bevallen met een doula

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ellen291982, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik lees de laatste tijd vaker in bladen over een bevallingscoach oftewel een dola. Ik weet dat het nog wel even duurt voor ik ga bevallen maar ik vraag me toch af wat het precies inhoud, of het vergoed word en anders wat de kosten zijn en of er meiden zijn die hier ervaring mee hebben. Ik kon op google niet heel erg veel vinden erover.

2. Ellen291982

Niemand die er wat over weet? Het is misschien ook nog wat nieuws ik weet het niet.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Een vrouw waar ik ooit voor infobijeenkomsten was geweest, werkte ook als doula. Volgens mij krijg je er niets van vergoed. Zelf geen ervaring met bevallen met een doula, mijn man was een prima doula bij de bevalling :) ! Voor meer info: www.doula.nl en als je bij die doulanamen op hun websites klikt, zie je wat ze vragen.

4. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Wat ik weet van een vriendin is dat een doula niet vergoed wordt, omdat een doula geen papieren heeft zoals een verloskundige enz ze is meer een steun voor de vrouw,ze blijft bij je waneer het begint en gaat waneer het voorbij is,en zijn ook best pittig kwa prijs,(maar misschien verschilt het per doula)hoeveel weet ik niet precies meer maar een behoorlijk bedrag.

5. Ellen291982

Dank jullie wel voor jullie antwoorden. Misschien is het dan toch niks als je het zelf moet betalen. Dan moet ik maar schreeuwen tegen mijn mannetje hahaha :D

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.087
    3.870
    113
    Haha, ja dat is gratis ! Ik dacht trouwens van tevoren dat ik enorm zou gaan schelden tegen mijn man, maar ik heb het helemaal niet gedaan, heb juist veel steun van hem gehad. Verder gewoon in het wilde weg gescholden, maar niet tegen iemand persoonlijk.

Deel Deze Pagina