Het: " hoera nog een jongen!" topic!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marieke1983, 20 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Onder invloed van hormonen word ik een beetje gestoord van de " hoera ik krijg nog een meisje/ na een jongen een meisje" verhalen.
    Ik gun het iedereen, daar niet van, maar soms lijkt het net alsof degenen met een meisje zich meer gezegend moeten voelen dan degenen met alleen jongens. Alsof een meisje " meer" is. (even voor de duidelijkheid, ik wil niemand aanvallen, alleen benadrukken dat een jongensgezin ook heel leuk is!)

Dus hier een topic voor moeders met meerdere jongens!! Vertel hier maar hoe blij je met ze bent en hoe leuk ze zijn!

( en ja het klopt dat ik niet weet wat wij krijgen, maar zelfs al had ik al 10 meiden gehad dan was dit me nog opgevallen ;) )

2. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wij krijgen nu een meisje, maar als we nog een jongen hadden gekregen was ik net zo blij geweest. Als ik bedenk hoe gek ik op mijn knullie ben en hoe goed onze band is, waarom zou ik me nu dan in godsnaam meer gezegend voelen, omdat we toevallig een meisje krijgen.

Voordelen waren ook geweest:
    - je kamer wordt geen bombardement van 2 soorten speelgoed
    - kleertjes (niet alle natuurlijk, maar de goede) had je kun je hergebruiken
    - tja enneee, jongens komen van Djego en meisjes komen van Dora hé (het mars/venus verhaal bij de grote mensen). Ik denk dat ze elkaar net wat beter begrijpen.

Dessalniettemin ben ik ontzettend blij dat we een meisje krijgen, maar een jongen had me net zo blij gemaakt.

Ik snap precies wat je bedoelt trouwens, bij ons was het ook maar steeds. Nou wel jammer hé, als dit weer een jongen zou zijn! Raar hoor.

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Bij mij was het juist ietsje anders. Ik heb een meisje en mensen denken nu dat ik teleurgesteld ben dat ik er nog eentje krijg. Alsof ik nu alleen blij had mogen zijn met een jongen... Maf hoor :p
    Ik denk dat het een beetje komt doordat wij allemaal Mama's zijn. Ik denk dat als je op een Papa site zou kijken er meer gejubeld wordt over jongens. En niet omdat de een beter zou zijn/'meer gewenst dan de ander hoor! Ik denk dat mama's zich misschien gemakkelijker voelen met meisjes en de papa's met jongens.
    Hier is dat iig wel zo. Mijn vriend bedacht zich ineens dat meisjes een plassertje hebben en dat hij met luiers verschonen daar misschien wel poep zou moeten wegpoetsen :p Vond hij een heel ongemakkelijk idee! En heel eerlijk zou ik in het begin ook niet weten wat ik zou aanmoeten met een piemeltje hahaha!
    Komt een beetje neer op het oude cliche dat allem Mama's meisjes willen en alle Papa's stoere zoons! :D

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

haha mariek dat viel mij dus ook op. ik krijg dan wel een meisje na een jongen maar als ze een jongen was geweest had ik me echt niet minder gevoeld hoor.

als ik eerlijk ben had ik zelf in eerste instantie ook echt het gevoel van een jongen juist omdat het me heerlijk leek een echte jongens mama te zijn.ik heb ook niets met roze ofzo. ik heb een stuk of 40 kleding setjes in de kast hangen en mischien maar 4 roze dingetjes haha

ieder kindje is een wonder.

5. Marieke1983

Nee hoor, mijn man wil graag een meisje ;)

Amfy, je hebt gelijk, ieder kind is een wonder! Moet ook zeggen dat ik jou nog nooit heb horen zeggen hier dat je zo blij bent met een meisje nu..( en kijk eens naar skatje, die wilde zelfs nog een jongen..)

6. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.316
    113
    Gelderland
    Ja hier ook een tweede zoon op komst en hoe vaak ik nu al niet te horen heb gekregen ' goh je vind het wel jammer zeker dat het geen meisje is' nou ik zal je zeggen ik ben zo ontzettend blij met mijn tweede mannetje en wie weet ooit in de toekomst;)

Ergens had ik een meisje heel leuk voor mezelf gevonden maar voor mijn zoontje vind ik het heel leuk dat hij een broertje krijgt.

De voordelen van de kleding, speelgoed, spullen vind ik ook erg fijn:)

Jongetjes zijn zo leuk:)

7. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik was zeker net zo blij als we nog een jongen zouden krijgen. Ik heb al een heerlijk zoontje en daar geniet ik met volle tuigen van, maar vind het ook bijzonder allebei te hebben straks!

8. Janet83

Janet83 Actief lid

12 okt 2009
    158
    0
    0
    Zo herkenbaar! Wij hebben twee zoons en ik heb het gevoel dat daar nog een jongetje bij komt, en iedereen zegt: zou wel heel erg leuk als het nu een meisje zou zijn of jullie gaan zeker door tot een meisje? Nou ja zeg!

9. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik heb ook 2 lieve knullies en ben er supergelukkig mee!
    Ook ik heb de opmerkingen wel eens gehad:
    'Jammer he?' :S
    'Mama's willen toch altijd een meid?'
    'Gaan jullie nog een derde keer proberen voor een meisje?'
    Wat een BELACHELIJKE opmerkingen cq vragen.
    Ik ben ontzettend blij met mn jongens en zou ze voor geen goud omruilen voor een exemplaar van het andere geslacht! :)

Ik geloof niet dat je met het een meer of minder blij kunt zijn. Als het van mij is is het goed! Of het nou een jongen of meisje is maakt toch niet uit?

10. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    O ik ben zó blij met dit topic! Ik heb een dochter, en stiekem hoopte ik op nog een dochter. Nu krijgen we waarschijnlijk een jongen, en ik zit deze dagen echt even met mn gedachten in de knoop. Ik snap echt níet van mezelf dat ik niet gewoon meteen hartstikke blij kan zijn. Stiekem ben ik gewoon bang dat ik niet weet wat ik met een jongen moet, denk ik...
    Dus ik lees hier lekker mee, want waarschijnlijk ben ik over een half jaartje ook een trotse jongensmama :).

11. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik vind dat er niks mis is met een lichte voorkeur hebben, uiteindelijk is bijna iedere moeder toch wel dolgelukkig met wat ze ook krijgt, al moet je soms even wennen. Maar als ik mocht kiezen..heb ik het liefst een jongetje erbij :cool:

12. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Weet je? Dat spreekt alleen maar voor je hoor!
    Je maakt je zorgen of je wel net zo veel van je jongen gaat houden als van je meid, maar wees gerust. Volgens mij hebben heel veel mama's dat bij het tweede kindje!
    Ik had dat gevoel ook en ik kreeg nog een jongen.

Komt allemaal goed hoor! In een mama-hart is genoeg plek voor allemaal.

13. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Ik ben ook bestookt met van die opmerkingen 'nu hopen op een meisje he!!'. Grrrrrrr. Ik kan er gewoon boos om worden. Over een week weten we waarschijnlijk wat het geslacht wordt, maar het kan me echt niet schelen. Hopen op een gezond gelukkig kind. We hebben besloten om nu wel te vertellen wat het geslacht wordt. Ik verwacht van vrienden en familie hoe dan ook leuke reacties, maar van sommige kennissen en collega's weet ik het niet. Ben bang dat ik ook niet echt aardig kan blijven als het een jongetje is en ik krijg 'negatieve' reacties (noem het maar even zo). Zit me al helemaal op te naaien, haha!
    Vind het ook een beetje een soort van verraad naar mijn zoon toe om te hopen op een meisje, alsof hij niet 'leuk' of 'goed' genoeg is?? Ben zo dol op hem!

