Thuisbevalling: blijft de vk bij je?

Discussion in 'De bevalling' started by Tesse, Oct 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tesse

Tesse Lid

Feb 15, 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi,

ik wil graag thuis bevallen. Ik weet dat je de vk moet bellen als de weeen elke 5 minuten regelmatig komen. Dan komt ze altijd even naar je toe om te toucheren. Maar blijft ze dan ook? Of gaat ze gewoon weer weg omdat het nog wel even kan duren? Het lijkt me best eng om alleen met mijn man thuis te zijn terwijl de bevalling in volle gang is.

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Bij mij kwam ze kijken en heeft ze m'n vliezen gebroken want ik had al 6 cm ontsluiting. Toen zei ze dat ze even beneden ging zitten en dan weer even weg zou gaan om later te komen kijken. Uityeindelijk is ze niet meer weggegaan want het ging heel snel allemaal bij mij.
    Maar er is dus kans dat ze weer even weggaat en later terugkomt.

3. Marscha

Marscha Niet meer actief

De vk komt je controleren hoe de situatie is. Ze rekend hoelang het ongeveer gaat duren en schat de situatie in. Als het lang duurt gaat ze weg en zegt ze tegen jou hoelaat ze terug komt.

Verwacht ze dat het sneller gaat blijft ze bij je.

Bij mij kwam ze om 2 uur kijken smiddags en ze zei dat ze rond 7 uur terug kwam. Ze is keurig terug gekomen rond die tijd en ik zat nog steeds met dezelfde weeen...

Later naar het ziekenhuis gegaan en toen is ze wel weggegaan want er was een andere bevalling gaande en ik was in goede handen.

Bij een thuis bevalling blijft ze bij je zodra het nodig is tot het einde van de bevalling.

4. Foxter

Foxter Niet meer actief

Als de bevalling in volle gang is dan gaat ze niet meer weg hoor :D
    Maar ze hoeft toch niet 10 uur lang bij je te zitten als je weeen hebt, das nergens voor nodig.

5. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

Sep 13, 2006
    1,168
    0
    0
    zeeland
    ligt er dus gewoon aan hoeveel ontsluiting je hebt,en hoe snel je bevalling gaat.

bij mij eerste is ze 3 keer geweest.
    eerste keer om te kijken hoe sterk mijn weeen waren,toen later om mijn vliezen te breken,en toen nog voor de bevalling.

bij de 2de is ze gekomen,en heeft toen mijn vliezen gebroken,en toen later is ze terug gekomen voor de bevalling.

bij de laatste is ze gekomen,en heeft ze ook meteen mijn vliezen gebroken.
    moest toen naar het ziekenhuis,want madam had in het vruchtwater gepoept.
    toen heeft de gyn het overgenomen.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

Jul 30, 2006
    4,587
    1
    36
    Harderwijk
    bij mij is ze een paar keer komen kijken en die vk's hebben echt wel door wanneer ze moeten blijven en wanneer ze nog weg kunnen. Ik had 's morgens rond 4 uur zoveel pijn dat ik mijn man smeekte om de vk te bellen want ik moest en zou iets tegen de pijn hebben. Toen ze kwam had ik nog maar 4 cm ontsluiting. Om 6 uur is ze weer geweest en zat toen op 5 cm. Ben toen in bad gegaan en de vk zou om 9 uur weer komen. We hebben haar om 8 uur gebeld, had toen 9 cm onstluiting en toen is ze natuurlijk gebleven.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Ik had de vk (stagiare) om 11 uur gebeld, ze kwam om 12 uur en zou 3 uur later komen. Ze kwam dus weer om 3 uur, toen had ik 5 cm ontsluiting. Toen is ze meteen gebleven en heeft de verloskundige gebeld. 2,5 uur later mocht ik gaan persen en een uurtje later was Eva er! Ze vond die eerste 5 cm dus snel gaan en is daarom gebleven, ook omdat ze zag dat de weeen menens waren ;).

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk dat het van de vlos afhangt en van hoe druk het ook is.

Ik zou in het ziekenhuis bevallen, dat was bekend. Ik kreeg om half 3 snachts weeen, om half 4 kwam de vlos kijken (na een uur weeen om de 5 minuten te hebben gehad) toen spraken we af dat ze om half 9 terug zou komen, aangezien ik nog maar 1 cm had.
    Om half 9 had ik nog maar 2 of 3 cm en toen spraken we af elkaar om 11 uur in het ziekenhuis te treffen.
    In het ziekenhuis is ze uiteindelijk smiddags nog een uurtje weggeweest, maar verder heel de tijd gebleven. Ik beviel uiteindelijk om 20.40 uur, haar dienst duurde eigenlijk tot 18.00 uur en uiteindelijk was ze dus rond 22.30 weg.. De inschatting was rond 17.00 uur ook wel dat de kleine er rond 18.00 uur zou zijn hoor.. en het hechten nam op het laatst ook behoorlijk wat tijd in beslag....

