Ik ben toch eens benieuwd of dat alleen in mijn omgeving zo is, of dat het bij meerdere zo gebeurd hier... Het valt me op dat als je zwanger bent, iedereen je recht in je gezicht zijn/haar mening over je uiterlijk geeft. Voorbeeld; -"Je ziet er moe uit", -"Ow je moet echt nog wel wat kilootjes aankomen hoor, je bent nog niet zo dik", -"Wat heb je een dikke buik al", "Wat heb je een kleine buik", "Ach, je begint nu vocht vast te houden hé, je gezicht wordt nu echt dikker". Ik heb vandaag eens voor het eerst teruggezegd dat ik het 'grappig' vind, dat iedereen dit soort dingen nu maar zomaar zegt, alleen omdat ik zwanger ben. Ben ik nu de enige die dit irritant vind?... Al die (totaal verschillende!) meningen, en dat die ongevraagd aan je medegedeeld worden?...
Ik word soms ook wel kriegel van al het commentaar op mijn buik. 13wk zwanger: 'Hoe lang moet je nog?' Ik negeerde de vraag maar aangezien hij 3x herhaald werd moest ik wel een reactie geven. Het liefst had ik de man (uiteraard een man ) een knal in zijn gezicht verkocht. 26wk zwanger: 'Gelukkig hoef je niet zo lang meer, gezien de grootte van je buik' Tsja , ligt er aan hoe je het bekijkt... was mijn reactie. Aan de andere kant, het is voor hen waarschijnlijk de manier om het gesprek op je zwangerschap te brengen. Veel mensen zijn nu eenmaal erg nieuwsgierig van aard . Enigszins afhankelijk hoe het gebracht wordt probeer ik er toch een beetje leuk op te reageren... Maar ik geef meestal maar weinig van de gewenste informatie. Gaat hen toch eigenlijk niet aan hoe ver je bent en wat de geslachten zijn etc
Iedereen moet ff melden dat ik zoveel uitslag op mn gezicht heb, allemaal ieniemieniebultjes.. .Jaa wat denk je nou zelf? Dat ik dat niet zie? Dat ik daar niet van baal? GRRRRR
Oh dat gebeurt eigenlijk niet zo in mijn omgeving, wel het vergelijken met mijn vorige zwangerschap maar niet op een vervelende manier. Ik kan me wel voorstellen dat je je eraan irriteert zeg! Maar maak je niet druk, ik irriteer me nog aan genoeg andere dingen op het moment .
Zoooo irritant.. Ik heb altijd een gave huid gehad, zelfs in de puberteit dus voor mij is dit ook extreem.. maar dat iedereen het ff moet melden... Offe... pff zijn het er drie ofzo... Ook zo'n leuke
Hey die heb ik ook! Dacht dat dat iets was wat niet bij anderen voorkwam, het "leuke" is, ze zijn van de vorige zwangerschap blijven zitten en ik heb er nieuwen bij
Yep hier ook.. Krijg ze ook op mijn wangen nu. Nog leuker. Zeggen mensen ook; Je hebt ook allemaal vlekjes in je gezicht.
Zucht.. Van het weekend tijdens een verjaardag was het gezellig druk. Ik doe een rondje om iedereen te feliciteren en hoor 3 verschillende dingen van 3 verschillende mensen. De een vond dat ik al een hele buik had, de ander zei nou je begint het al te zien hè (hoor ik ook al 5 weken) en weer een ander zei dat ze het helemaal niet zag dat ik in verwachting was. Werd er eerst nogal onzeker van maar nu na deze opmerkingen binnen 5 minuten vind ik het echt irritant worden. De meest irritante opmerkingen zijn die waar vrouwen die 30 jaar geleden zwanger waren zich gaan vergelijken met mij en mij gaan vertellen dat ze met 8 of 9 maanden nog met kratten bier en boodschappen voor verjaardagen op de fiets zaten en ze geen kilo aankwamen enz. Moet ik me daar nu echt beter door voelen? Pff... Laat me gewoon lekker genieten van mijn zwangerschap zonder al dat ongevraagde commentaar :s
I wish Nee hoor dan hoor je ze niet.. Mn beste vriendin (met wel flinke huidproblemen) zei zelfs "eindelijk ben jij aan de beurt".. Pfff Hou ook van jou..