14. Marieke1983

Geeft niet Tord! Ik ben een enorm frutsel, roze en jurkjes type en toen ik de vorige keer hoorde dat ik een jongen kreeg moest ik daar ook wennen. Nu blijkt Ties gewoon heel goed bij me te passen, qua karakter is hij een kopie van mij! Ik begrijp hem zo goed!

Komt goed hoor :)

Lichte voorkeur hebben is niks mis mee, zolang het maar goedkomt!

15. Classic

Classic Niet meer actief

Wij hebben ook al 2 lieve jongens, als er een derde bij komt, vinden wij dat helemaal niet erg! het lijkt me zo anders! een MEISJE!
    Maar ik word de opmerking:"je hoopt nu wel op een meisje. en gaan jullie door totdat er een meisje komt".vind ik niet heel erg leuk!
    Maar ik zou niet weten wat wij nu verwachten..
    Maar de babyJONGEN of babyMEISJE is heel erg welkom!

16. pinky

pinky Actief lid

12 aug 2010
    195
    0
    0
    Adm medewerker Essent
    Op aarde
    hoeraaaa hier nog een jongen op komst:D ik vindt jongens heerlijk! haha

en het blijft ook bij 2 boys en ik vindt het geweldig! ik wist gewoon dat ik jongens zou krijgen!

en inderdaad of je gezin ideaal is met een jongen en een meisje wat een stom iets! wees blij dat je kinderen op de wereld kan en mag zetten;)

Mijn gezin is in ieder geval perfect met 2 heerlijke kereltjes:D

17. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Hier ook een aanstaande jongensmama!!!
    Ik ben al stiefmama van een heerlijk joch van 12 dus het wordt bij ons dan ook echt een mannengezin... :D
    Heerlijk, ik had niet anders gewild!

Maar ik kan ook oprecht verdrietig worden van al die opmerkingen die je krijgt, met name deze...
    Een jongen is OOK leuk hoor!!!

Waarom is een jongen OOK leuk?
    Wat maakt een meisje zoveel specialer dat je bij een jongen zogenaamd met minder genoegen zou moeten nemen?
    Ik heb nooit een dochter gehad, zal er waarschijnlijk ook nooit een krijgen omdat nog een zwangerschap niet verantwoord is voor mijn lichaam, maar ik ben dolgelukkig dat wij een jongen krijgen!

Mensen zijn oprecht verbaasd als ik zeg dat ik van tevoren hoopte op een jongen, waarom toch?

Ik heb altijd geweten dat ik een echte jongensmama ben, al had ik een meisje OOK leuk gevonden... ;)

18. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Nu beginnen mijn hormonen op te spelen. Dit lijkt wel een anti-meisje topic te worden. Nogmaals ik ben intens gelukkig met mijn zoontje en super blij dat er nu een meisje bij komt!

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou, ik denk dat ik nog een jongen krijg :D! Het geslacht weten we niet. Iedereen om ons heen zegt dat we een meisje krijgen, gewoon omdat we een jongen hebben. Het lijkt me geweldig om 2 jongens te hebben. Nog meer auto's, treinbanen en lego in huis.
    Mocht het toch een meisje worden, dan moet ik zelf echt over grenzen heen. Ik heb een hekel aan rose mt, babyrose. Ik ben zelf ook echt geen meisjesvrouw, dus zal dan echt moeten wennen.

(Meisjes zijn natuurlijk ook leuk, maar 2 jongens lijkt me super)

20. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik heb 2 jongens en zou het ook wel leuk vinden om een ander geslacht te hebben voor meer evenwicht in ons gezin.
    Nu slaat voetbal, stoeien en KNUFFELEN met mama de klok :D
    Toch ben ik heel blij met de twee knullen.
    Ook daar heb je alle soorten en maten in:
    De eerste is smalletjes, gevoelig, zacht en is rustig.
    De tweede is oersterk, druk en flink aanwezig.
    En nu, de derde, ach we zien wel, weer een ander kind, ander karakter en genoeg te ontdekken;)

Deel Deze Pagina