Pffff.. een mooie naam vinden??

Discussion in 'Zwangerschap' started by Roosje75, Nov 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi!

We zijn net zwanger van ons 2e kindje en toch al een beetje op zoek naar een mooie naam.
    Op diverse sites en in allerlei boekjes staan zoveel namen, dat je er tureluurs van wordt.;)

Nou vraag ik me af hoe jullie kindjes heten of gaan heten?

Groetjes,
    Roosje

2. MissT

MissT Niet meer actief

Hihi dat hou ik nog heeeeeeeeeeeeeeeeel eventjes 2 weken geheim ;)

3. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

Feb 24, 2010
    1,372
    3
    38
    Hihi ja ik weet hoe moeilijk het is :)

Wij hebben gekozen voor de naam Lieke voor onze dochter! Het is een leuke, vrolijke, makkelijke naam!

Ikzelf vind de naam Isa-Beau echt héél mooi! En die staat bij mij ook zeker op nummer 1, maar mijn vriend vind hem verschrikkelijk!

Dus nu is het Lieke geworden! Ikzelf heet overigens Marieke ;)

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Wij hebben geen sites of boeken afgezocht, over de jongensnaam waren we het met 8 weken al eens, riepen alletwee dezelfde naam :) Voor een meisje kwam het twee weken geleden opeens in mij op, toevallig een afleiding van de doopnaam van mijn moeder, en mijn vriend moet daar maar mee instemmen :D Verklappen ga ik ze hier alleen niet.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Levi en Milou*

Levi had ik al heel lang in mijn hoofd,maar mijn man moest er even aan wennen ;)
    Bij Milou* wees hij alle namen af dus toen heb ik gezegd dat ik er klaar mee was,dat hij zelf maar een naam moest verzinnen. Na een paar namen sites afgestruind te hebben kwam hij o.a. met Milou*, en na een weekje wennen vond ik die ook leuk.

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    hier hebben we gekozen voor Kyra en Dinja.

7. huitje

huitje Bekend lid

Oct 18, 2009
    561
    0
    0
    kop van overijssel
    Wij gaan voor Bas en Nienke.
    Beide namen zijn een samenvoeging van de namen van de aanstaande opa's en oma's

8. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ik vind (en vond) Amber een hele mooie naam.
    Als wij een dochter hadden gekregen zou ze dus Amber Esmee geheten hebben.
    Maar goed we kregen dus een jongen. Die hebben we Calvin genoemd. Na het luchtje van zijn papa.
    Bij de tweede hadden we natuurlijk nog steeds de naam Amber Esmee. Maar ook dat werd een jongen, die we Quinten genoemd hebben. Gewoon omdat ik dat een hele mooie naam vond/vind.
    Maar mocht er ooit een derde komen en het wordt een meisje dan blijft het Amber Esmee.....

9. peertje

peertje Fanatiek lid

Mar 20, 2009
    1,671
    0
    0
    vlakbij amsterdam
    job, isa en tess....kort, krachtig en stoer!*dat is onze mening dan heh;)*

10. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Voor een jongetje, wat het dus geworden is, hadden we dus Siem.

We waren een keer voetbal aan het kijken, al 1,5 jaar voordat ik zwanger was en toen vroeg mijn mannetje wat ik van Siem vond. (van Siem de Jong van Ajax) Nou, dat vond ik dus een hele mooie naam...

Voor een meisje hadden we Fiene.
    Mocht er ooit een tweede komen en het wordt een meisje, dan doen we deze naam niet meer, want ik vind het niet mooi dat er dan in beide namen een 'ie' zit.

Liefs

11. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    2,838
    71
    48
    onze jongens heten gijs en teun:D

12. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

Aug 11, 2008
    1,477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij krijgen een zoontje en we zijn het redelijk eens over de naam, er zijn er 2 die een beetje om en om bovenaan staan bij ons allebei en die zeg ik dan ook lekker niet! :p
    Als het een meisje was geworden hadden we waarschijnlijk gekozen voor Liza of Marije.
    Mijn stiefzoontje heet Jordi trouwens. ;)

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Onze meiden heten Jennifer en Yasmine.

Voor de derde meid zijn we nog aan het nadenken. Ik ben er zelf wel uit, maar m'n vriend is nog niet overtuigd helaas ;)

14. Monique79

Monique79 Actief lid

Oct 19, 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    Hoi onze zonen heten Sander en Koen. Nou is er een dochter op komst. We zijn er ook nog niet over uit hoe ze zal komen te heten.

15. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    als het een jongetje was geweest zou die davy gaan heten...maar het is een meisje en de naam houden we nog geheim haha..ze krijgt iig 2 namen..2e naam wordt schoonmoeders naam die vorig jaar is overleden aan de verschrikkelijke ziekte..

16. marb

marb VIP lid

Oct 21, 2007
    11,070
    4,729
    113
    Onze dochter heet Sarah en nummer 2 gaat hoogstwaarschijnlijk Julia heten. :)

17. glimworm

glimworm Niet meer actief

als ik je een kleine tip mag meegeven; ik zou even wachten tot je weet wat het wordt
    ik kan me voorstellen dat dit je geduld even op de proef stelt, maar als je weet of het een hijtje of een zijtje wordt scheelt het je al de helft met uitzoeken! (bij ons heeft dat iig veel minder (namen)stress gekost :D

18. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties; er zitten idd al een paar mooie namen bij.
    Glimworm, je hebt op zich wel gelijk. Maarr... ik hoor helaas ook wel verhalen van mensen die denken dat ze een meisje krijgen en het blijkt een jongen te zijn. En andersom..:$
    Dus ik wil graag goed voorbereid zijn!;)

x Roosje

19. roosviceetje

roosviceetje Bekend lid

Aug 24, 2009
    988
    1
    0
    Zuid Holland
    onze kleine man het Mika en zijn 2de naam is Qas (spreek je uit als cas) wij wilde graag bij een jongetje de Q doorgeven papa en opa hebben ook een Q. Voor een meisje hadden we Noa Jill.

20. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben de namen al sinds week 6 ongeveer, zowel voor een jongetje als voor een meisje. En wij willen niet weten wat het gaat worden.

Misschien kun je bedenken aan welke eisen de namen moeten voldoen?

Ik heb als eis: Fonetisch. Verder niets. Dus geen hele moeilijke namen zoals youandi ( spreek uit als jowendi ), maar gewoon zoals je het schrijft.

Share This Page