind ik de banner van lillipie nog het beste overeen komen met wat het ziekenhuis hier hanteert en dus de P50 lijn aangeeft.
De grote verschillen in lengte op de verschillende sites kan ook komen door een andere meetmethode. Tot de 20 weken word een kindje gemeten van kruin tot stuit. daarna word de gehele lengte van voetjes tot kruin gehanteerd. Dit kan dus een verklaring zijn voor de verschillende lengtes. En elk kindje groeit natuurlijk ook in eigen tempo dus een verschil van een paar cm is niet vreemd.
Verschil in de maten komt doordat de ene site met benen en de andere van kruin tot billen meet. Als je op beebiesite.nl een site gratis aanmaakt kun je zien hoe lang het beebje met benen is.
Onze kleine was maandag bij de 20 weken echo 23 cm. (20+1). Maar inderdaad, wat een verschillen in lengte nog, zeg!