Daktarin orale gel?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door chantal, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Allemaal
    Ik heb een vraagje sinds weeks 6 van mijn zwangerschap heb ik
    continue een schimmelinfectie in mijn mond.Hiervoor heb ik al zuigtabletten gehad,Nystatine en sinds vandaag heb ik daktarin orale gel voorgeschreven gekregen tijdens zwangerschap.Maar in de bijsluiter staat dat het niet bekend is of dit middel schadelijk is tijdens de zwangerschap.Volgens de huisarts en apotheek mag het wel terwijl ik op het internet overal vind niet gebruiken.
    Letterlijk is dit wat er staat

Over het gebruik van deze stof tijdens zwangerschap bij de mens bestaan onvoldoende gegevens om de mogelijke schadelijkheid te beoordelen. Bij de foetus kan het ritmestoornissen veroorzaken. In dierproeven is het middel schadelijk gebleken voor de ongeboren vrucht. Het mag tijdens zwangerschap niet voor het derde trimester worden toegepast. In het derde trimester alleen toepassen indien er geen veiliger alternatief is of bij ernstige risico's als pre-eclampsie en/of eclampsie. Let op! Zweedse classificatie wijkt af; zie tabel Zwangerschap/Lactatie . Dihydralazine gaat over in de moedermelk. Tijdens behandeling kan men borstvoeding geven mits de zuigeling wordt gecontroleerd op bijwerkingen.
    Wat moet ik nu doen?
    Groetjes Chantal

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Chantal,

als huisarts en apotheek zeggen dat het mag zou ik het gewoon gebruiken. Je gebruikt het lokaal, dat wil zeggen dat er weinig tot niets van in de bloedbaan komt.

Mirjam

3. chantal

chantal Bekend lid

26 jun 2009
    516
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Mirjam

Bedankt voor je antwoord .Ik was huiverig om het te nemen
    bang voor eventuele gevolgen.We hebben namenlijk al een zoontje van 4 die ernstig ziek is en 18 uur van de dag aan de voedingssonde hangt.Tijdens mijn prille zwangerschap ben ik toen onder narcose geweest ook al had ik op de dag van de ok een test gedaan die natuurlijk negatief was wegens een late eisprong.Maar goed in mijn achter hoofd is altijd blijven of er toch een verband was.
    Vandaar deze toch wat bezorgde moeder.
    Groetjes Chantal

Deel Deze Pagina