Tweede bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Yukl, 24 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe was jouw tweede bevalling tov de eerste?

1. makkelijker

2. vergelijkbaar

3. moeilijker

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik zat van de week aan tafel met mijn moeder, mijn tante en mijn oma en alle drie vonden ze hun tweede bevalling sneller en makkelijker dan de eerste (en grappig genoeg de derde bevalling dan weet niet). Nu ben ik benieuwd of deze vlieger vaak op gaat :) Dus hoe was jouw tweede bevalling tov van de eerste?

2. Bri

Bri Niet meer actief

makkelijker zou ik het niet noemen, maar wel véél sneller. had daardoor wat moeite met het opvangen van weeën, daarom z\ou ik niet van makkelijker spreken, ook al heb ik bij de tweede niet eens echt zelf hoeven persen (ze lanceerde zichzelf zo'n beetje).

3. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Leuke topic! Ga ik even volgen!!! :D

Ik hoop er snel ook een mening over te geven....;)

4. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Veel sneller en een stuk makkelijker. En dan vooral omdat ik wist wat er komen ging en meer rust had cq meer ontspannen was. Qua tijd ging het ook een stuk sneller.
    Enne... over die derde dat had ik dan weer liever niet geweten... hahaha.... ;)

5. Seth

Seth Niet meer actief

ik heb wel makkelijker gekozen....

het verliep heel snel.... binnen 3 uurtjes vanaf de eerste wee
    het persen was in 6 minuten,.....

(bij eerste verliep ontsluiting ook erg vlot, en was deze er na 30 minuten persen mbv vacuum)
    Nu geen knip, en maar 2/3 haarscheurtjes...

MAAR had ik wel weken van te voren rommels..... EN na de bevalling had ik nog persweeen terwijl de kleine er al uit was..:(:(
    echt dom, net of het zo snel was gegaan dat mn lichaam het nog niet door had, dat alles eruit was....
    en ook heftige naweeen gehad.... op geven moment zo, dat ik tegen mn vriend zei: tis dat ik weet dat ik leeg ben, anders zou ik denken komt er nog een....

dus tja....;) de bevalling was veel heftiger, maar makkelijker...

6. Seth

Seth Niet meer actief

ennuhh bedankt, ik liever ook niet....:D

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hahaha sorry dames :D

@ bri: gefeliciteerd met de geboorte van je kleine! :)

Toen ik de poll maakte, dacht ik inderdaad nog 'hmm misschien dat het bij een aantal wel sneller ging, maar niet perse makkelijker'. In ieder geval, mijn eerste bevalling was al enorm intens, dus ik heb goede hoop voor de tweede (dat ie in ieder geval sneller is en dus makkelijker ;)).

8. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    de tweede was een stuk sneller. maar ik kan niet zeggen makkelijker. heb langer moeten persen dan bij mijn eerste. (bleek dat hij ff was blijven haken)

en ik vond het psychisch een stuk zwaarder. omdat je zo goed al weet wat er komt. dus ik perste een stuk bewuster waardoor ik veel meer bewust was van de pijn als bij de eerste.

ik hoorde toevallig van mijn kraamverzorgster ook dat de derde vaak idd weer moeilijker is.

9. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    oeh daar ben ik wel benieuwd naar, jullie ervaringen!

10. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik hoop dat de 2 e een stuk sneller gaat... vanaf het breken van de vliezen 21 uur, en vanaf de eerste wee ruim 17 uur,

persen was maar 12 minuten

makkerlijker hoeft niet perse...buiten het aantal uur vond ik mijn bevalling niet moeilijk maar sneller zou toch wel fijn zijn :p

11. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    De eerste was op zich niet heel moeilijk. Weeen die goed op te vangen waren en volgens het boekje qua centimeters per uur, maar wat deed meneertje, die draaide zijn neus omhoog tijdens de bevalling, werd een sterrekijkertje, en maakte het laatste gedeelte van de bevalling zo moeilijk. Ik heb 3 en een half uur over de laatste centimeter gedaan en toen nog 1,5 uur persen met uiteindelijk de vacuumpomp en een subtotale ruptuur (dus alles gescheurd behalve de kringspier) is onze kanjer (4360 gr.) op de wereld gekomen. Moeders in de kreukels, tjonge wat een nasleep en zo'n beetje panisch toen ik weer in verwachting was.

Maar... na 38 weken en 3 dagen verloor ik om 7 uur 's ochtends mijn slijmprop. Ik kreeg direct heftige weeen. Om ongeveer half 12 braken mijn vliezen, ook deze man had in het vruchtwater gepoept, en had ik 5 cm dus op naar het ziekenhuis.
    Ik kwam om 12.12 uur onder de slagbomen van het ziekenhuis door en om 12.37 uur is onze jongste geboren. Ik was dus net op de verlosafdeling en ik zei, volgens mij moet ik al persen en dat was dus zo. Mooi kereltje, mooi maatje (3895 gr) en na 2 persweeen op de wereld. Ik wist niet wat me overkwam en daar kwam bij dat ik maar 1 hechting hoefde, terwijl ik bij de oudste ruim een uur heb gelegen. Wederom wist ik niet wat me overkwam. Moeders lekker snel weer fit, heerlijk!!

De tweede dus veel sneller en makkelijker geboren (zonder toeters en bellen), maar tjonge wat een natuurgeweld. De weeen waren zo heftig en sterk en kwamen zo snel achter elkaar. Ik heb nog net niet gesmeekt om pijnbestrijding, maar ik was er aan toe, terwijl ik er bij de eerste geen seconde bij heb stil gestaan. Plus veel voorweeen, maar ook heel veel naweeen. Voordeel bij mij was wel dat mijn buik door die naweeen vrij snel weer redelijk plat.

Eindconclusie (haha) de tweede was sneller maar niet per definitie makkelijker!! De periode direct na de geboorte en mijn herstel waren wel 100 keer beter!

Liefs

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Oh ik hoop zoooooo dat de 2e bevalling makkelijker is!
    Beroerder dan de 1e kan 'ie naar mijn idee niet worden.

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik ben benieuwd. Ik deed over ons eerste kindje slechts anderhalf uur, van de eerste wee tot de laatste perswee. Mocht ik dus nog een keer zwanger worden, dan heeft de gyn me al gewaarschuwd dat het waarschijnlijk nog sneller zal gaan. Ik moet er eigenlijk niet aan denken, want het was één en al weeénstorm en dan heb ik het nog niet over de vrees om alleen te gaan bevallen...

Deel Deze Pagina