Ondanks dat ik al diverse keren heb gelezen dat smeren tegen striae eigenlijk helemaal niet helpt (als het komt, dan komt het) ben ik toch van plan te smeren. Alleen heb ik nu nog geen noemenswaardige buik. Vanaf wanneer is het (bij een eerste zwangerschap) handig om toch echt te starten met smeren?
Zo vroeg mogelijk. En voorkomen kan je ze niet, maar ik merk werk dat als ik smeer (ben niet heel trouw) ze duidelijk minder zijn. Dus ik denk dag als hè echt trouw smeert je de mate waarin ze zichtbaar zijn wel kan verminderen.
Gewoon smeren als je dat lekker lijkt Het helpt idd niet, want het is niet je huid die scheurt, maar de laag daaronder. En er is geen enkele creme die tot die laag doordringt. Het is een kwestie van aanleg. Toch heb ik bij mijn vorige zwangerschap volop gesmeerd. Althans, mijn man deed het. Voor hem was het fijn zo iets meer betrokken te zijn bij de zwangerschap. En ik kon de aandacht en massage zeer wel waarderen!
Ooooh darn.. Dus ik moet als een malle aan de bak? *zucht* Ok, ok, ik ga zo'n tubetje met spul halen en zal braaf iedere avond smeren
Ik ben eigenlijk begonnen zodra ik wist dat ik zwanger was 4/5 weken! Ik heb een hele droge huid en was zo blij dat ik eindelijk de zwitsal producten kon gebruiken, het ruikt zo heerlijk!
Ben gelijk gaan smeren. Ik gebruikte al geregeld zwitzal olie enz. vanwege een snel droge huid en allergieën voor andere oliën en lotions. Al heel snel zwitzal mama gepakt en vind het gewoon een heel fijn "weltrusten" momentje tussen mij en de kleine... Dat is al zoveel meer waard dan het voorkomen/verminderen van striae...
ja smeren kun je doen maar het helpt niet hoor. bij de eerste heb ik me een ongeluk gesmeerd ik kreeg ze pas tijdens de persweeën
Had een mega buik, was in totaal +35 kilo aangekomen en heb niet één streepje striae. Heb nooit een crème gebruikt.
Ben er nooit mee begonnen en ga het niet doen ook. Ik heb een hoog BMI en heb dus van mezelf al striemen. Die paar extra maakt dan ook niet meer uit.
Ik smeer sinds de 7e week al meen ik. Had Zwitsal mama, maar daar krijg ik raar genoeg jeuk van. Heb nu van de Etos een tube en daar reageert mijn huid beter op. Denk niet dat het echt werkt, maar het soepel houden van een groeiende huid lijkt me nooit verkeerd Tot nu toe heb ik nog geen streepjes en hoop dat dat zo blijft haha.
Ik vind het heerlijk om te smeren, vaak laat ik ook mijn man het klusje voor me doen! Vooral op het moment dat de schopjes beginnen is het erg leuk om met je buik bezig te zijn. Ik smeer 2x per dag, 1x per dag met etos mama creme en 1x per dag met baby-olie (superrrrrzacht!).. Verwacht er alleen geen wonderen van.. Ik heb een mooie paarse tijgerprint gekweekt op mijn buik (loopt zelfs door tot boven de navel zucht) en dat terwijl ik in buikomvang niet veel gegroeid ben. Loop nog gewoon in m'n normale kleding rond!
Gisteravond mijn relatie laten smeren (dank voor de tip dames ) en wonder oh wonder (maar eigenlijk helemaal niet zo raar natuurlijk): de kleine begon me toch een potje te bewegen! Bijzonder hoor! Dit ga ik vaker doen
Ik ben geloof ik rond de 12 weken begonnen met smeren. Heeft niet geholpen want heb nu toch striae aan de onderkant van mijn buik. Maar misschien was het nog wel erger geweest als ik niet had gesmeerd! Heb wel begrepen dat het goed inmasseren van de creme net zo belangrijk is als het smeren zelf. Misschien nog een tip, de zwitsal mama buikbalsem is nu in de aanbieding bij de Kruidvat. Kost normaal iets van 6 euro per tube en die kun je nu halen voor 2 euro. Scheelt toch weer
Ik smeerde ook al vroeg. Gewoon omdat ik het lekker vond. Ik gebruikte olie van weleda. Was echt heerlijk spul. Heb nooit 1 streepje gehad. De tweede zwangerschap veel minder gesmeerd maar ook geen streepje. Dus ligt ook wel een beetje aan je huid denk ik.
Bedankt voor de tip mups!!! ga ik zeker even inslaan, tisz weer op en ga morgen toch ff de stad in...
Ik ben begonnen met smeren toen mijn test positief was...Ik weet het, tis koekoek. En het heeft niet echt zin gehad. Zit nu in mijn 37ste week en heb 2 kleine krasjes bovenop mijn buik. Ben heel secuur en strikt geweest met smeren, en nog, maar uiteindelijk heeft het dus niet echt baat gehad, al zou het natuurlijk veel erger geweest kunnen zijn als ik niet had gesmeerd.
Ben ook al vrij snel begonnen met smeren. Weet ook dat het de striae niet tegen houd, maar het is gewoon lekker. 's Avonds voor het slapen even over m'n buik wrijven. Ik kan trouwens niet goed tegen de zwitsalcreme, dus gebruik de bio oil van het Kruidvat merk. Werkt ook prima.