weeen eerder opwekken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door karima020, 25 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mayby

mayby Actief lid

23 jul 2008
    201
    0
    0
    rotterdam
    sorry maar ik vind dit ook geen geldige reden!, wees blij dat de natuur je kindje de kracht geeft om zo lang in je lichaam te blijven totdat het sterk genoeg is om op de wereld te komen!

wel lastig dat je man er niet bij kan zijn,, maar je hebt toch nog meer mensen in je omgeving die je kunnen steunen?

liefs

2. Dienares

Dienares Actief lid

23 jul 2008
    255
    0
    0
    Ik weet niet, maar je kunt ook weeen krijgen door eten van bepaalde voedingsstoffen enz. Misschien kun je gaan googlen en vragen om je heen of zij iets kennen.
    Bij mij werkte het namelijk wel. Ik was 40 weken en 5 dagen zwanger en ik was bang om ingeleid te worden dus zocht ik het op in de homeopatische wereld en de natuur, om het zo maar te noemen.

3. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    om nu te roepen dat het haram (niet toegestaan is) om je bevalling op te wekken :S
    Daar zou je al een fetwa over moeten vragen..maar tot die tijd kun je beter niet zomaar dingen tot haram benoemen.

En tsja..ik zou ook graag willen weten wanneer ik precies zou bevallen zodat ik kan zorgen dat mijn moeder bij me is...maar helaas.

Vanaf wanneer is je man weg dan?

4. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik roep het helemaal niet, ik zeg dat ik het "denk".
    In de tijd van de Profeet (vzmh) was het zelfs helemaal niet de gewoonte dat een man bij de bevalling was.
    Dan deed de vrouw het met haar moeder of andere zusters.

Zoals eerder gezegd, wees blij dat je kindje blijft zitten in je buik tot het volledig is ontwikkeld.
    Ik ben reeds 6 weken aan het vechten om mijn kindje in mijn buik te kunnen houden.
    Ik zou desnoods nog een jaar zwanger willen zijn als dat zou zijn wat nodig is.

5. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Is het niet veel handiger dat je man gewoon later naar het buitenland gaat, zodat hij gewoon bij jou bevalling kan zijn ipv de bevalling te willen laten opwekken?
    Het is maar een baan hoor... De bevalling en je nieuwe kind lijken me toch wel belangrijker dan dat.

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    het is niet de gewoonte..maar het is niet verboden :)
    Je man is inprincipe de enige die die lichaamsdelen mag zien van je. Zelfs je eigen moeder of andere zusters niet. Dus wat dat betreft is het logischer dat je man erbij is dan een ander.

maar goed ik zou me er niet zo druk om maken.
    Hier in turkije mag er helemaal niemand bij zijn (bij de bevalling zelf dan) dus ik doe het in mijn uppie.

Maar ik zou je man adviseren wat later weg te gaan..de bevalling zelf erbuiten gelaten je wilt toch niet de eerste week of weken van je pasgeboren kindje missen. Die krijg je nooit meer terug.

7. karima020

karima020 Lid

25 okt 2007
    40
    0
    0
    breda
    hey dames gisteren is de vk langs geweest, en heb het gelijk even gevraagd ze zei me dat hetwel kon maar dat het allemaal aan mijn baarmoeder mond ligt, als die zacht genoeg is tegen 38 weken dan kan het opzich wel zei ze, maar dat bespreken we in spreekuur. :)

@AllahinKullu

likt me vreselijk om het alleen door te moeten maken man.
    ik deed echt dua met mijn eerste ensow en qoran opzeggen maar ik had de steun van mijn man ook echt nodig, niemand kon me aanraken zelfs mijn moeder niet, maar de handen van mijn man verlichtte mijn pijn echt soubhanallah.

8. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    @AllahInKullu

Gewoon een vraagje hoor, maar waarom mag je man er niet bij zijn? Je bent toch getrouwd (neem ik aan?) en hij heeft het ook verwekt... Balen voor je dat je het alleen moet doen! Er zijn trouwens toch wel artsen bij?!

9. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Het is in turkije verboden. Er mag niemand in de kamer tijdens de bevalling. Maar wel als je gewoon weeen hebt hoor. Dan lig je zeg maar gewoon in een eenpersoons kamer en daar mag wel je man of je moeder of wie dan ook bij zijn. maar voor de bevalling zelf ga je naar een andere ruimte waar een speciale stoel staat ( zo eentje waar je je benen in de beugels doet :D) en daar mag niemand binnen behalve personeel helaas. maar ik moet zeggen dat ik bij mijn eerste geen behoefte heb gehad aan mijn man. ik zou veel liever mijn moeder of zusje erbij hebben. Mijn man zal of is me echt niet tot nut..de vorige keer wou ik niet eens dat hij bij me in de buurt kwam geloof ik..ik herinner het me niet meer..maar ik denk niet dat hij me tot nut zal zijn.

de arts en zusters zijn er wel bij natuurlijk :)

10. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik zou de TS adviseren om eerst navraag te doen of het wel toegestaan is in de Islam, ik vind dat belangrijker dan vragen aan een verloskundige of je baarmoedermond wel zacht genoeg is met 38 weken om ingeleid te worden, zodat je man erbij kan zijn!?

Met alle respect TS, maar als je man echt zo'n steun voor je etc. dan zou ik als ik hem was alles eraan doen om bij jou te zijn als je gaat bevallen. Zoals iemand hier al zei, het is 'maar een baan'.

Bovendien ben ik het volledig met Sam0110 eens, er zijn hier leden die verdriet hebben en die vrezen dat hun kindje te vroeg op de wereld komt, ze zijn blij met iedere week die erbij komt, zoals hun kindje maar wat langer in hun buik blijft zitten.

