Ik ben nog maar 1 keer bevallen, maar ook hier na het breken van de vliezen bij 4 cm een weeenstorm. De weeën waren zo heftig dat mijn dochter er niet godd op reageerde, kreeg weeenremmers. Ff kwartiertje rust om dan bij 5 cm de pijn veeel erger terugkwam en mijn lichaam zelf begon te persen, oon t echt niet tegenhouden. Toen kreeg ik pijnstilling, zo een pompje. Wat resulteerde in het volledig wegvallen vannde weeën hahaha. de volgende keer mogen ze de vliezen pas op het einde breken hoor.
Hier bij Fabiënne ingeleid. Geen idee of een weeënstorm bij een ingeleide bevalling anders is dan bij een niet ingeleide bevalling. Hier ging het razendsnel. Om 9 uur ging ik aan het infuus. Half 10 kwam ze kijken omdat ik de pijn niet fijn meer vond. 5 cm had ik toen. Na het toucheren heb ik 3 minuten helse pijn gehad en voelde haar zo naar beneden glijden. Ik kreeg het poep gevoel al. Volgens gyn kon dat niet, want ik had 3 minuten daarvoor nog maar 5 cm. Maar niets is minder waar, in 3 minuten tijd van 5 naar 10 cm gegaan. Pijnlijk, maar ik zou het zo nog een keer over doen.
1e bevalling ingeleid: weeenstorm van 40min. Ging toen van 4cm naar 8cm ontsluiting 2e bevalling, spontaan: weeenstorm van persweeen die ik 15min moest wegpuffen en toen mee mocht doen, 8min later is hij geboren. 2e weeenstorm vond ik erger, maar dat komt vooral omdat ik persweeen weg moest puffen. Beide vond ik verschrikkelijk!
Dit ik was ook helemaal een soort van weg, vond het daardoor eigenlijk ook helemaal niet erg zolang niemand me maar uit die roes haalde. Ik was nog wel helemaal een soort van 'weg' toen mijn zoontje geboren was en dat was niet fijn.
Ik kreeg spontaan weeenstormen na de tip van vk neem lekker een warme douche dat was echt niet leuk haha.toen ze mn vliezen braken werd t helemaal hel en kreeg daarna ook nog weeopwekkers doordat de ontsluiting niet doorzetten.toen ook nog met 8 cm persweeen om weg te puffen toen was ik echt van t padje af. Hoop deze keer meer geluk te hebben.snap je idee achter dat je t voor jezelf een soort van wilt plaatsen nu je aan een 2de begint 😉
Eerste spontane bevalling een flinke weeënstorm gehad pfff en dan zeggen ze dat je het vergeet nou vergeet het maar. Maar goed van niks naar binnen 1 uur en 20 min een baby. Die trouwens door de snelle bevalling op de Nicu heeft gelegen haalde geen adem. Tweede ingeleid en ipv 80 min ruim 3 uur over gedaan. Prachtige bevalling weinig pijn weeen makkelijk te doen,en geen storm! Na beide bevallingen wel weer direct in de running geen last van herstellen ofzo
Niet ingeleid - wel weeënstorm.. ik heb het papiertje bewaard waarop de kraamhulp die vroegtijdig was gekomen omdat vk niet bij me kon blijven ivm andere naderende bevalling de tijden etc heeft bijgehouden.. weeën van 7 minuten, gevolgd door max. 1 minuut niks en toen weer opnieuw 6-7 minuten.. dit heeft zo'n 4u geduurd, toen mocht ik gaan persen (iets meer dan een uur daarna is mijn zoontje geboren). Ik was al even bezig voordat de weeënstorm begon, had elke 5 minuten weeën sinds 22u - zoontje geboren bijna 12uur later. Tijdens de weeënstorm deed ik niks anders dan puffen Is niet eens in me opgekomen om toen nog een poging tot opstaan te doen. Ik lag op mijn zij (dit moest omdat zoonlief verkeerd lag en zich iets zou moeten draaien om geboren te kunnen worden) en zo ben ik ook blijven liggen totdat ik mocht persen
breken vliezen bij 4 cm direct weeënstroom gelukkig was ik in het ziekenhuis en heb ik ruggenprik gekregen. na 3 uurtjes zonder pijn kreeg ik persweeën en werd de ruggenprik "uit" gezet en na 1 1/2 uur persen was onze zoon er. Ben nu 30 weken zwanger en de ruggenprik ligt weer klaar voor deze bevalling dat is een prettige gedachte.
Ik had bij de eerste ook een weeënstorm het begon tegen half 2 smiddags en om half 3 kwam de vk had ik al 9 cm ontsluiting tegen 15.45 kwamen de pers weeën en om 16.16 was mijn zoon geboren. bij de tweede heb ik geen weeënstorm gehad maar als ik kon kiezen geef me maar de eerste bevalling ging veel soepeler dan de tweede.
Ik heb alleen bij de tweede een weeënstorm gehad. In zo'n 10 minuten van 6cm naar geboorte, verschrikkelijk! Was er bij de derde en vierde ook bang voor, maar bij de derde heb ik bewust mijn vliezen niet laten breken voor de 6cm. Maarja, hij had gepoept in het vruchtwater! Bij de vierde ingeleid maar geen weeënstorm gehad! En daar hadden ze op 3cm al mn vliezen gebroken!
Hoi, Ik heb ook een weeenstorm gehad bij een spontane bevalling. Achteraf denk ik dat het versterkt werd door het douchen bij aankomst in het ziekenhuis. In 4.5uur was ons zoontje er. Al dacht ik zelf dat het heel normaal was hoe het ging.. Toen de verloskundige na een uur terug kwam (ze ging even thuis eten) was ze verbaasd dat ik niet eerder weer had gebeld. Maar ik dacht een kindje krijgen doet heel pijn dus het zal wel normaal zijn. Sterkte als het moment daar is!!
De bevalling van onze dochter duurde 20 uur. Toen de bevalling van mijn zoontje zich aankondigde dacht ik nog wel even te hebben. Dus het eerste kwartier geen verloskundige gebeld, terwijl het best al heftig voelde. Toen barste het los en was er geen redde meer aan, onze zoon kwam een half uur later ter wereld. In drie kwartier, zonder aankondiging of iets vooraf. Zonder verloskundige, gelukkig wel met mijn man. Wat was dat heftig zeg..... Ik weet niet wat me nu te wachten staat, maar als ik er aan denk dat ik bij de AH sta ofzo en het begint Ik hoop dat ze me willen inleiden in het zh. Ik loop daar toch, ivm dysmaturiteit van onze kinderen. Een snelle bevalling vind ik prima, maar dit was toch iets te snel