wel of geen versie

Discussion in 'De bevalling' started by Justy, Jun 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    ik ben heel benieuwd of er hier ook dames zijn die een versie hebben laten doen? Zo ja bij welke week? En is het geslaagd?

En wie heeft dit juist niet laten doen en waarom? Is de baby nog gedraaid uit zichzelf of is er een stuitbevaling of keizersnede uitgevoerd?

2. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

Sep 15, 2011
    120
    0
    0
    Hi justy, de afgelopen week ben ik 2 x geweest voor een versiepoging in het wkz, zonder resultaat helaas. Kindje ligt te ver ingedaald. Ik vond de pijn goed te doen en alles wordt super goed gecontroleerd dus voor mij voelde het echt veilig. Vantevoren krijg je hier ook een uitgebreid gesprek en ze laten de keuze echt bij jou liggen, wat ik prettig vond. Helaas zijn er ook veel mensen met minder prettige ervaringen, en het is echt een persoonlijke keuze. Ik had alles over voor een normale bevalling, dus vandaar mijn keuze.
    Nu ga ik in overleg met gyn voor een keizersnede, omdat ik me niet zeker voel over een stuitbevalling.

3. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

Sep 15, 2011
    120
    0
    0
    O ja en bij mij is door de indaling de kans dat het kindje draait echt minimaal. Maar nooit onmogelijk. Bij 32 weken kan het nog wel, de termijn voor een versie is geloof ik 36 weken.

4. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Hier zal met 36 weken worden gekeken of een versie mogelijk is. Dus ja, als het volgens de gyn mogelijk is, wordt dat hier wel gedaan. Mocht het niet lukken of niet kunnen, zal het hier een stuitbevalling worden. Keizersnede alleen als het écht niet anders kan.

5. Porsche

Porsche Niet meer actief

Hoi,

Moeilijk hè..

Ik heb met de 36+5 een versie gehad die was gelukt! De pijn was goed te doen.
    Ik heb met de 37 weken er nog 1 gehad die was mislukt ik ging bijna van mijn sokken van de pijn maar dat komt ook mede door de 1e keer...
    Later is de baby uit zich zelf goed gedraaid ..
    Met 38+3 lag de baby weer in stuit en werden we door gestuurd naar het zh voor nog 1 versie maar toen heeft de baby zich zelf weer gedraaid en ben ik in geleid!
    Moet wel erbij zeggen dit was mijn 3e zwangerschap en we wisten dat we een baby kregen die aan de kleins kant was.

Ik zou zeer zeker je gevoel volgen!

6. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    jeetje zoveel versies en dan uiteindelijk zelf nog goed draaien...

Ik ga voor nu eerst maar eens afwachten of de baby zelf goed draait en zo niet dan bekijk ik het met 35/36 weken nogmaals. Maar als ik heel eerlijk ben zie ik die versie sowieso niet zitten. T brengt toch ook een risico met zich mee en dat je er een medicijn voor krijgt zit me ook niet lekker. Waarschijnlijk zal ik dus kiezen voor wachten tot de baby zelf draait of een keizersnede.

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Het medicijn is een weeën remmer .. Je hartslag gaat ervan omhoog maar je baarmoeder word er soepel van!
    De 1e keer heb ik die niet gehad alleen de 2e keer misschien per arts verschillend!
    Ja ik had er veel voor over om normaal te bevallen niet ten koste van de baby hoor... Ik liep al weken lang 3x pw zh in zh uit ctg ed dus ik werd extra in de gaten gehouden

Je moet idd je gevoel volgen anders werkt het toch niet

8. liekeinspanje

liekeinspanje Actief lid

Sep 15, 2011
    120
    0
    0
    Ik heb ook geen weeenremmer gehad, en ze gaven aan dat dat geen toegevoegde waarde zou zijn geweest, baarmoeder was soepel genoeg. Maar volgens mij verschilt het beleid per ziekenhuis. Ik zou dit in ieder geval eens navragen.
    Als het niet goed voelt zou ik er goed over nadenken, ikzelf stond er wel achter. Overigens denk ik wel dat je de risico's in perspectief moet zien, en vaak hoor je alleen de negatieve verhalen wat ik persoonlijk jammer vind.

9. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Hoi!

Deze man lag vanaf 33 weken in stuit en was niet van plan goed te gaan liggen.
    Na lang denken heb ik bewust voor een geplande keizersnede gekozen, datum stond geplant voor 12-06, met 38w3d.
    Met 37w6 dagen is hij spontaan gedraaid! Nu zitten we dus nog steeds te wachten,haha..

