mijn man en ik zijn allebei lang (1.86) nu vraag ik me af of maat 50 wel gaat passen bij mijn baby! ze hebben op de echo al gezien dat ze lange benen heeft! dus vraag ik me af welke baby's er maat 50 passen na de geboorte? valt maat 50/56 veel te ruim of is dat goed te doen? mijn vriendin is afgelopen weekend bevallen van een zoon van 50 cm en ze was net 37 weken. maar als de baby met week 41 zou geboren worden zou het al een stuk groter zijn, of zou hij dan nog steeds 50 passen? ik heb nu 1 pakje van maat 50, en twijfel of ik er meer moet kopen? of dat 56 (waar ik wel veel van heb) ook past met opgerolde mouwtjes?
Hoi lalalamanon! Ons ventje is precies op de uitgerekende datum geboren en was 3850 gram en 52 cm. Hij paste nét niet in zijn pakje mt. 50, maar dat viel klein (wist ik ook pas achteraf). Wat ruimere maat 50 paste prima en maat 56 ook, al sloegen we dan wel de mouwtjes en pijpjes om, maar wat mij betreft kon dat prima! Het ligt er dus heel erg aan of het groot of klein valt, maar voor een pasgeboren baby (niet prematuur of veeeuls te laat) is 50-56 prima hoor! Ik zou als ik jou was niet teveel maatje 50 kopen, daar zijn ze heel snel uit en zeker als je kindje nu al lange beentjes heeft, is mt 50-56 een beter idee, denk ik. Succes met de laatste loodjes! Liefs!
Mijn zoontje is in week 37 geboren en was 48cm... alle pakjes maat 50 waren ruim maar een of 2 weken later paste deze allemaal net aan! Ze groeien zo ontzettend hard joh! ik zou gewoon 1 of 2 pakjes in maat 50 halen en de rest in maat 56! Je gaat ook zo ontzettend veel kleertjes krijgen waarschijnlijk dat je je afvraagt waarom je uberhaupt wat gekocht hebt Wij houden onze babykleding-uitzet dit keer zeer bescheiden omdat we vorige keer echt omkwamen in de gekregen babypakjes terwijl we zelf ook al stapels hadden ingeslagen haha
Tja, mijn oudste dochter is geboren bij 40w+3d en was 56cm rn paste dus niet eens meer in alle kleertjes van maat 56! De jongste is geboren met 38w+3d en was toch ook al 52 cm, maar paste sommige maat 56 goed en anderen waren nog behoorlijk te groot. Maat 50 had ik niet,omdat het weer een groot kind zou worden. Overigens is mijn man wel redelijk lang (1.88m) maar ik ben maar 1.64m.....
Ik ben dan nog wel niet bevallen maar heb het er met mijn VK over gehad... Ons kleintje heeft ook erg lange benen, zit bovenaan de groeilijn, en is ook aan de grote kant voor de rest van het lichaam nu vroeg ik aan de VK welke maat ik dan het beste mee kon nemen naar het ziekenhuis (ik zat serieus te denken aan 62 ) maar ze zei dat 56 voldoende was om dat 62 echt een mega baby zou zijn
Onze kleine man is met 39.1 geboren 49 cm en 3180 gram hij draagt nog steeds maat 50 begint nu een beetje normaal te zitten en niet zo groot.
mijn vk zei dat mijn kindje ook lange beentjes heeft en wat ik heb voor haa is maatje 50-56 ik beval natuurlijk in het ziekenhuis dus moest ik maar 2 pakjes van 2 maten meenemen nu heb ik 1 van 50-56 en 1 van 62
Mijn dochter is geboren met 38.4 weken en woog 3800 gr bij 49 cm . Maatje 50 was nog te groot dus mijn man moest kleiner halen de volgende dag
mijn oudste is met 39 weken geboren en was 51 cm, mijn jongste is ook met 39 weken geboren en was 53 cm
Mijn dochter is geboren met 39+2 en was 48 cm en 3660 gram. Ze zwom in maatje 50 en heeft daar 4 weken in gezeten. Op de echo's zeiden ze trouwens ook dat ze lange benen had....
Hier met 42 weken 52 cm, maar heeft nog even in maatje 50 gezeten, 56 was echt nog te groot. Maar hij had in verhouding korte beentjes.
Hier een zoon geboren met 38 weken en 5 dagen. Ik weet niet precies hoe lang hij was (niet gemeten) maar we vermoeden 53 cm. Ik had geen pakjes maat 50. Wel pakjes maat 50-56. Dat ging prima. Wij zijn beide 1.80
Senna is geboren met 38 weken + 4, ze woog 3060 gram en was 47 cm lang. De eerste twee weken was maat 50 nog te groot en afgelopen weekend, na bijna 6 weken hebben we de meeste setjes kleding maat 50 uit de kast gehaald. Een aantal shirtjes en broekjes past ze nog (de Hema setjes).
mijn zoon is geboren op de uitgerekende datum. ik ben 1.80m en mijn vriend 1.86m. Ties heeft een kleine maand maat 50 gedragen, terwijl hij een heel gemiddeld gewicht had. (7 pond)
mijn dochter is geboren met 33 weken en 4 dagen en was 45 cm. Was een mooie lengte voor dat aantal weken. Zij had de eerste 2 weken geen kleertjes aan, maar daarna paste maat 44 nog steeds. Toen ze rond de uitgerende datum thuis kwam, paste ze maat 44 nog steeds en begon maat 50 ook te passen. Dat heeft ze toen nog een maand aan kunnen hebben. Maat 56 daarentegen heeft ze maar 2 weken gedragen.
Ik ben 1.68, mijn vriend 1.85. Eva is met 41 weken geboren, woog 4350 gram en was 53 cm. We hadden wat kleertjes maat 50 (vooral gekregen), in een gedeelte daarvan kregen we haar nog wel gepropt de eerste week, maar dat was eigenlijk geen doen, zat veel te strak (vooral vervelend met aankleden). Nu leek dit kindje met de groeiecho gemiddeld te zijn, maar ik heb het idee dat ze de afgelopen weken heel erg is gegroeid. Maar ik heb dus nog wel wat kleertjes maat 50 en verder maat 56.
Ons dochtertje is met 40+1 geboren, was 49cm, maar verzuipt nog steeds een beetje in mt 50. Ze is wel heel smal, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben. Mijn vriend is trouwens 1.89 en ik 1.76.
Onze dochter is geboren met 31 weken. Ze woog 940 gram en was 33 centimeter lang. Toen ze 2 maanden oud was kon ze maatje 44 aan, en oen ze 4 maanden oud was kon ze in maatje 50 (heb je niks aan, weet ik! Ik zou gewoon maat 56 kopen. Als het iets te ruim is geeft het niks...daar groeien ze nog wel in. Is het echt veels te klein, dan stuur je er iemand op uit om 3 setjes maatje 50 te kopen...zo gepiept )
Kais is geboren met 40 weken en 5 dagen. Hij was 51 cm en draagt nu nog steeds wat shirtjes in maat 50, al wordt dat nu langzaamaan te klein. Maat 56 past nog prima en is soms zelfs nog te groot (Mexx, Hema).