Hoi, Ook ik lig in hetziekenhuis sinds gisteren! Te hoge bloeddruk en eiwit in urine, ook de bloedwaardes waren verhoogd. Schrok me rot! Vanochtend te horen gekregen dat ik niet meer naar huis mag, 31 weken en 1 dag! Wachten en broeden! Spannend elke dag ctg, bloeddruk meten en 2 x per week de urine en bloedcontrole. Dan nog de echo's erbij! Zojuist de eerste longriingsspuit in mijn been gehad! Gemeen ding! Nu vind ik het allemaal erg spannend! Ik ben erg verdrietig van alles bij elkaar! Heb al zoveel ellende gehad tijdens en voor de zwangerschap!sorry voor mijn ego verhaal! Hoe zijn jullie in het ziekenhuis beland?
ik ben met 31 wk opgenomen ivm gebroken vliezen. had nog genoeg vruchtwater voor complete bedrust. ruim 5 wk lang alleen uit bed om te douchen en te plassen, elke dag 2x ctg (hartje kleine en meten weeen) en echo en om de dag bloed prikken ivm onstekkingswaarde. kreeg antibiotica, weeremmers en longrijpers. uiteindelijk met 37wk ingeleidt. ik bleek al ontsluiting te hebben (hebben ze eerder niet onderzocht want mochten niet inwendig kijken ivm infectiegevaar) en werd half 1 verloskamer ingereden, kreeg iets later me infuus en 17.10 was me zoontjegeboren. echt een kleinte met zijn 2740gr en 44cm dus maar goed dat hij netjes is blijven zitten ik kreeg van de longrijpers ook last van hartkloppingen maar hier hadden ze me voor gewaarschuwd. het kan dus we l degelijk daar van zijn. de bedrust vond ik verschrikkelijk en was blij dat ik met bijna 36wk de bedrust thuis mocht uitzitten en kwam er elke dag een vrouw langs om de ctg te doen en bloeddruk thuis te meten heerlijk. ik had op het moment van opname thuis nog een dochter van 1,5 jaar die ik erg miste en papa kreeg geen vrij dus was nogal puzzelen. ze is weken van slag geweest en durfde me niet meer los te laten
Jij ook al met 31 weken. Dus gelukkig niet de enige! Waar lag jij in het ziekenhuis? Dus tegen heteinde mocht ja naar huis voor de controles?, weet jij de waardes van de eiwitten in de urine? Ons meisje is ook kleiner, met 29 weken werd ze geschat op 1250 gram. Morgen weer een groei echo gelukkig!ben benieuwd en gespannen tegelijk! Moest je kereltje in de couveuse? Mochten jullie direct naar huis?sorry voor al mij vragen!
Ik lag in het Elizabeth ziekenhuis in Tilburg. Ik werd met 33 wk op de lijst gezet voor thuiscontroles. In sommige plaatsen wordt dit gedaan en zou even navraag doen in het ziekenhuis. Vind het heerlijk thuis in mijn eigen bedje. De laatste week mocht ik iets actiever zijn want als het nu kwam hielden ze het niet meer tegen ( was ondertussen bijna 37wk) Helaas zijn de wachtlijsten erg lang en heb dus maar ruim 1 week hiervan kunnen genieten. Ik moet even nakijken hoe groot ons kereltje geschat werd. Ik weet dat met de groeiecho van 32 wk ( enkele dagen na opname) hij 1900 werd geschat. Met 37 wk werd ik opgenomen vanwegen een inleiding die uiteindelijk pas de volgende dag werd gedaan ipv drukte. Na de geboorte heeft mijn zoontje 2 dg met mijn in het ziekenhuis gelegen maar hoefde niet in de couveuse. Hij had een score van 9/9/10 bij de standaard testjes na geboorte. Wel moest hij veel kreunen en er moest bloed geprikt worden. Ik ging niet mee maar papa en naar goed ook want ze hadden 5 keer misgeprikt en hebben uiteindelijk uit zijn onderbeentje bloed gehaald. . Alles bleek gelukkig goed en na 2 nachten slapen kon ik eindelijk naar huis De eiwit waarde moet ik echt terug zoeken.