Weeënremmers/Longrijpingsprik; Hoelang blijven zitten?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloemmm, 23 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Helaas heb ik hier ervaring mee....

Ik werd met 24 weken opgenomen met een bmm van 0.5 mm. De gyn. zag zelfs als ik moest hoesten de vliezen een beetje naar buiten komen, vreselijke gesprekken hebben we in die tijd gehad. Ik kreeg ook weeenremmers en longrijpingsprikken, heb 2 weken in het ziekenhuis gelegen, en mocht toen met bedrust naar huis, als ik ook maar een beetje kramp voelde moest ik de ambulance bellen.
    Op controle met 28 weken, 1 cm ontsluiting en geen bmm meer over, met de ambulance naar Rdam gebracht en daar weer weeenremmers en longrijpsingsprikken.
    Na 1 week weer naar huis met bedrust. Vanaf 30 weken ben ik vanalles gaan doen, was het namelijk vreselijk zat dat liggen... en kreeg van plat liggen juist harde buiken. Met 32 weken 4 cm ontsluiting, maar... wonder boven wonder ben ik bevallen met 36 weken en 2 dagen, best netjes voor een 2ling zwangerschap, anders was ik namelijk ingeleid met 37 weken.
    Hier dus een goede afloop! Zie mijn banner!

Hoop dat het bij jou ook goed afloopt, maar denk maar zo... de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
    Sterkte, en als je vragen hebt pb me maar!

2. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik ben trouwens alsnog ingeleid, mijn vliezen braken bij 36,2 alleen had geen weeen, dus infuus met weeenopwekkers, best apart gezien alle weeenremmers daarvoor!

3. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Joosie; Ik heb een Gezinnenpolis van Agis. Ik heb speciaal voor het bevallen mijn verzekering aangepast toen het nieuwe jaar begon.
    @mm7; Jeetje, dat heb je inderdaad goed kunnen volhouden &rekken! :D Heel bijzonder dat je toen alsnog weeënopwekkers kreeg terwijl je daarvoor aan de weeënremmers hebt gelegen.

4. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Bloemmm ik wil je sterkte wensen, ik hoop dat kleintje nog paar weekjes blijft...

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Heel lief van je! Dankjewel. Ik hoop het ook :D

6. Joosie

Joosie Bekend lid

27 sep 2008
    614
    0
    0
    @Bloemmm, ok, ik ben bij zilveren kruis 3***...Maar daar zit nog een behoorlijke eigen bijdrage aan.
    Op zich wel vreemd dat je voor veiligheid moet betalen, snap je?
    Je kiest voor ziekenhuis omdat je daar veiliger voelt dan thuis toch?

@MM7 Wat super dat je het nog zolang hebt kunnen volhouden.
    Je schrikt toch wel behoorlijk als je met zoveel week wordt opgenomen.

Wij leven ook echt met de dag...Nog 1 week en 5 dagen en IK mag in mijn eigen ziekenhuis bevallen:D

7. chaartje79

chaartje79 Bekend lid

4 jan 2008
    515
    60
    28
    Horeca medewerkster
    Assendelft
    heyy bloem
    me moeder lag met 28 weken plat en aan de weeen remmers met 3 cm onsluiting en uit eindelijk kwam me zusje met 39 weken terwereld

lig nu zelf ook weer in het ziekenhuis en ben sinds gisteren van het infuus af en voorlopig houden ze me hier heb een bmh meting van 0.4 cm.
    en ze zijn hier bang dat als ze me naar huis laten gaan ik dn heel snel ga bevallen.
    N heb ik zelf het gevoel dat frummie echt voorlopig nogniet komt maar voorlopig zit ik dus ot as woesdag in het ziekenhis en kijken ze na week 32 verder wat ze dan gaan doen..
    nou hoop wel dt ik ook pas rond week 37 beval maar de tijd zal het leren

8. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Jeetje, dat is schrikken! Wist helemaal niet dat je in het ziekenhuis was Chaartje! Ik hoop ook dat jullie kleine tot week 37 blijft zitten. Ik weet precies hoe je je voelt..

@Joosie; Ja die 32weken is heel belangrijk voor het ziekenhuis! Gelukkig mag ik gewoon in mijn eigen ziekenhuis en ben ik over de 32 weken heen. Dat is al best een opluchting.

9. lynn1986

lynn1986 VIP lid

7 jan 2008
    5.901
    56
    48
    Vrouw
    bloem ik had een beetje hetzelfde als jou alleen deden de harde buiken niet veel (om de 8min op de ctg) had gelukkig een bmmond van 4 cm....Deze week terug geweest en hij is iets verweekt naar 3.2 cm....
    Hier met rust naar huis gestuurd wel veel harde buiken maar goed we zien wel... Vorige keer met 35 weken bevallen en hoop dat weer te halen (mijn kans op vroeggeboorte is al groot)
    Ik kan je alleen aanraden om je goed in te lezen op vroeggeboorte zodat je iig bent voorbereid... Kan nooit kwaad toch???

chaartje: veel sterkte!

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    @Lynn; Ja ik heb er al veel over gelezen &ga het zeker nog meer doen.. Kan inderdaad geen kwaad om er veel/genoeg over te weten. Ik hoop dat jou kleine ook nog even een tijdje blijft zitten!

Deel Deze Pagina