Afgelopen week tijdens de controle bleek dat mijn baby in stuit ligt bij 35w3d. Nu heeft de vlos aangegeven dat ik drie keer per dag oefeningen moet doen, in de hoop dat de baby alsnog gaat draaien komende week. Een van de oefeningen is op je knieen, billen in de lucht en leunen op je ellebogen. Afgelopen dagen zag ik tijdens de oefening dat mijn buik links veel lager 'hing', wat ook wel klopte omdat de baby daar lag. Nu zag ik vandaag dat het lijkt of de buik helemaal symmetrisch 'hangt' in plaats van afwijkend naar een kant. Zou het kunnen dat de baby alsnog gedraaid is? Ik heb vandaag wel een heleboel beweging gevoeld... Voel er niet veel voor om door te gaan met die oefeningen als ik daarmee de gelegenheid geef aan baby om weer van positie te veranderen... Heeft iemand hier ervaring mee? Is jouw buik symmetrisch als ie 'hangt' bij een baby die al in de juiste positie ligt? Sorry dat het misschien een wat vreemde vraag is..
Zo ver ik weet ligt de baby op het moment met het hoofdje naar beneden. Vorige week was het nog niet ingedaald, maar met de groei echo lag het met het koppie naar beneden. Ik heb nooit echt en symmetrische buik gehad, meestal ligt ze met der kontje en ruggetje naar de linkerkant, waardoor de linkerkant uitsteekt....
het kan goed zijn dat je kindje gedraait is maar het kan ook zin dat je kindje aan het indalen is daardoor krijgen ze minder bewegings ruimte en hangen ze ook niet meer naar 1 kant. ik denk dat je snel kan weten hoe ze ligt door de bewegingen thuis te brengen. (hier voel ik haar heel erg sterk tegen de bovenkant van de baarmoeder en heet zwakjes onder in de zwakke bewegingen zijn haar armen) het echt draaien kan trouwens goed zeer doen. hier is ze met 30 weken goed gaan liggen en dat heeft echt de hele dag zeer gedaan.
Hier heeft meisje altijd koppie naar benee gelegen, maar het was wel dat ze een voorkeur voor rechts had. Toen ze in ging dalen (dat zei de VK, maar later bleek van niet) is ze in het midden gaan liggen, dus had ik overal gevoe en was mijn buik idd niet meer a-symetrisch. En hij was lager...ze lag echt diep onderin mijn buik toen heel zwaar.
Die van mij is afgelopen vrijdag zelfs gedraaid... hij lag eerst overdwars en 3 uur later op de echo goed en ingedaald?!?!?!!? met 38 weken??? blijkbaar kunnen ze nog vanalles als ze echt willen....
Ons zoontje ligt ook in een stuitje. Ik heb als tip gekrege om met de billen op een kussen te gaan liggen. Erg plezierig is het niet hoor...je kindje ligt dan echt tegen de ribben aan... Vanmiddag moet ik naar de vk, maar heb niet echt het idee dat hij al gedraaid is. Op de kniën gaan zitten wil ik ook nog wel proberen.. Welke oeveningen heb je nog meer gekregen? kan het altijd proberen.
Bedankt voor de reacties, ik blijf mijn oefeningen nog maar even doen voor de zekerheid! Ik had twee oefeningen, die eerste die ik al omschreef en degene die jij ook hebt Truus. Ze zijn inderdaad niet comfortabel, maar wellicht beter dan een draaipoging..
Misschien hebbe de oeveningen toch wel succes bij mij. De vk dacht vanmiddag te voelen dat kleine man scheef in de buik ligt. Met hoofdje schuins boven bekken ingang. Dat betekend dus dat hij draaiende is Ik ga dus moooooooooi door met die oeveningen.
Vandaag ook weer geweest en het kindje ligt goed, met hoofd naar beneden! Het lijkt dus geholpen te hebben! Jij ook veel succes Truus