Maar hier is ze dus bijna 10 uur bij me gebleven in totaal!

9. schatje1

schatje1 Niet meer actief

ik was 36wk en 4dg toen mijn weeën begonnen.. vk na drie uurtjes gebeld en die zei eerst kijk het maar even aan.. ga maar even onder de douche misschien zakt het weer weg..
    Uiteindelijk is ze na drie kwartier toch gekomen voor de zekerheid en bleek dat ik 3cm ontsluiting had.. moest naar het ziekenhuis omdat ik voor de 37 wk zou gaan bevallen.. en met 36wk en 5dg ben ik bevallen..

10. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Bij mij kwam de vk om 09.15.
    Ik had toen 4 cm en toen heeft ze de vliezen gebroken.
    Ze zou om 13.30 weer terug komen om te kijken hoe het met me ging.
    Maar om 11.15 kreeg ik persween en heeft mijn vriend gebeld dat ze NU moest komen.
    Dus dat heeft ze ook gedaan.
    Om 12.09 lag de kleine op mijn buik.

11. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Bij mij ging ze weer weg, om 10 minuten later weer terug te moeten komen, ze had het helemaal goed ingeschat. Ik had wel het voordeel dat haar stagiaire bij me bleef, want aan de stagiaire had ik meer dan aan de VK (die 4 bevallingen te gelijk kreeg).

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Toen de vk hier kwam had ik 5 cm ontsluiting en weeen die niet op te vangen waren... dus toen is ze gebleven.

13. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    De vk is bij mij gekomen en heeft direkt de vliezen gebroken.
    Toen dacht ze dat de kleine in vruchtwater had gepoept en heeft ze mij en mijn man naar het ziekenhuis gebracht.
    Daar is ze nog een uurtje geweest en is toen weggegaan.
    We hebben haar smiddags even gebled om te zeggen hoe het was gegaan en hoe en wat en de volgende dag is ze even langs geweest om te kijken(toenwas ik alweer thuis)

14. Tesse

Tesse Lid

Feb 15, 2008
    92
    0
    0
    Amsterdam
    Ok, het is dus heel normaal als ze tussendoor weggaat. Ga ik me dan ook op instellen. Ik denk dat ik probeer als het begonnen is gewoon zo laat mogelijk te bellen (anders lijkt het me zo teleurstellend als je pas 1 cm of zoiets hebt). Dank voor jullie verhalen!

15. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bij mn eerste kwam ze toen ik al 8cm had en is ze ook gebleven.
    Bij mn tweede kwam ze toen ik 6cm had en is ze anderhalfuur gebleven en toen ging ze even weg omdat ik na een uur nog 6cm had en er nog een bevalling gaande was, uiteindelijk kon ze op de weg omkeren haha want t ging ineens heel snel!

16. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,228
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Weet je wat teleurstellend is: als ze langskomt en ze voelt niet eens of je ontsluiting hebt ;). Maar ik belde eigenlijk ook alleen maar om te laten weten dat mijn vliezen waren gebroken en ik die dag zou gaan bevallen. Hier (en volgens mij is dat vrij algemeen) moet je even bellen als je vliezen gebroken zijn.

17. wendyp

wendyp Niet meer actief

Wij hebben haar om half 2 snachts gebeld, om 2 uur is ze even komen kijken en had ik 4 cm.

Ze ging weer naar huis en zei dat het bij een eerste zo'n 1 cm per uur zou zijn, maar ze had het gevoel dat het bij mij wel iets sneller zou gaan.

Weeenstorm, meteen gebeld, dit was om half 6, 6 uur was ze er en voelde 8 cm, vliezen doorgeprikt en om half 8 mocht ik beginnen met persen.

18. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    bij mijn 1e dochter is ze 2x geweest, en bij mijn 2e dohter moest ik in de middag naar de praktijk en zei haar collega nog dat onze dochter niet zou komen die dag, later toch gebeld en me favo vk gekregen (die ook de bevalling van de 1e had gedaan) en die is niet meer weggegaan. Zelfs toen we uiteindelijk naar 't ziekenhuis moesten is ze steeds bij me gebleven

19. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik heb gebeld toen mn vliezen gebroken waren.
    twas voor mij wel een tegenvaller dat ik toen pas 2cm had.
    ze is toen weer weggegaan met de mededeling dat ze om 14.00 (twas 9.30 dat ze er was) weer terug zou komen.
    mn man heeft haar om 11.00 weer gebelt en toen ze er was mocht ik al persen dus is ze gebleven.
    tussendoor kreeg ze een paar keer telefoon van een zeikerd en die heeft ze ook afgekapt. (was iets onzinnigs over een lage bloeddruk)

liefs doris

Share This Page