Hoi Allemaal!!! Ik ben op dinsdag 12 september bevallen van een gezond meisje genaamd Fiene. Haar tweede naam is Masja. Fiene is wel 4 weken te vroeg geboren. s Nachts om 02.00 uur braken m'n vliezen en verloor ik de slijmprop. (was toen 36,2 weken zwanger)Heb toen nog even op het forum gekeken of het echt een teken was van een beginnende bevalling want ik had geen pijn ofzo, wel een wat harde buik en wat ongesteldheidskrampjes onder in m'n buik. Om 02.45 heb ik toch maar besloten om het ziekenhuis te bellen omdat de kleine nog niet ingedaald was en ook nog in stuit lag. Ik moest meteen komen omdat als het kindje alsnog zou indalen de navelstreng er weleens tussen zou kunnen komen en dan ben je verder van huis. Ik m'n mannetje wakker gemaakt en gezegd dat we maar naar het ziekenhuis moesten gaan. Gauw wat spullen gepakt en in een grote AH tas gepropt. Ik had nog niks klaar staan natuurlijk. Dat zou ik allemaal gaan doen met 37 weken. We hebben de buren uit bed gebeld om daar de babyfoon te parkeren voor onze slapende dochter. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen om 03.15 werd ik op een verloskamer aan de ctg gelegd. Voor mn vriend werd er ook een bed de verloskamer ingereden zodat ie nog wat kon slapen. Het kon immers nog een hele tijd duren natuurlijk. Ze konden niet toucheren omdat dat infectie gevaar zou geven omdat ik gebroken vliezen had en wisten ze dus niet of ik ontsluiting had. Om een uur of 05.00 werden de krampen steeds erger. Dít zijn dus weeën dacht ik nog. Wat een hel! Ik lag te kronkelen en te foeteren terwijl ik naast me een luid gesnurk hoorde van m'n vriend. Hahaha! Vond het niet zo erg hoor dat ie sliep, ik redde me wel. Tussen de weeën door ook nog even oppas geregeld voor m'n dochter. Om 06.00 had ik het niet meer. De verpleegster zag dat ook wel en ging regelen dat ik als eerste om 07.30 naar de OK kon voor een keizersnee. Eerst een ruggeprik en om 08.00 zijn ze begonnen met opereren en om 08.08 werd met een luide schreeuw onze dochter Fiene geboren! Ze woog 3320 gram! Best veel voor een kindje dat met 36,2 weken geboren is. Terwijl ik werd dichtgehecht is mijn vriend bij onze dochter geweest terwijl de artsen haar nakeken. Ze had een apgarscore van 10/10. Wel moest ze nog even in de couveuse. Nadat ik met vreselijk veel ongeduld op de uitslaapkamer lag werd ik eindelijk na ruim een uur naar m'n dochter toegebracht op de afdeling neonatologie. Ze lag in een open couveuse met een infuus in haar piepkleine handje en een slangetje in haar neusje Wat was ze klein.... Ik baalde als een stekker dat ze niet bij me op de kamer lag. Dus ik liet me een aantal keren per dag met bed en al naar haar toe rijden. De volgende dag, woensdag, mocht m'n infuus eruit en de catheter ook. Ik was weer vrij! Met wel wat pijn strompelde ik dus m'n bed uit en begon voorzichtig een paar stapjes naast m'n bed te lopen. Ik dacht bij mezelf, hoe eerder ik zelf kan lopen des te sneller kan ik zélf naar m'n dochter toe. Ze mocht nog niet uit de couveuse omdat haar bloedsuikers nog niet stabiel waren en ze begon wat geel te zien. Donderdag ben ik lekker (zittend)wezen douchen. Wat knapt een mens daar van op zeg! Achter een rolstoel liep ik rondjes op de gang, en dat ging prima. Eind van de middag kreeg ik te horen dat de uitslagen van de bloedsuikers oke waren en dat Fiene mee mocht naar m'n kamer. Eindelijk! Lopend naar haar toegegaan, ongeveer 8 min lopen, en haar ook lopend weer mee naar m'n kamer genomen. Eindelijk rust in m'n lijf. De borstvoeding begon daarom ook eindelijk soepel te verlopen. Fiene was inmiddels al meer dat 10% van haar geboortegewicht afgevallen en woog nog maar 2920 gram. Ze moest eerst aankomen voordat ze mee naar huis mocht. Vrijdag flink geprobeerd om haar te voeden. Maar ze viel elke keer in slaap....Dus afgekolft en de melk per fles gegeven. Als ze zou zijn gegroeid mocht ze zaterdag mee naar huis!!!! Zaterdag ochtend hebben we haar gewogen en was dus niet aangekomen. Balen natuurlijk. Ze woog nog steeds 2920 gram. Toen is ze heel goed gaan drinken. Zondagochtend weer gewogen en ze was wel 20 gram gegroeid! Joepie ze mocht mee naar huis. Thuis aangekomen gauw de box in elkaar gezet, wieg neergezet, maxi-cosi van zolder gehaald en de kinderwagen omgebouwd. Heb de volgende dag pas de kraamzorg gebeld omdat ik eerst ff het een en ander zelf wilde regelen thuis. Het gaat nu super met Fiene. Dinsdag ben ik even naar het consultatiebureau geweest om haar te wegen. Ze was vanaf zondag al 100 gram gegroeid! Ik heb weer turbovoeding, hahaha! Dit was mijn bevallingsverhaal. Ik ben bezig een foto van haar in m'n album te zetten maar moet de foto eerst verkleinen en dat lukt niet erg. Maar het komt goed. Groetjes Suus
GEFELICITEERD MET DE GEBOORTE VAN JULLIE DOCHTER!! En ook een prachtige naam, bij ons was de twijfel tussen Fiene & Fien! Uiteindelijk hebben wij voor Fien gekozen Groetjes Miranda mama van Fien, Senne, Yana* & ..
Super zeg!! Zij woog met 36 weken nog meer dan mijn dochtertje met 38 weken haha!! Echt super he meis! GEFELICITEERD!!