Ja bah mijn moeder ook "Goh jij bent echt dik geworden, toen ik zwanger was ben ik maar x kilo aangekomen hoor." En dan zo'n superieur gezicht erbij. Alsof ik het leuk vind om als een kamerolifant door mijn zwangerschap te gaan. Gelukkig verdwijnen mijn zwangerschapskilo's vrij snel maar bah die opmerkingen elke keer . En o wee als je wat terugzegt dan ben je een bitch of heb je last van je hormonen.
Oh ja me schoon(l)moeder is er ook zo een. En ik ben echt niet flauw voor me zelf maar die kan ik af en toe ook wel achter het behang plakken. Maar de opmerking toen ik bevallen was was ik nog lichter als voor dat ik zwanger was en dan kan ze met zo'n blik je van boven tot onder bekijken....echt dan jeuken m'n handen.
Blijkbaar doen mensen dat. Ik hoor de aan- en opmerkingen gewoon maar weer iedere zwangerschap aan. Top 3 deze zwangerschap, -Ben je nou alweeer zwanger (alsof ik ieder jaar zwanger ben) -Goh weer een jongen, een meisje was wel leuk geweest (tja ben blijkbaar een jongensmamma) - En het was wel gepland? (nee hoor het overkomt mij gewoon steeds) Kan nu al wel voorspellen wat voor opmerkingen ik krijg als ik straks nog dikker word. Vorige zwangerschap in de zomer, soms wel 3x op een dag, hou je het nog een beetje vol? Uhm, ik zal wel moeten hè.
Ik moet zeggen dat ik erg onzeker werd over de opmerking: je hebt wel een hele dikke buik (mijn moeder zei dit) Nog geen week later was ik bij mijn gyn en voordat ze de echogel op mijn buik deed, aaide ze heel liefkozend mijn buik en zei: wat heb jij een mooie buik zeg! Ik greep meteen mijn kans en vroeg: dus je vindt m niet te dik? Ze zei: nee joh, hoezo? Dus ik zei dat er was gezegd dat ik wel een hele dikke buik had. Daarop was haar antwoord: Mensen die dat zeggen zijn gewoon jaloers! Hoppa onzekerheid weg!!! En ik straalde van oor tot oor!
ik wil niet vervelend zijn maar heb in maart een mk gehad en zou nu 16wk zwanger zijn en zou dus willen dat mensen zo een ''opmerkingen'' naar mij konden maken!! Ik begrijp dat als je naasten familie iedere x zo een opmerkingen maken je er (letterlijk) de schijt van krijgt. Maar van vreemde zou het me niet zo zeer uitmaken! Maar als je inderdaad een reactie krijgt ''alweer zwanger'' zou ik inderdaad wel woest worden hoor!! Maar niet als mensen mijn buik groot,klein,dik,dun zouden vinden! Wat intreseert mij nou wat andere mensen van MIJN buik vinden..lekker laten lullen dame's. en niet onzeker worden maar gewoon lekker genieten van jullie dikke,kleine,ronde buik! succes allemaal en een voorspoedige zwangerschap/bevalling!!
op 15weken kreeg ik al te horen van "oh dat gaat niet te lang meer duren percies" :s was niet echt tof omdat ik net een heel deel kilo's kwijt was en nu nog steeds ,op 21weken al een mooie babybuik (wel iets minder ,maar echt leuk buikje) "oh die zit al laag die gaat niet lang meer op zich laten wachten" dan zou ik ze ook kunnen afschieten :s:s:s
Dit herken ik ook erg, vooral mijn moeder heeft er zo'n handje van... als ik dan vertel wat voor onderzoek ik heb gehad, of wat ze gaan doen met inleiden, of over dat de kraamzorg thuis is geweest voor een gesprek is het continu "dat was in mijn tijd niet hoor!"... NEE MAM, DAT IS BIJNA 40 JAAR GELEDEN! *zucht*
leuk he horrormonen, niks van aan trekken , negeren of gewoon een goede opmerking terug verkopen..... is het zo afgeleerd..... als mensen zeggen , goh je ziet er moe uit of jeetje wat zie jij eruit dan zeg je gewoon: ja maar bij mij heeft het een goede reden, wat is de jouwe?