He Meiden. Ben nu ruim 38 weken zwanger. De laatste nachten slaap ik heel slecht. Elke kaar als ik op mijn zij wil gaan liggen, zakt mijn buik naar mijn bed toe en op een gegevenmoment wordt dit zo gevoelig. Ik wil dan gaan draaien op mijn andere zij en dan krijg ik gelijk harde buiken. Hebben jullie advies hoe je geen last krijcht van een hangende buik op bed. ik heb al geprobeert met een voedingskussen, en een gewoon kussen onder mijn buik te leggen maar dat wil helaas niet helpen. dank jullie wel
Ik leg mijn deken een stukje onder mijn buik, dat hij niet te hoog ligt, zodat ik wel fatsoenlijk kan slapen. Ik ben dan nog geen 38 weken zwanger, maar ik slaap nu al erg slecht... dus ik ben benieuwd wat me nog te wachten staat. Ik ga er ook rustig 5 keer per nacht uit, omdat ik moet plassen en daarna kan ik mn draai niet meer vinden in bed. Mijn rug en bekken doen ongelovelijk pijn, dus iedere draai is vervelend, maar die deken helpt wel een beetje.
Ik heb hetzelfde een beetje, ben nu bijna 38 weken. Ik weet niet of je hetzelfde gevoel hebt, maar ik heb dan een trekkend gevoel in mijn spieren bij mijn ribben. Heb het ook aan de VK gevraagd en ze zei idd dat dat komt doordat je buik zo zakt. Ik heb zelf in bed een opgerolde handdoek onder mijn buik, maar dan ook goed onder mijn borst, zodat dat gedeelte ook niet zakt. Dit helpt voor mij erg goed. Een voedingskussen is mij veel te groot en te dik, irriteert me juist nog meer met omdraaien. Als ik op de bank lig en wil slapen overdag, dan gebruik ik een bankkussentje onder mijn buik en een opgepropt tshirt onder mijn borst. Nou misschien zit er een tip bij...? Succes!
hoi, Ik weet ook niet hoe ik lekker moet liggen. Slapen doe ik wel weer als de kleine een maand of 6 is Ik leg me buik meestal tegen manlief aan als steuntje. Maar met dat warme weer is dat ook niet alles. sterkte ermee. En laat me ff weten als je het ei van columbus hebt gevonden, dan kan ik het ook uitproberen
Bij de yoga tijdens de zwangerschap van Emma legde we een kussentje onder onze buik als we op onze zij lagen. Dat lag een stuk beter. Op het einde van m'n zwangerschappen lag ik soms met 3/4 kussens in bed haha! Vriendlief werd er soms helemaal gek van.
ik slaap van ellende op mn rug :S links liggen lukt niet , rechts liggen ook niet , met voedings kussen niet , nja om in slaap te komen leg ik m in mn rug en stukje tussen mijn knieën maar draai toch naar mn rug toe . of ik word wakker om 4:30 (al 3,5 week elke nacht) en kijk dan even tv en val dus weer half recht op in slaap das wel t meest comfortabele haha en probeer zo stil mogelijk te blijven liggen want als ik beweeg doet echt ALLES pijn
Bij Prénatal hebben ze van die "buikbh's". Ze zijn niet echt bedoeld voor 's nachts, maar misschien helpt het? Ik weet niet of ie echt lekker zit in bed, maar in theorie draagt de band je buik zeg maar, zodat dat trekkende gevoel minder wordt.
Ik heb ook echt een MEGA buik, draai er ook mn dekens onder (tot grote ergernis van manlief die dus wat dekens tekort komt...) Verder merk ik ook dat zo halverwege de nacht echt niets meer lekker ligt. Mn zij doet dan gewoon zeer van al het gewicht wat erop ligt, mn rug is geen optie want dan snurk ik als een makke beer en buik... tja das ECHT geen optie meer....
Ik heb mijn bekkenband van helly hansen (ondersteund de buik) om in bed. Zit niet lekker, maar ik kom er wel mee in slaap, zonder dat mjn buik hangt.
Ik heb gelukkig een bescheiden buik voor 36 weken, maar slapen gaat ook minder. Ik ga iets schuin liggen, dus wel op mn zij, maar dan draai ik iets richting matras met buik. Als je 1 been optrekt dan heb je echt heerlijk steun voor je buik. Wel voor zo lang als het duurt...binnen no time heb ik weer last van mijn bekken en moet ik weer iets nieuws verzinnen
Ik heb de laatste weken ook veel moeite met lekker slapen. Heb al een poosje een klein langwerpig kussentje dat ik onder mijn buik/borst leg, zodat de buik dus wat hoger ligt en niet zo 'trekt'. Want dat is geen fijn gevoel nee!!! Maar in de loop van de nacht weet ik ook niet meer hoe ik liggen moet. Dan moet ik steeds draaien van de ene op de andere zij en mijn benen gaan pijn doen. Dus dan ga ik er maar weer even uit, even naar beneden, naar de wc. De laatste 3 nachten ben ik 's nachts een paar uurtjes op de bank gaan liggen, ook om mijn vriend niet steeds wakker te maken, die heeft zijn rust ook nodig omdat hij van 05.30 tot 17.30u van huis is voor zijn werk. Hij vindt het niet erg zegt ie, maar ik wel!!! En op de bank heb ik lekker kussens in de rug en is het ook niet zo warm. En als hij om 05.30 weggaat kruip ik weer in bed om nog even een paar uurtjes te dommelen. Je moet gewoon zelf een beetje uitvinden hoe je zo lekker mogelijk ligt en kunt slapen... maar de laatste weken is en blijft het gewoon hopeloos!!!
OH GOD! heb er nu al last van.. wil niet weten hoe het is als ik zo ver als jullie ben.. sterkte dames!
dan ben je er misschien al aan gewend hihi ik wil ok zoo graag weer op mn buik slapen maar denk datt nog wel ff duurt , straks krijg je natuurlijk nog stuwing of overvolle borsten en das dan ook weer niet lekker :S iemand daar nog tips voor ?
Ik leg mij op mijn zij, maar draai een beetje door, zodat mijn buik op het bed steunt. Dan leg ik mijn deken een beetje opgefrommeld tegen mijn buik en mijn been er overheen. Het beste ligt dit als mijn ventje er al uit is, dan heb ik alle plaats... Maar ik kan hem moeilijk eruit gooien, he. Dus heb ik ook korte nachten, met heel veel plaspauzes en wiebelbenen... Maar dames, het einde van de reis is in zicht. Dus allemaal nog succes met het slaapprobleem. En uiteraard ook met de aankomende bevalling!
Ik doe hetzelfde als Daantje en Cindell. Ietsje verder doordraaien op je zij zodat je buik op het bed steunt. Ik slaap zo heerlijk! Gelukkig.... Bij mijn eerste kindje had ik veeeeel meer last van bandenpijn en dan was elke keer omdraaien een marteling. Dit keer gelukkig bijna helemaal geen last van! En ik vouw ook vaak mijn deken er een stukje onder. En je ene been optrekken werkt bij mij ook super! Liefs,
Dit gevoel heb ik ook! Zag hoe ver jullie al zijn en durfde bijna niet te reageren, totdat blijzwanger reageerde, terwijl ik verder ben dan zij... Ben nu al brak omdat ik al nachten achter elkaar een paar uur wakker lig en geen houding kan vinden. Ik doe net zoiets als Daantje, maar krijg na een tijdje idd ook last van mijn bekken, dus moet dan weer gaan verliggen...