Voelen jullie de baby ook minder nu je langer zwanger bent?

Discussie in 'De bevalling' gestart door shampoo, 29 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Hi meiden,

sinds een weekje voel ik de baby overdag wat minder dan anders. Nog zeker wel 10 keer hoor, maar ik moet er soms even voor gaan zitten. 's avonds na het eten is het een ander verhaal. Dan weet ik haast niet hoe ik moet gaan zitten omdat de baby dan zo actief is. Dit duurt zeker tot een uur of 23.00.
    Zijn er nog meer meiden die de baby nu ook iets minder voelen naarmate de zwangerschap vordert? Zou dit te maken kunnen hebben met de bevalling die er toch aan zit te komen binnen 3,5 week?

Groetjes van shampoo

2. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Op het einde van mijn zwangerschap voelde ik de baby ook een heel stuk minder. Nog wel 10x per dag, maar vaak moest ik er ook even voor gaan zitten om hem goed te voelen. Op zich is het ook logisch. Op het einde hebben ze zo weinig plek...

Maar als je echt twijfelt moet je natuurlijk altijd je VK of gyn bellen, maar jou verhaal is heel herkenbaar voor mij. Ik had precies hetzelfde aan het einde van de zwangerschap. En de baby gaat zich natuurlijk ook voorbereiden op de bevalling. Hoort er gewoon bij.

3. Neisha

Neisha Lid

8 jul 2008
    84
    0
    0
    Ik voel mijn baby ook sinds een dikke week een heel stuk minder vaak dan voorheen. Hij heeft gewoon veel minder plaats en bereidt zich misschien ook al voor op de bevalling?
    Hij reageert wel, als ik mijn hand op mijn buik leg, tot mijn grote geruststelling :)

Ben benieuwd wanneer het nou eindelijk gaat beginnen...

4. Luanti

Luanti Actief lid

21 jan 2008
    154
    0
    0
    De laatste weken voordat m'n zoontje is geboren, voelde ik hem ook veeeel minder. Zeker geen 10 keer per dag, af en toe moest ik 's avonds even goed nadenken of ik hem die dag gevoeld had.

De verloskundige stelde me gerust dat dit heel normaal is. De kleine heeft steeds minder ruimte in de buik en kan zich dus wat minder bewegen.

Ook had ik de laatste weken regelmatig harde buiken en daardoor voelde ik de kleine ook minder, ondanks hij wel beweegde. Maar door de spanning van je baarmoeder, voelde ik hem niet.

5. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja hier ook herkenbaar. Zal ook wel komen doordat het minder ruimte heeft!

Groetjes vruchtje

6. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik voel onze kleine vent sinds 2 weken ook veel minder dan eerder. soms heeft hij een dag dan is hij weer drukker maar nu is hij weer erg rustig. ik vind het soms best eng. maar de controles zijn steeds goed dus ik hoop maar dat deze 6 weken snel voorbij zijn en ik hem in mijn armen kan houden. ik weet niet of het normaal is, wij denken dat hij dan groeit ofzo en dan weer wat drukker wordt en daarna weer rustiger en weer wat groeit. kweet ook niet precies.

7. mbijs

mbijs Actief lid

21 jun 2007
    268
    0
    0
    Onderwijs
    Limburg
    Ja ik voel de kleine vooral overdag ook een stuk minder en minder hard. Tegen het eind van de dag en 's avonds is ze nog wel erg actief en klopt ze veel. Maar niet meer zo hard als voorheen. VK zegt inderdaad doordat ze minder ruimte heeft en is ingedaald.

8. momhairy

momhairy Fanatiek lid

13 aug 2007
    2.180
    0
    36
    kapster
    had ik ook...

ik heb 2 dagen voor ik beviel nog een ctg gehad en een extra echo voor de zekerheid.( ik had het echt ook al een tijd niet gevoeld en de vk zei een keer dat als ik het niet vertrouwde dat ik moest bellen)

dus toen ik die eco kreeg was ik 40 weken en 3 dagen. alles was goed en het had nog genoeg vruchtwater enzo dus was ik weer gerust gesteld en gelukkig 2 dagen later is mika geboren...

9. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Gelukkig ben ik niet de enige. Morgen naar de verloskundige en dan zal ik het ook nog even zeggen. Op de momenten dat de kleine uren lang niet stil kan liggen, draait en schopt denk je: pfff, ga nu maar even lekker slapen. En nu denk ik; hup trappel me maar helemaal gek ;)

Deel Deze Pagina