Ik zal niet zeggen dat iets Hallal of Haram is, dat is niet aan mij, ik ben ook maar een mens, en Allah weet het Beste!

@Allahinkullu, wie heeft die belachelijke bullshit verzonnen dat je man er niet bij mag zijn, maar een mannelijke arts wel? Gelukkig heeft dit niks met de Islam te maken. Ik heb nog nooit hiervan gehoord, ze moeten wat doen aan die regel.

11. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik zou het nog eens goed met je man bespreken, misschien kan hij regelen om erbij te zijn, ook al ga je pas bij 41 weken bevallen! Ben het er ook mee eens dat het me beter lijkt als het kindje op zijn eigen tijd komt, ik vind het nogal rigoreus voor de baby om daarin in te grijpen. Maar goed, dat is persoonlijk. Ik zou trouwens ook liever vandaag dan morgen bevallen hoor, maar probeer mijn geduld te bewaren en een goede huisvesting te zijn voor de kleine!

12. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik ben zelf fel tegen het opwekken zonder medische noodzaak, kijk als je ingeleid moet worden omdat je overtijd bent of om een andere medische noodzaak dan begrijp ik dat heel goed.

Maar je man kan er niet bij zijn dus......... sorry kan er bij mij niet in!

13. inkidinkidoe

23 nov 2008
    66
    0
    0
    Juf
    Linne
    Alle geloofskwesties daargelaten (want ik als zuidelijk katholiek meiske heb daar geen enkele kijk op :oops: ) zou ik er gewoon eens over praten met de vk of gyn. Als zij sterke medische argumenten brengt om het niet te doen, dan geeft je dat ook rust. En wie weet is het inderdaad mogelijk om je wat eerder te strippen. Dan KAN het enige invloed hebben zonder echt medisch ingrijpen. Nu zit je toch in je hoofd met scenario's die misschien helemaal niet van toepassing zijn. En dat geeft je ook geen rust.

Ik zou het persoonlijk verschrikkelijk vinden om zonder mijn man te moeten bevallen. En vooral de eerste kraamtijd alleen door te moeten maken. Ik heb een hele hechte band met mijn moeder en zus, maar zij zijn toch niet de steun die ik aan mijn man heb. Dan ik kan me voorstellen dat je zulke keuze's in je hoofd hebt. Het is aan jullie, maar ook ik zou proberen om het werk dan ietsje uit te stellen tot jullie samen kunnen vliegen.

Mocht dat allemaal niet kunnen, wens ik je wel heel veel sterkte met de eerste tijd alleen. Want ook al is dat een geweldige tijd, in je eentje ook heel zwaar...

14. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ik begrijp wel dat je je man erbij wil maar als het nu niet kan is dat het einde van de wereld toch niet?
    Je weet dat hij er voor je zal zijn wanneer het zal kunnen, er zijn dames (waaronder ikzelf) die alles alleen moeten doen en die geen man hebben die er voor hen staat en wij redden het ook.
    Ik wil maar zeggen, het is niet onmogelijk of zoiets, en tja was ik die man, zou ik mijn baan erover inlichten en wachten tot de baby komt.

15. tessie80

tessie80 Actief lid

26 okt 2008
    191
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vind het wel echt heel raar hoor, als je man liever werk dingen wil doen dan bij de bevalling en eerste weken van zijn eigen kind aanweizg te zijn en zijn vrouw te steunen.
    Misschien moet hij dan eens nadenken waar zijn prioriteiten liggen.

Als het mijn man was, kon ie daarna lekker in zijn eentje in het buitenland blijven hoor.

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    je hebt het niet goed gelezen: in turkije mag er niemand bij de bevalling zijn. Geen moeder, geen man, geen zus niemand dus.
    Dat is gewoon het beleid van de ziekenhuizen. maar dat is wel langzaam aan het veranderen maar alleen nog maar bij de prive ziekenhuizen en/of de hele dure ziekenhuizen. Ik beval ook in een prive ziekenhuis maar hier is het alsnog niet toegestaan.
    Er is trouwens ook geen mannelijke arts bij. In het ziekenhuis waar ik naar toe ga is alleen maar vrouwelijk personeel..tot aan de schoonmaaksters toe.

17. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Gelukkig heb jij zelf er ook geen behoefte aan dat je man erbij is, maar ik zou het niet zonder hem kunnen. Ook voor je man lijkt het me sneu dat ie er niet bij kan zijn. Ook al moet je het persen zelf doen, het zou fijn zijn als je dat kan delen..

18. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Maar waar is dat nou voor nodig, allemaal vrouwelijke artsen etc. Kun je mij dat vertellen?

19. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    :thumup:

20. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    nou omdat het gewoon voor veel vrouwen (hier althans) veel prettiger is als er enkel vrouwelijk personeel is. Ik ben zelf ook bedekt en ik vind het wel een fijn idee dat er dus geen mannelijke artsen ofzo zijn. Ik geef zelf de voorkeur aan vrouwelijke artsen. Nu is het over het algemeen wel zo dat de zusters altijd vrouwelijk zijn..maar in dit ziekenhuis is dus al het bevallingspersoneel (iedereen op de afdeling dus) vrouwelijk.

Overigens is het als moslim vrouw in eerste instantie neit toegestaan naar een mannelijke arts te gaan als er gewoon goede vrouwelijke artsen zijn. Om dus een man boven een vrouw te verkiezen Het is niet verboden om naar een mannelijke arts te gaan..maar als er ook vrouwelijke artsen zijn dan is er geen reden om naar de mannelijke arts te gaan.

Deel Deze Pagina