Waarom ik geen versie of natuurlijke bevalling wilde? Er zaten mij teveel risico's aan en het allerbelangrijkste was dat mijn gevoel bleef zeggen dat ik het niet moest doen.

10. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Trouwens, hij lag hier ook al vast in mijn bekken en zou geen ruimte meer hebben, toch is ie nog zelf gedaald..
    Indalen doet ie nu niet, dus mocht het bij mij gaan beginnen moet ik meteen de vlk bellen, die controleren dan eerst de ligging

11. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Jeetje kylie dat verwacht je dan ook niet meer he? Ik zat me ook al te bedenken dat t kan gebeuren dat ik me helemaal instel op een keizersnede en dat hij dan toch nog draait.

Hoe was dat bij jou? Was je er juist blij mee of had je moeite met omschakelen?

12. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier heel bewust geen versie laten doen, vond het gewoon heel onnatuurlijk en had een gevoel dat ie niet voor niets in stuit lag.
    Had er gewoon geel goed gevoel bij, hij lag vanaf het begin al in stuit en is tot 38 wk en 5 dgn zo blijven liggen!

13. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    En toen toch nog gedraaid? Of keizersnede gehad?

14. Lady7

Lady7 Niet meer actief

ik heb ook een versie laten doen, helaas niet gelukt. Het lukte een keer bijna, waar ze langer doorgingen als normaal. doordat t dus zovaak achter elkaar was geprobeert ging het erg pijn doen.. maar als ze het gewoon binnen het normale tijdsbestek doen, zou t goed te doen zijn.
    een 2e draaipoging hebben we niet meer gedaan omdat we vonden dat de kleine kansen genoeg had gehad om te draaien en er misschien wel een goeie reden voor heeft om zo te blijven liggen. Dat vind ik t lastige van een stuitligging, in de meeste gevallen weten ze niet waarom een baby niet draait. Dus daarom hebben wij geen 2e keer laten doen.
    als je het laat doen, zou ik wel goed vragen waar ze veel ervaring hebben met draaien, ik werd namelijk naar een ander ziekenhuis doorverwezen omdat daar veel hogere slagingspercentages lagen ;)

15. debke83

debke83 Fanatiek lid

Jun 24, 2008
    3,588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Ik mocht kiezen, stuitbevallig op geplande ks.
    Heb er lang over nagedacht, en besloten om een keizersnede te plannen...mocht ie zich eerder zelf aankondigen had ik een stuitbevalling geprobeert. Maar meneer bleef zitten en heb ik een keizersnede gehad!

16. sannieee

sannieee Lid

Jan 11, 2012
    30
    0
    0
    ik heb vanmorgen ook de versie gehad, en het is gelukt! moet vanavond nog een keer extra op controle. Nu alleen hopen dat mevrouwtje blijft liggen zoals ze nu ligt.. De pijn viel wel mee, alleen vervelend dat ze 3 keer moesten prikke voor het infuus goed zat..;)

17. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Ik moet maandag weer voor controle en als kindje dan niet goed lag zouden we het over een versie gaan hebben.
    Na weken of dwars of in stuit gelegen te hebben is hij volgens mij afgelopen woensdagavond (34+1) ineens gedraaid en hij ligt nu nog zo!
    Nu maar duimen dat het zo blijft!

18. Purk

Purk Niet meer actief

Hier wel geprobeerd te draaien, maar hij was al ingedaald en zat vast in mijn bekken met zijn kleine kontje. Dus na 20 minuten wrikken en pijn heb ik zelf gezegd dat ze moesten stoppen. Bij 39,1w is hij met een keizersnede gehaald

19. Zussie

Zussie VIP lid

Mar 10, 2011
    5,963
    2
    0
    Verpleegkundige
    Hier lag hij gisterenmiddag met de controle dus goed, draait hij 's avonds weer in stuit...
    Hij is fijn...
    Vrijdag liggingsecho en anders volgende week versie....
    Denk dat ik het 1 keer wil proberen, doet het pijn of draait hij weer terug dan laat ik het er bij...
    Wat een gedoe he...

20. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    zeker een gedoe! maar als hij steeds draait zou je dan wel een versie laten doen? De kans is groot dat hij vanzelf dan weer terug draait en dan is alles voor niks geweest!

Share This Page