weeen opwekken

Discussie in 'De bevalling' gestart door mamajennifer, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sivlie

sivlie Lid

26 mrt 2008
    60
    0
    0
    Grafisch vormgever
    Waalwijk
    Frambozenbladthee is goed voor je baarmoeder, maar is helemaal niet om de weeen op te wekken. Dus op in dat opzicht heb je er niets aan.
    Het is ook wel oed voor het sneller herstel van je baarmoeder dus ik zou er wel mee door gaan.

Groetjes

2. Lucifertje

Lucifertje Actief lid

26 mrt 2008
    313
    1
    0
    Body Artist (piercer)
    flevoland
    Hey jennifer

hier ook n almeerder!
    Ik heb ook bekken problemen en nog wat andere
    ik heb gewoon gevraagd aan de verloskunde of ze
    wat voor me kunnen doen met 38 weken.
    Ik moest officieel 31 januari bevallen maar mag dus nu
    16 januari komen om te kijken of ze me kunnen strippen
    en anders opwekkers geven.
    (vandaar ook dat me teller al over 33 dagen afloopt)
    je kan gewoon zeggen dat je enorm last hebt en t allemaal niet zo
    ziet zitten meer. Je zwangerschap dan, je kindje wel.
    Mijn zwangerschap is zelf heel heftig geweest en geestelijk heb
    ik enorm veel te voorduren gehad. Waardoor ik nogal
    afkeer kreeg tegen mn buik... (slaat nergens op maar zo werken hormonen helaas)
    Ik wil me kindje ik wil alleen niet de zwangerschap.. En heb VEEL pijn elke dag en nog n kind te verzorgen al..
    Krijg zelfs thuiszorg eens per week als hulp.
    Ik heb mn problemen aan de VK uiitgelegd en ze
    houden er gewoon rekening mee. Tis belangrijk dat
    moeder en kind zich beide goed voelen.

Dus stel t voor bij de verloskunde om met 38 weken t te laten komen?
    Dat is nog maar n klein beetje erbij en dan hoef je zelf
    geen dingen ervoor te doen...
    Die soms niet eens werken...

3. simone 24

simone 24 Actief lid

1 apr 2008
    226
    0
    0
    de verloskundige gaf mij als tip mee dat sex zou kunnen werken om de weeen op te kunnen wekken. ook als tip kreeg ik mee van het drinken van frambozenbladthee en maretakthee. dit kan alleen maar helpen om de weeen krachtiger te maken waardoor de bevalling sneller zou kunnen verlopen.

4. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Och meid...ik heb echt met je te doen.
    Ik weet helaas uit ervaring hoe heftig het kan zijn met BI.
    Had bij mijn dochtertje BI vanaf week 16 en ben uiteindelijk bevallen met 39+1.
    Had ook al weken zoooooo genoeg van de constante pijn en het niet kunnen lopen, heb me wat afgejankt hoor! :cry:
    Voelde me als een vogeltje opgesloten in haar kooi (werkte niet meer en zat 4 hoog in een flatje, kon geen kant op want kon niet lopen)

Ik heb helaas weinig aan al de tips toe te voegen.
    Maar ik hoop hier van harte dat je kleintje zich heel snel aan zal dienen.
    En, je hebt het vast ook al van de deskundigen gehoord, maar wil je als ervaringsdeskundige (ahum) toch nog even de tip meegeven om na je bevalling echt MINIMAAL een week rust te houden. Dan heb je grotere kans dat de klachten goed afnemen.

Meisje, HEEL VEEL STERKTE
    Ik ga voor je :thumup:

5. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    ondanks de opmerkingen over wonderolie.

Heeft hier wel tot het begin geleid. nam het echter pas toen ik exact 40 weken was. En zowaar...

6. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

http://nl.wikipedia.org/wiki/Castorolie

dus wellicht was het zonder de wonderolie ook begonnen.....

is trouwens een onderzoek geweest naar allerlei "opwekmethoden"... en alleen het echte "strippen" schijnt te werken.... en dan het liefst tussen 41-en 42 weken...
    http://www.uvcutrecht.nl/bevalling_stimuleren.php

7. rosita 27

rosita 27 Nieuw lid

28 jul 2008
    3
    0
    0
    oosterhour
    ik denk dat het per ziekenhuis verscvhillend is of ze voor bi inleiden ik word namelijk wel over 2 weken ingeleid met 38 weken ivm de klachten maar heb wel al 2 kids rondlopen en moet eigenlijk totale bedrust houden misschien dat het daar ook aan ligt?
    succes

8. shiralin

shiralin Lid

19 nov 2008
    32
    0
    0
    den haag
    ff ter info sommige mensen zeggen dat BI geen reden is om in te leiden. Nu heb ik zelf meegemaakt, tijdens een opname in het ziekenhuis dat een aanstaande mama zo veel pijn had door BI en al twee weken max. 2 uurtjes per nacht sliep. zelfs zware pijnstillers hielpen niet! :(
    Zij is met 37 weken ingeleid (niet op eigen verzoek), maar de artsen vonden dat ze vanwege slechte nachtrust lichamelijk uitgeput was en dat wanneer ze zouden wachten, zij en haar baby een te grote risico op complicaties hebben.
    Daarmee wil ik aangeven dat het van de situatie afhangt of de baby eerder gehaald word.
    Zware BI kan dan dus een reden zijn!

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Denk dat het daarom was..... echt een hele extreme situatie dus!

Jaren geleden werd er WEL eerder ingeleidt als er sprake was van zware BI.... ook om de vrouw te "ontzien" met de bevalling....
    Schijnen weer studies geweest te zijn, dat het niet zoveel verschil uitmaakt qua bevalling... (die paar weken dan)...
    Dus misschien dat sommige artsen nog de "oude richtlijnen" aanhouden... ?!

Verder wil ik nog even zeggen, maar dat is wellicht bekend... dat BI NA de bevalling niet gelijk over hoeft te zijn....
    Dit heb ik zelf ook ervaren...
    Ik merkte wel dat dingen iets soepeler gingen, maar dat was waarschijnlijk omdat ik gelijk 8 kilo kwijt was...... maar voordat het echt weer lekker ging duurde echt een paar maanden....

Echt helemaal is het bij mij volgens mij ook niet weggegaan, want als ik wat meer gelopen had als anders kreeg ik toch weer BI klachten, maar dan meer de klachten van het beginstadia... (en toen was mn zoon al 1jr)

dus TS al is je kleine er VOOR de feestdagen.... je BI zal dan nog wel niet over zijn...! :(
    sterkte

10. mamajennifer

mamajennifer Actief lid

Hey lieve meiden,

Heel erg bedankt allemaal voor jullie lieve berichtjes.
    Jullie geven me allemaal goeie tips. Heel erg bedankt!
    Ik wil heel graag dat de kleine vroeger geboren wordt. Het liefst met 38 a 39 weken.

Was gisteravond ook weer voor controle en echo naar de VK toe met me vriend erbij.
    De VK in opleiding waar ik vorige week was op controle die wou dat ik een echo liet maken omdat ze het vreemd vond dat ze nog niet was ingedaald..
    Achteraf had het niet eens nodig geweest..
    De VK heeft gister gekeken met de echo, en ze is redelijk ingedaald.
    En het ziet er allemaal goed uit.. Hoop nu maar dat ze snel helemaal is ingedaald.....

Deel Deze Pagina