Meconium in vruchtwater vóór de bevalling?

Discussion in 'De bevalling' started by Tetje0885, Feb 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

Apr 17, 2009
    490
    0
    16
    Hallo allemaal,
    Misschien een gekke vraag maar: kan de baby ook in het vruchtwater poepen voordat de bevalling is begonnen. En hoe weet je dit dan? Is dat dan gevaarlijk?
    Ik vraag dit omdat mijn dochtertje bij mijn vorige bevalling in het vruchtwater had gepoept. Ze zeiden dat dat waarschijnlijk van de weeën kwam. Nu heb ik al een poosje flinke voorweeën en vroeg me dus af of dat ervoor kon zorgen dat het kindje in het vruchtwater poept? En hoe kom ik daar dan achter?
    Ik ben er best wel bezorgd om, dus als er iemand iets weet..... :(

2. Bri

Bri Niet meer actief

Tja, dat weet je dus niet. Je kunt pas zien wat voor kleur je vruchtwater heeft, als je vliezen breken.
    Maarre.... iedere bevallende vrouw krijgt weeën, maar lang niet ieder kindje gaat daarvan in het vruchtwater poepen. Dus wat ze met die opmerking bedoeld hebben??

Als je je ongerust maakt, mag je altijd je vk bellen. Die zijn ervoor om dit soort vragen te beantwoorden, toch?!

3. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

Mar 30, 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    Ja de baby kan in het vruchtwater poepen voor de bevalling en nee dit weet je niet (zolang je geen vruchtwater lekt!)

Tijdens de bevallingsinfo avond bij de vk hier stelde een stel er ook vragen over.
    Antwoord van de vk:
    Je kan het niet controleren (anders zou je de vliezen moeten breken...)
    Het kan geen kwaad! Het kindje kan het drinken maar er zitten nog geen bacterien in de ontlasting omdat de baby er nog niet mee in aanraking is geweest.

Ontlasting in het vruchtwater is gevaarlijk tijdens de bevalling omdat de baby het in de longetjes kan krijgen.... het eventuele drinken kan dus geen kwaad.

Volgens mijn vk tenminste dan....

4. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer
    Ja,d at dacht ik ook.....zodra je vliezen gebroken zijn, kan er infectie bij komen en dat kan dan gevaarlijk worden.
    Zolang je vleizen neit gebroken zijn, is er dus weinig aan de hand. En als je baby in het vruchtwater poept, dan betekent dat dat hij/zij het niet meer naar de zin heeft in je buik en dan ga je dus bevallen.....

5. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    ja dat kan, mijn bevalling was ingeleid en ze gingen eerst mijn vliezen breken. Toen had ik dus nog geen weeen. En ze had al in het vruchtwater gepoept. Maar dat kan je dus neit weten van te voren.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Het gevaar van poepen in het vruchtwater is volgens mij dat ze het bij de bevalling in de longen kunnen krijgen (want dan gaan ze pas ademen) en dat kan een longontsteking tot gevolg hebben. Dus zoiets als dat Haasje al schreef.
    Maar ik denk dat als een kindje in het vruchtwater poept, het het sowieso niet meer erg naar de zin heeft in de buik en de bevalling dan ook snel zal beginnen.

7. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    Hier had mijn dochter in het vruchtwater gepoept e het cshijnt dna dat de baby's het benauuwd hadden in de bui en omdat ze in de buik "ademen" oefenen met vruchtwater komt het in hun longen en dat zit er dus als ze geboren wordne met negevatiev nadelen dan. Mijn dochter had nergens last van bij d egeboorte, maar ja werd dan ook ene keizerssne, omdat het hartje daalde.

gr Gaby

8. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

Apr 17, 2009
    490
    0
    16
    Heel erg bedankt iedereen, het stelt me in ieder geval al vast gerust. Vrijdag moet ik weer voor controle en dan zal ik het nog eens aan de vk vragen. Maar dit klinkt inderdaad wel logisch. Nou maar hopen dat ukkepuk snel komt. :)

9. Makkie

Makkie Niet meer actief

dit vroeg ik me dus laatst ook al af! Maar nu is het me wel duidelijker!

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Meestal heeft de baby zich even niet zo prettig gevoeld. Daarom moet je dan ook altijd in het ziekenhuis bevallen zodat de kleine nog even geobserveerd kan worden.

Share This Page