Help! Zoontje eet niet op de opvang

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Suhainy, 24 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suhainy

Suhainy Nieuw lid

26 okt 2012
    4
    1
    3
    NULL
    NULL
    allo ouders,

Ben op zoek naar iemand die hetzelfde heeft meegemaakt of tips/advies heeft voor mij. Mijn zoontje van 1,5 jaar gaat sinds half december naar een gastouder. Tot op heden is hij heel erg huilerig, speelt hij amper, en wat ik erg zorgelijk vind is dat hij niet wil eten daar. Hooguit soms 2/3 happen over het gehele dag. Hij gaat 3x per week hele dagen. Thuis is het totaal een ander kind, spelen, ondernemend, rondlopen etc. Wel is hij een moeilijke eter en af en toe best eenkennig. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik vraag me af wat ik het beste kan doen en hoelang ik het evt nog moet blijven proberen

2. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Wat heeft de gastouder al geprobeerd? En zijn er meer kindjes van zijn leeftijd?

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.101
    3.487
    113
    Ik vind het wel een lange periode al dat het niet gaat.
    Een tijdje moeten wennen is logisch, maar je bent nu al een paar maand verder.
    Wat zegt de gastouder er zelf van? Want kan me voorstellen dat het voor beide partijen niet prettig is.

Mijn moedergevoel zegt direct, zoek een ander plekje voor hem. Hij voelt zich er blijkbaar niet veilig. Dat hoeft niet aan de gastouder te liggen, maar kan ook een combinatie zijn van de andere kindjes. Of de klik is er niet.

4. Suhainy

Suhainy Nieuw lid

26 okt 2012
    4
    1
    3
    NULL
    NULL
    #4 Suhainy, 24 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2022

Dat zegt mijn moedergevoel ook al een paar weken, maar probeer het elke keer weer aan te kijken. Gastouder zegt er niet veel van, we hebben geprobeerd om zijn speelgoed van huis te laten meenemen maar helaas geen resultaat. Hij neemt elke dag zijn knuffel en deken mee, en eigen drinken vanuit huis.. maar geen verschil

5. Suhainy

Suhainy Nieuw lid

26 okt 2012
    4
    1
    3
    NULL
    NULL

Geprobeerd zijn eigen spullen mee te nemen maar helaas geen resultaat. Ja wel meerdere kinderen aanwezig maar hij heeft geen behoefte om te spelen

6. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Ik zou kijken voor een andere gastouder/kdv

Vero0504 vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Hier sluit ik me bij aan.
    Precies mijn gedachte.

8. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat ze al het mogelijke heeft geprobeerd je kindje te laten eten? Dus ook gewoon ondertussen, als ze aan het spelen zijn, buiten zijn oid.
    Het hoeft niet altijd perse aan tafel/in een kinderstoel

wbt spelen, begeleid ze hem wel? Speelt ze samen met hem? Probeert ze hem te betrekken bij dingen?

9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook eens heb gehad in mijn werk als go.
    Beide situaties trouwens. Ene keer was het een kindje van rond de 1 die bij niks wilde, ik kon hem echt niet stil krijgen en hij wilde niks. De enige die hij leuk vond was mijn Dochter, bij haar was hij stil, maar ze moest okk naar school natuurlijk. Het was voor het mannetje niet leuk, voor de andere kinderen niet en voor mij ook niet ( vond het zo sneu voor het mannetje). In overleg met de ouders hem bij een collega geplaatst en daar ging het wel goed. Geen idee wat het nou was, maar gelukkig was hij daar wel happy. En dus ook andersom gehad dat het meisje het bij mij wel goed deed.

Jouw kindje voelt zich daar duidelijk niet fijn, zou met go om tafel gaan zitten.
    Heeft go het daar zelf nog niet over? Want dit is niet fijn zo!

10. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Ik ben zelf leidster in een kdv, maar als er al veel geprobeerd is, en een kindje heeft t al maanden niet naar de zin, dan raden wij zelf de ouders aan om bv een gastouder te zoeken, of een andere kinderopvang te proberen, mijn ervaring is Eigenlijk dat na 3 weken echt wel de meeste kinderen gewend moeten zijn, zeker die 3 dagen in de week er zijn. Na die 3 weken gaan we dan in gesprek, en kijken wat we kunnen, bij geen verbetering, wordt toch echt iets anders aangeraden, dan proberen we nog eens paar weken, en afhankelijk van hoe de ouders reageren en wat wij kunnen, worden er keuzes gemaakt. Ik zou zeggen, volg je moedergevoel en kijk ergens anders.

11. Suhainy

Suhainy Nieuw lid

26 okt 2012
    4
    1
    3
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt voor alle reacties. Hier ga ik zeker wat mee doen!

hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. Golden1213

Golden1213 Fanatiek lid

14 apr 2020
    2.453
    1.830
    113
    Ik zou hem weghalen daar. Ik zou het niet fijn vinden dat hij niets weg krijgt. Misschien ervaart hij spanning of stress. Bij spanningen of stress kun je ook niet eten(althans de meesten)

Succes

Deel Deze Pagina